Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 22 av 22

Tråd: Nordmark - Volvo 242 Turbo - Gruppe A Replika

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #8

    Medlem siden
    04. april 2025
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Du har det allerede ja? Nice.

    Disse gamle gode runde coilene er solide saker så de klarer seg, men gniststyrke blir ofte en utfordring på hyggelige ladetrykk, akkurat som med ventilfjærer. Det er voldsom forskjell i sylindertrykk som gnisten skal hoppe over i når man har korrekt kompresjonstrykk, 550 Nm og 20 grader tenning vs ca. 130 ? psi kompresjonstrykk, 300 Nm og tenning lenge før stempelet er i ød.

    Jeg var innom en Tysk Porsche 944 side for endel år siden. Det som var deres løsning var MSD sin 1 kg tunge og lynraske blå Blaster HVC-2 nr. 8253 coil brukt som vanlig coil og 3D dwell kart


    eller ett oppsett med CDI boks og tilhørende CDI coil.
    Det nok ikke rare sylindertrykket jeg har nei

    For alfabet-kamakslingene så ser jeg at A-kam, D,kam og H-kam er lett tilgjengelig av di populære. flere andre og. Hva tror du vil fungere best her? Batland
    Sist endret av Nordmark; 16/04/25 kl 07:18

Lignende tråder

  1. Gruppe A turbo
    By JK95 in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 10/09/21, 15:25
  2. Volvo 240 gruppe A turbo, spec ?
    By Holck in forum Motor og gir
    Svar: 10
    Siste post: 13/11/16, 21:09
  3. gruppe a turbo
    By stian in forum Motor og gir
    Svar: 12
    Siste post: 11/06/14, 11:58
  4. Volvo 242 V8 Gruppe A
    By Turbotony in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 12
    Siste post: 24/08/10, 04:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •