Forbedringer, endringer, blabla

Jeg har begynt å kjøre en del henger i det siste, og som kjent er ikke girkassene i
P2
veldig glad i henger. Gått i tanker om å ettermontere en oljkjøler, i tillegg til den som allerede er i radiatoren, men ikke fått ut fingern og gjort det. Må er det derimot straks klart for oljeflush på kassa igjen, og jeg fikk ordna en plan, ish. Oljekjøler, AN-slanger, fittings, fett, awesome. Etter et lite eventyr med å finne riktige fittings til prosjektet, egentlig bare fordi jeg kjøpte en litt teit kjøler, var tanken å få satt den her:



Men, ville egentlig ha den stående,både for å fremdeles ha lott plass foran radiatorpakka til slanger og sånt, ikke gjøre slangene lengre enn de må være, og for å kunne fôre olje inn i bunn og ut i topp, slik at det ikke blir luftlommer, og olja får fyllt hele kjøleren, før den returnerer til kassa. Så etter litt brakkettering ble det slik:


Kjøleren er en søt 9-rader, så ikke veldig høy, men rimelig lang. Går helt ned til bunn av radiatorpakka. Hengt opp i hjemsnekra braketter med litt gummimellomlegg her og der, slik at den ikke sitter altfor hardt. Når chassiet flekser vil det kunne rive opp den tynne aluen kjøleren er konstruert av, ifølge Google. Kverulerer ikke på den.

Uansett, da fikk jeg også plass til den kompisen på høyre der, som ikke er spennende, morsom eller vits i å snakke om. Det jeg ikke fikk plass til er da horna. De ble flytta til et merkelig ubrukt tomrom under hver lykt, passa latterlig bra, egentlig.



Og en ting, som jeg har ergret meg over i tre forbanna år - jeg fikk gjenget opp de to boltene som holder fangeren i front.



De M8-gjengene som var der har ikke vært sunne så lenge jeg har eid bilen, følgelig har fangeren vært litt laus, om du vil. Hjelper sikkert ikke at jeg trøkker den inn i snøfonner om vinteren. Nå er de hele og fine M10-gjenger, med fine nye, rustfrie bolter. Forhåpentligvis varer det en stund.

Årets service er rett rundt hjørnet, med kasseolje, motorolje og filter, og nå også reimer, strammehjul, vannpumpe og hele den sida. Ikke superspennende, men godt å få unnagjort.