Liten økt i går. Har en liten stund hatt vibrasjoner under bremsing, som i starten nesten ikke var merkbart, og noe jeg egentlig overså. Blei stadig verre, og til slutt var det slik atde siste meterne inn mot lyskrysset kjente jeg akkurat hvor det kneip og ikke, og ble sittende og nikke i takt med rotasjonen. Skal opp på hytta til uka, og jeg orker ikke å kjøre de tre timene med så mye kast, så skivene ble byttet. Hadde egentlig lyst på noe litt tøffere i utseende, men etter å ha hørt litt på folks erfaring med EBC og sånt slo jeg det fra meg og gikk for helt vanlige stålskiver. Begrensa med utvalg til XC90 uansett, selv om noe lettvektsskiver ikke hadde gjort noe. Ei skive veier vel 14kg elns.
Gikk over foringer i forstillinga i samme slengen, samt smurte opp Moog-lenkene. De fungerer overraskende bra, å dytte på litt fett gjennom smørenippelen stilner ulyder ganske med en gang. Når jeg monterte skivene forrige gang pussa jeg ned alle anleggsflater og satte de inn med litt fett, samme som jeg gjør med nesten alt av bolter og muttere. Ikke antydning til at skiva hang igjen eller betydelig rust, så fortsetter med det
Fiksa noe jeg har hatt lyst til en stund og. US-parklys liker jeg, men topolet pæreholder i blinklysa her ser litt funky ut siden blinklysa er runde. De siste par åra har jeg kjørt med parklyspæra nappet ut, slik at det oransje markeringslyset var det eneste parklyset - men det er jo så svakt. Når den ene pæra gikk her for et par dager siden måtte det fikses på. Med litt forsiktig tilpassing av lykt og pæreholder stappa jeg inn de pærene som før satt i ekstralysa som varsellys, og det funka helt fjell, det. Pærene er ganske store, så jeg måtte som sagt tilpasse litt.
Dro skinnet av pølsa det.