Dette innlegget er mest for å få blåst ut litt egentlig.
Vet egentlig ikke om jeg skal gråte eller le over hvor dum jeg er.
De som har fulgt med litt tidligere har vel notert seg at det har vært diskutert det å sette i sekvensiell kasse tidligere.
Så til saken.
Fant en ny brukt Samsonas
RWD
-s 6 trinns kasse på en rallyside til en forholdsvis god pris.
Avtalte med selger om at han skulle sjekke frakt til Norge samt at han sendte meg flere bilder og info om utvekslinger, noe han gjorde.
For å være litt "safe" så foreslo jeg å betale 50% på forskudd og resterende 50% når han kunne gi meg ett sporbart forsendelsesnummer, sporingsnummeret lot seg spore samt mitt og avsenders navn stemte. Sjekka tilogmed adressen og det var en reell adresse i Italia. Resterende 50% ble overfør og kassa var sendt ifølge selger.
Jeg har fulgt med svært nøye og sjekka sporing flere ganger pr dag for det er jo snakk om anseelig sum penger!
Første uka sto det at den var in transit men fremdeles befant seg i Italia, sjekka med selger og det han sa det var forsinkelser pga Corona etc så slo meg tilro med det der og da. En dag eller to etter sto det at den var i Frankrike og at den var forventet levert i Norge 4/9. Venta til den 4 og fremdeles ingenting å se eller høre....
Tok kontakt med selger igjen som virket forbausende over at jeg ikke hadde fått noe enda. Jeg venta på tilbakemelding så i mellomtiden sendte jeg mail til fraktselskapet. Da han kom tilbake med svar sa han at han hadde vært i kontakt med fraktselskapet (jeg hadde enda ikke fått svar fra de) og de kunne forsikre om at den skulle være hos meg innen 15/9.
15. gikk og jeg sendte han en mail om at det fremdeles ikke var noe gearboks i sikte. Jeg har ikke hørt noe etter den siste mailen og kan vel heller ikke forvente å få det heller...
MEN nå på Lørdag fikk jeg svar fra fraktselskapet 2! uker etter jeg sendte de en mail. Her var det mye piss og bla bla bla om at varen var satt "on hold" pga utestående innbetaling av skatt til Italia de siste 7 år av avsender og at det måtte betales minst 30% av utestående beløp før frigivelse. Her ringer alarmbjellene for alvor.... Sporingen forteller at kassa er i Frankrike og det at selger har utestående skatt har da vel aldeles ingenting med eksport å gjøre! "Kassa" er jo betalt og i dette tilfelle tilhører meg.
Jeg svarte det på mailen samt jeg videresendte den til selger, men igrunnen tror jeg at selger og fraktselskap er samme person og at det er 100% tvers igjennom svindel! Siste var bare ett forsøk på å skvise ut enda mer penger. Så nå i de siste dagene har jeg bla. googlet med bildesøk etter de bildene jeg fikk og ser man det, en kar i Japan har blitt lurt for det samme med identisk bilde. Kjenner jeg er steikforbanna både på meg selv og på uærlige mennesker.....
Dette ble ett langt og drøyt innlegg ser jeg....