Hadde et lite håp om å få igang dieselvarmeren i dag. Den har i lang tid bare vært røykmaskin, noe jeg trodde var fordi den fikk for mye diesel, så jeg kjøpte ny trykkutjevner. Tenkte å Frankensteine den varmerenheten på bilen, og den jeg har i reserve, til å få en fungerende enhet - men etter litt ohming og testing viser det seg at vifta på begge enhetene er defekte. Den skaø ha mellom 1 og 10ohm, og jeg måler rundt 0.3, så det virker som at viklingene er brent av og kortsluttet nærme tilkoblinga. Det positive er at både glødeplugg, overtempsensor og vanntempsensor er innenfor riktig motstand, så det blir fungerende varmer bare jeg får tak i en viftemotor. Diesel får den absolutt, og med trykkutjevner har jeg trua. Orker ikke en vinter til med lite varme og mye røyk. Begynner å bli dreven på å demontere varmeren da, det er jo hyggelig.

Gummiklædden på det ene bakre eksosopphenget gikk i oppløsning her for litt sida, og når jeg fikk ræva i gir for å bytte det gikk ting litt skeis. Klarte ikke å bare vippe på ny gummi, så jeg tenkte å skru av den aktuelle kroken - den var selvfølgelig rusta i filler, så bolten knakk umiddelbart. Hadde godset bolten går gjennom vært litt tynnere hadde jeg borra den ut og satt på en ny gjennomgående bolt, men det er i overkant av 10cm høyt, bra utilgjengelig og for lang for de borra jeg har, så en litt kjappere løsning gikk inntil videre. Gjennomgående bolt på tvers av den gamle bolten, med sprengskiver og litt moro for å hindre at den vrir seg. Går det til helvete blir det vel å borre ut den gamle bolten og gjenge opp.