En ting er teoretisk og hva noen har fått ut i en benk ett sted, en gang i tiden, med skyhöyt budsjett.
En kompis stilte seg dette spm. for noen år siden og ville teste dette selv med det som kan kalles ett realitisk budsjett.
1. Motorblokk. B230F i god stand. Demontert, honet og montert med nye stempelringer, nye lagre og nye pakninger.
2. 530 topp hövlet og portet av den lokale "Volvomotortrimmeren" med haugevis at portinger bak seg, isatt större ventiler, oppgraderte ventilfjärer og större ventiltrykkere.
3. 2 x 45 mm Weber DCOE.
4. KG8 kam med beskrivelse i nabolaget "beste valget for gatekjöring og rally."
5. Seriöst grenrör og skikkelig eksosanlegg.
6. Fordeler modifisert til önsket tenningskurve, MSD6 boks og Blaster SS coil.
7. B21 svinghjul og forsterket clutch.
8. Bilen ble kjört til den lokale mapperen og AFR, tenning og kamtiming ble justert til man oppnådde det beste resultatet man klarte.
Man kan tippe på effekt.
Dårlig video, men du ser poenget når han kjörer mot howdini sin 940.
https://www.youtube.com/watch?v=HtB5...d81Sg&index=17