Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.014
Side 36 av 54 FørstFørst ... 26 34 35 36 37 38 46 ... SisteSiste
Viser resultater 876 til 900 av 1338

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #876
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Kom deler i dag. Finpusset litt på triggerhjul og lakka hele greia sort. Liker ikke bling-bling.



    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  2. Takk Holck, Lasse R takket for denne posten
  3. #877

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Krysser fingra for deg at det vil hjelpe

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  4. #878
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Håper jeg og!

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  5. Takk Holck takket for denne posten
  6. #879
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Fikk montert triggerløsning forran på motor i gårkveld. Noe modifisering måtte til men det ble greit til slutt. Startet gjorde den også men overraskende nok forble triggersignalet likt som før.
    Fikk ikke testa annet enn ett kort øyeblikk pga manglende remmer til vannpumpe etc.
    Men oppdaget noe urovekkende da jeg tok ut trigger bak på veiva, den var nemlig full av noe som ligner grå grafittfett?? Ulyder fra svinghjulet er det også så det er nok storsannsynlighet det har tatt kvelden. Har også fått eksoslekasje på grenrør så spørs om den har sprekt.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  7. #880

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Fikk montert triggerløsning forran på motor i gårkveld. Noe modifisering måtte til men det ble greit til slutt. Startet gjorde den også men overraskende nok gorble triggerdignalet likt som før.
    Fikk ikke testa annet enn ett kort øyeblikk pga manglende remmer til vannpumpe etc.
    Men oppdaget noe urovekkende da jeg tok ut trigger bak på veiva, den var nemlig full av noe som ligner grå grafittfett?? Ulyder fra svinghjulet er det også så det er nok storsannsynlighet det har tatt kvelden. Har også fått eksoslekasje på grenrør så spørs om den har sprekt.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Kjedelig

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  8. #881
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Kjedelig

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
    Er vel en del av gamet. Regnet ikke med svinghjulet tålte all verden. Men pga "fettet" så har jeg en svært dårlig clutch i tillegg.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  9. #882

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Er vel en del av gamet. Regnet ikke med svinghjulet tålte all verden. Men pga "fettet" så har jeg en svært dårlig clutch i tillegg.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Dobbeltmasse svinghjulet du har regner jeg med?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  10. #883
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Dobbeltmasse svinghjulet du har regner jeg med?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
    Stemmer. Mulig den guffa kommer fra det?
    Lamellen er nok kass men kanskje trykkplata er brukanes.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  11. #884

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Trykkplata skulle en tro bare trenger en skikkelig vask ja . Pedersen har erstatning svinghjul hvis du vil gjøre det lett, men koster kronasjer da .

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  12. #885
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Trykkplata skulle en tro bare trenger en skikkelig vask ja . Pedersen har erstatning svinghjul hvis du vil gjøre det lett, men koster kronasjer da .

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
    Vet.... Tenkte egentlig ikke jeg skulle svi av stort mer på denne nå. "Billigste" er å bruke de delene jeg har på hylla. Det innebærer Getrag 265 og lettet svinghjul med 2 skivet Tilton.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  13. #886

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Vet.... Tenkte egentlig ikke jeg skulle svi av stort mer på denne nå. "Billigste" er å bruke de delene jeg har på hylla. Det innebærer Getrag 265 og lettet svinghjul med 2 skivet Tilton.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Ser den . Pain in the ass å kjøre med de Tilton clutchene men

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  14. #887
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Får se det ann. Har sinter til M90 liggende. 712 trykkplata som står på så ny ut for noen hundre mil siden.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  15. Takk Holck takket for denne posten
  16. #888

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Får se det ann. Har sinter til M90 liggende. 712 trykkplata som står på så ny ut for noen hundre mil siden.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Riktig . Blir uansett spennende å høre videre med trigger utfordringene, virker rart at du fortsatt får samme rare signal igjen

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  17. #889
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Riktig . Blir uansett spennende å høre videre med trigger utfordringene, virker rart at du fortsatt får samme rare signal igjen

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
    Jeg og synes det er rart men på den andre siden ble jeg ikke forbauset. Jeg skal åpne sprutet å se inni om det kan være en brent jordingsbane av en eller annen grunn. Uten at jeg hverken har tro eller mistanke om det.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  18. #890

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Jeg og synes det er rart men på den andre siden ble jeg ikke forbauset. Jeg skal åpne sprutet å se inni om det kan være en brent jotdingsbane av en eller annen grunn. Uten at jeg hverken har tro eller mistanke om det.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Er en mulighet å sjekke ut det. Dreiv å lurte på om det kunne vært en ide å fått lånt et oscilloskop å koble rett på giver og sett. Mulig det er er et skudd i blinde men

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  19. #891
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Det er helt klart en idé jeg har vært inne på ved flere anledninger. Men tror nok de som er stabile koster endel dessverre. Så må få prøvd å lånt ett.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  20. Takk Holck takket for denne posten
  21. #892
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Har skrapet av den guffen der ifra mang en m90 igjennom årene..

    Så det er vanlig når svinghjulet ryker..

  22. Takk Holck takket for denne posten
  23. #893
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Å clutche ut den i 3 gir var vel nådestøtet vil jeg tro.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  24. Takk volvobrage, Skårholen, stian2k takket for denne posten
  25. #894
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.472
    Antall takk

    Standard

    Har skumlest litt, men fanget ikke opp navnet til de som har benk på stjørdal? Skulle nok ha besøkt de en tur jeg også

  26. #895
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    KM Dyno. Du finner de på Facebook. Begynner å ha vært innom endel biler der nå.

  27. #896
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Har skumlest litt, men fanget ikke opp navnet til de som har benk på stjørdal? Skulle nok ha besøkt de en tur jeg også
    Det skulle du.

  28. #897
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Da tror jeg epoken som registrert gatebil er over. Skiltene ble levert inn for 3 dager siden og forsikringen tegnet over på den nye vinterbilen. Det blir rett og slett for mye skruing å bygge om til hver EU. Er vanskelig å få kjørt på de lokale banene uten lisens også. Så nå blir det fullbur og ekte racebil. Ikke drifter men asfaltracer litt som Gr.A på 80 tallet. Må bare lese litt i NBF boka først.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  29. Takk HansOla, volvobrage, Holck, V90 takket for denne posten
  30. #898
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Kult!

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  31. #899
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Venter spent på byggebilder!!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  32. #900
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Ikke skjedd mye her enda for driver å ferdigstiller hus slik at jeg får tatt over hjemgården og dermed får en masse garasjeplass.
    Står litt i tenkeboksen angående videre motorutvikling og gearkassevalg.
    Motor:
    Alt 1.
    531 topp 46/40 ventiler, skikkelig grenrør og E innsug.
    Alt 2.
    530 topp 44(46)/38 ventiler, org eksosmanifold og F innsug.
    Alt 3.
    16V topp med oppgraderte ventilfjærer. Skikkelig grenrør, orginalt B234 innsug.

    Gearkasse.
    Alt 1.
    M90 med sveist 3. Gir og billet enkeltmassesvinghjul. 712 trykkplate og sinter.
    Alt 2.
    Getrag 265 med modifisert spakstell. Tilton 2 skivet clutch.
    Hva tror folket?

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  33. Takk Christian takket for denne posten
Side 36 av 54 FørstFørst ... 26 34 35 36 37 38 46 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •