Uten tvil D-kammen som Volvo utelukkende brukte i B21E og B21Marine motorene.
D-kammen er å anse som den opprinnelige turbo-trimkammen og siden du har blokkmontert fordeler så er valget enkelt.
En svenske klarte å ta ut 637 hk var det vel, fra en B23 motor med 405 topp og en D-kam med ventilfjærer som gav korrekt setetrykk.
2,8 BAR ladetrykk fra en SX700 turbo og formentlig Race E85. 637 / 3,8 MAP = 167 hp/Na så dette var nok på svinghjulet, men slett ikke dårlig.
Jeg vil nevne ventilfjærene dine. 39 kg på setet er kun 87 lbs og selv med hydrauliske ventilløftere på V8 motorer så er man alltid i intervallet 105 - 130 lbs, altså ca. 48 - 60 kg.
Vi må ikke glemme at på turbomotorer er det ladetrykk i innsugskanalene og baktykk i eksoskanalene som ligger på baksiden av ventilene og motarbeider ventilfjærenes arbeid.
54 - 60 kg på setet er derfor noe å vurdere slik at man får lang og god holdbarhet når man kjører høye turtall på bane og enda glattere og finere kurver på bremsepapiret enn det B21BT motoren over her viser.

Vi ser at mistanken om "valvesurge", som vanligvis oppstår i intervallet 5500 - 6000 o/min., blir nok en gang tydelig bekreftet her.
D-kammen løfter i praksis ventilene ca. 10,8 mm, så man kan shimme ventilfjærene en hel del for å øke setetrykket til mer gunstig nivå.