Værre å sette den på org. demperfestet trur jeg men![]()
Værre å sette den på org. demperfestet trur jeg men![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Ja det er det nok.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
det mest riktige er jo å ha demperen/coiloveren rett over senteret av akselen
spørs jo litt hvor mye bilen fjærer også. Er jo ikke ett "must" på en asfaltbil å ha wattlink, er jo begrensa hvor mye akselen forflytter seg opp\ned.(hvis bilen er stiv da)
Joda, det er sant. Men blir mye mer "stabilt" med wattlink enn panhard og.
Men det er ikke nødvendig med wattlink nei.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Eneste grunnen til at jeg skal ha wattlink er så jeg er sikker på å ikke sende felgen ut i skjermen osv. + at jeg vet at akselen holder seg midt i vist jeg må skru opp bilen litt. Eller ned for den saks skyld.
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
spør om det blir 4 link og watt link engang ja, men det får bli med tida![]()
Diffen har fått sitt siste nye lager
problemet er at diffen ikke går inn i akselen igjen!! er liksom 1-2mm for stor diffen, mener jo at alt ble satt sammen slik som det var og....
det kan være ja. går liksom et stykke så låser den seg mot hullene til stikkakslingene..
okei, da får vi ta frem gummi hammeren
ok, husker at diffen satt godt i huset fra før.. satser på at alt blir bra med litt hamring da![]()
Nå har jeg ikke sett det volvo verktøyet, men det kan vell ikke være så vanskelig å lage seg et?![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
okei, det er det da.. men virker som det er litt trangt for at lagra skal gli grei ned.. de spriker liksom i øverkant på lagra.
Jeg tror ikke det er "bare å hamre den ned", og at det er en grunn for at de har det klo-verktøyet.
Hadde en verkstedbok fra Volvo ang bakaksel, der var det bilde av verktøyet. Men hvor den boka er hen, er et godt spørsmål....
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
skulle tro det er noe sånt ja..
okei, får prøve å banke det ned med gummi klubba![]()
å bruke spannsett blir jo nesten det samme som å bruke ei talje![]()