Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.014
Side 35 av 54 FørstFørst ... 25 33 34 35 36 37 45 ... SisteSiste
Viser resultater 851 til 875 av 1338

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #851

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    For meg er det hjelp nok. Det der er ett typisk og godt eksempel på når alt funker korrekt. Du hadde vel ikke i overkant av 400 wnm også da?

    Det handler om potensiale i topp og kam. Du klarer selvsagt ikke 145 whp med å åpne wg og fjerne trykksystemet, men hvis toppen flyttes over på en bunndel med tilpasset sugemotorkomp. og får ett greit eksosanlegg så ja, da er det ikke helt urealistisk slik jeg ser det. Husk at ladetrykk öker kompresjonstrykket og sylindertrykket dramatisk.
    Moment havnet på et høyt 4×× tallet et sted, ville ikke si hva da jeg ikke husker nøyaktig. Uansett, jeg tror du hadde blitt ganske skuffa over resultatet på en sugemotor med Sam T5 med LSA på 117 grader . Du vet jo sjøl hvilken kam motorene trenger for 140 motor hester fra fabrikk .


    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  2. #852
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Moment havnet på et høyt 4×× tallet et sted, ville ikke si hva da jeg ikke husker nøyaktig. Uansett, jeg tror du hadde blitt ganske skuffa over resultatet på en sugemotor med Sam T5 med LSA på 117 grader . Du vet jo sjøl hvilken kam motorene trenger for 140 motor hester fra fabrikk .
    Akkurat.
    Tro er kraftige saker, bare se til Sverige og Europa forövrig for tiden.

  3. #853

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Akkurat.
    Tro er kraftige saker, bare se til Sverige og Europa forövrig for tiden.
    Hehe, du er ikke enig at man trenger en H kam for å få 140 motor hester i en original motor ?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  4. #854
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Hehe, du er ikke enig at man trenger en H kam for å få 140 motor hester i en original motor ?
    Jo det er jeg, men i VOC klarer de så vidt jeg husker rundt 160 hk på B23 motorene. B230 motorene klarer visstnok det samme med V-kam var det vel?

    Når dette er mulig under det strenge VOC reglementet så tenker jeg at 145 hk ikke er umulig fra en riktig oppsatt sugemotor med en T5 kam.

    Bare sjekk hva disse Vanos og VVT motorene holder på med.
    Sist endret av Batland; 19/06/17 kl 08:21

  5. #855

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jo det er jeg, men i VOC klarer de så vidt jeg husker rundt 160 hk på B23 motorene. B230 motorene klarer visstnok det samme med V-kam var det vel?

    Når dette er mulig under det strenge VOC reglementet så tenker jeg at 145 hk ikke er umulig fra en riktig oppsatt sugemotor med en T5 kam.

    Bare sjekk hva disse Vanos og VVT motorene holder på med.
    På B23 motorene klarer de 160 motor hk ja med H kam, men da er det IKKE herr Nilsson som i sin egen garasje har satt sammen motoren, da har han betalt en profesjonell motorbygger ganske mye penger for å utnytte toleranser og sette opp en motor spesielt.
    Mulig de har klart noe av det samme med V kam, aldri hørt det men. Regner ihvertfall med de har brukt b230 blokk fra 85-87 ihvertfall så de får minst mulig friksjon.
    Vi snakker fortsatt om at T5 kammen skal levere 145 NAV hk, er det noen som skulle bedt sin usynlige bestevenn i kosmos om hjelp da så må det bli deg da Batland, lykke til.
    Nå skal jeg avslutte diskusjon for min del i respekt for tråd starter, fins andre steder vi kan fortsette diskusjon på forumet her


    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  6. #856
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Til tross for at F innsug og 531 topp "ødelegger" så synes jeg faktisk den er utrolig lettkjørt det lille jeg har prøvd den. Den drar veldig fint fra 1000omdreininger i 5 gir. Mer ting skal på plass så driver å lager mal til bremser
    .



    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  7. Takk Holck, Lasse R, Aljex takket for denne posten
  8. #857
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Litt varme må til i sommerkulda.


    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  9. Takk skjarlie, Holck, HansOla, Lasse R, Benjamin, volvobrage takket for denne posten
  10. #858
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Hvilke skiver har du tenkt å bruke?

  11. #859
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Blir R skiver 330x32. Med høyere innpress kræsjer det med ørene på fjærbeinet. Men med de felgene jeg har er det rikelig med plass ut mot eikene.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  12. #860

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    758
    Antall takk

    Standard

    Køyrer du med antilagg?

  13. #861
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Nei ikke fått det til å virke enda. Tenkte kun for test/mulighet ved en senere annledning.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  14. Takk skjarlie takket for denne posten
  15. #862
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    Meget tøff denne bilen. Skiller seg ut fra andre 940 er. Ble no power i den og.
    Ang respons på 7064 turboen så fikk jeg å en kompis ladetrykk på ca 2800 rpm med samme turbo 1.2 bars trykk. Dette var på en b230 fk med 531. Ukjent trimkam. Lh 2.4 med bosch deler (300) hk oppsett. Kina manifoild. Men klart det var jo ikke i nærheten av like mye effekt som du har fått ut her.

  16. #863
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Takker. Alltid hyggelig med positive tilbakemeldinger.
    1,2 bar på 2800 eller positivt ladetrykk ved 2800? Skal se litt på dette. Kjørte lity testing i benken på søndsg igjen og satte ladetrykksstyringa i closed loop. Skimtet nemlig 2,6bar i open loop.
    Henta dermed ca 40Nm mer i mellomregisteret. Men la merke til at den feiltenner ved 1700rpm og det dobble 3400. Mest sannsynlig skjer dette ved 5100 også. Må forske litt mer på dette.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  17. Takk Holck takket for denne posten
  18. #864
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    1.2 bar ved 2800 rpm ja i 4 gear. Var imponert over responsen i turboen mtp størrelsen. Dette var uten bleed ventil, bare strammet wastgate etter det jeg kan huske.

  19. Takk Holck takket for denne posten
  20. #865
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Må sjekke opp i dette med hvor stram wg fjæra er. Burde ikke være langt fra det på min heller. Eneste vesentlige forskjellen jeg kan se er grenrør og kam samt muligens min har lavere kompresjon da.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  21. Takk Holck takket for denne posten
  22. #866
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Siste oppdatering. Begynner å komme seg nå. Racing

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  23. Takk HansOla, SirKim, Holck, Lasse R takket for denne posten
  24. #867

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Nydelig

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  25. Takk GMV, Aljex takket for denne posten
  26. #868
    Registrerte brukere In The White sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Skåne/Sverige
    Innlegg
    1.061
    Antall takk

    Standard

    Snyggt!
    Tack till:
    Bil Bengtsson i Simrishamn
    do88
    KL Racing

  27. Takk GMV takket for denne posten
  28. #869
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Varmeapparat opplegget funkar bra?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  29. #870
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Varmeapparat opplegget funkar bra?
    Det er helt ok. Blir iallefall varmt inni.

  30. Takk volvobrage takket for denne posten
  31. #871
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2012
    Innlegg
    189
    Antall takk

    Standard

    Banekjøring i sommer da?

  32. #872
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Vi får se. Som sagt sliter litt med trigger så må få det iorden.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  33. #873
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Bestilte KL Racing sin triggerløsning forran på veiv i dag i håp om å få det greit. Gikk for 36-1 denne gangen.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  34. Takk Holck takket for denne posten
  35. #874
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Bestilte KL Racing sin triggerløsning forran på veiv i dag i håp om å få det greit. Gikk for 36-1 denne gangen.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Har det på min pga edis4 og det funker greit utenom at det er dårlig plass for regreimdekslet uten å modifisere det
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  36. #875
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Har ikke regreim deksel pr dd.
    Fått lagd braketter til bremsecalippere også.


    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  37. Takk Lasse R takket for denne posten
Side 35 av 54 FørstFørst ... 25 33 34 35 36 37 45 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •