Kom deler i dag. Finpusset litt på triggerhjul og lakka hele greia sort. Liker ikke bling-bling.
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Kom deler i dag. Finpusset litt på triggerhjul og lakka hele greia sort. Liker ikke bling-bling.
Krysser fingra for deg at det vil hjelpe![]()
![]()
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Håper jeg og!
Fikk montert triggerløsning forran på motor i gårkveld. Noe modifisering måtte til men det ble greit til slutt. Startet gjorde den også men overraskende nok forble triggersignalet likt som før.
Fikk ikke testa annet enn ett kort øyeblikk pga manglende remmer til vannpumpe etc.
Men oppdaget noe urovekkende da jeg tok ut trigger bak på veiva, den var nemlig full av noe som ligner grå grafittfett?? Ulyder fra svinghjulet er det også så det er nok storsannsynlighet det har tatt kvelden. Har også fått eksoslekasje på grenrør så spørs om den har sprekt.
Sist endret av GMV; 22/07/17 kl 20:11
Trykkplata skulle en tro bare trenger en skikkelig vask ja. Pedersen har erstatning svinghjul hvis du vil gjøre det lett, men koster kronasjer da
.
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Får se det ann. Har sinter til M90 liggende. 712 trykkplata som står på så ny ut for noen hundre mil siden.
Sist endret av GMV; 25/07/17 kl 15:49
Det er helt klart en idé jeg har vært inne på ved flere anledninger. Men tror nok de som er stabile koster endel dessverre. Så må få prøvd å lånt ett.
Har skrapet av den guffen der ifra mang en m90 igjennom årene..
Så det er vanlig når svinghjulet ryker..
Å clutche ut den i 3 gir var vel nådestøtet vil jeg tro.
Har skumlest litt, men fanget ikke opp navnet til de som har benk på stjørdal? Skulle nok ha besøkt de en tur jeg også![]()
'09 V70
740 - med b21 og vems
KM Dyno. Du finner de på Facebook. Begynner å ha vært innom endel biler der nå.
Da tror jeg epoken som registrert gatebil er over. Skiltene ble levert inn for 3 dager siden og forsikringen tegnet over på den nye vinterbilen. Det blir rett og slett for mye skruing å bygge om til hver EU. Er vanskelig å få kjørt på de lokale banene uten lisens også. Så nå blir det fullbur og ekte racebil. Ikke drifter men asfaltracer litt som Gr.A på 80 tallet. Må bare lese litt i NBF boka først.![]()
Kult!
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Venter spent på byggebilder!!![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ikke skjedd mye her enda for driver å ferdigstiller hus slik at jeg får tatt over hjemgården og dermed får en masse garasjeplass.
Står litt i tenkeboksen angående videre motorutvikling og gearkassevalg.
Motor:
Alt 1.
531 topp 46/40 ventiler, skikkelig grenrør og E innsug.
Alt 2.
530 topp 44(46)/38 ventiler, org eksosmanifold og F innsug.
Alt 3.
16V topp med oppgraderte ventilfjærer. Skikkelig grenrør, orginalt B234 innsug.
Gearkasse.
Alt 1.
M90 med sveist 3. Gir og billet enkeltmassesvinghjul. 712 trykkplate og sinter.
Alt 2.
Getrag 265 med modifisert spakstell. Tilton 2 skivet clutch.
Hva tror folket?