Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  429
Side 26 av 32 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 626 til 650 av 780

Tråd: Daniel.B: Volvo 240 -88 16V Turbo

  1. #626
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Må få meg et skikkelig sprut nå. Gidder ikke å lure rundt med en motor som fungerer sånn halvveis.

    Kan en spørre hva dere betalte for ei slik komplett pakke gutter? Kan man sitte å mappe trådløst fra laptopen når man har det bluetooth greiene? Og kan man da bruke Android smarttelefon eller tab i dashen hvor man ser live verdier fra sprutet? Det hadde jo vært litt kjekt.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  2. #627
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.969
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Må få meg et skikkelig sprut nå. Gidder ikke å lure rundt med en motor som fungerer sånn halvveis.

    Kan en spørre hva dere betalte for ei slik komplett pakke gutter? Kan man sitte å mappe trådløst fra laptopen når man har det bluetooth greiene? Og kan man da bruke Android smarttelefon eller tab i dashen hvor man ser live verdier fra sprutet? Det hadde jo vært litt kjekt.
    Jeg betalte 8k for hele pakka med bbl og bt! Du kan vel muligens mappe trådløst, det er jeg usikker på, men du får ut alle verdier og temperaturer fra sprutet på et android nettbrett/telefon ja

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  3. #628
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Jeg husker faktisk ikke helt hva jeg ga lenger. Men ja du kan mappe med bluetooth selvom kanskje kabel er foretrukket. Jepp jeg bruker telefon til å se verdier om bilen kuker.

  4. #629
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Hørtes ut som en ganske så fornuftig pris. Veldig kjekt å kunne se verdier live på telefon og slikt.
    Hvordan kabel bruker dere mellom pcn og sprutet? Og kan man bruke pc med Windows 10?

    Har litt trua på det her. Satser på en god sesong neste år.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  5. #630
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Win7 går hvertfall, regner med win10 går også Truckdriver du vet vel om Ms er kompatibalt med win10?

  6. #631
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post
    Må få meg et skikkelig sprut nå. Gidder ikke å lure rundt med en motor som fungerer sånn halvveis.

    Kan en spørre hva dere betalte for ei slik komplett pakke gutter? Kan man sitte å mappe trådløst fra laptopen når man har det bluetooth greiene? Og kan man da bruke Android smarttelefon eller tab i dashen hvor man ser live verdier fra sprutet? Det hadde jo vært litt kjekt.
    Har montert bluetooth i en MS2, og den har fungert fint både mot android med Shadow Dash og TS på laptop. Synest den HOD funksjonen med Shadow Dash er litt artig
    Men til lasting av firmware og tooth logger har jeg brukt kabel. Er vel ikke mye brukt, men det er faktisk mulig å bruke wifi istedenfor kabel eller bluetooth også

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Win7 går hvertfall, regner med win10 går også Truckdriver du vet vel om Ms er kompatibalt med win10?
    Forutsatt at du bruker Tunerstudio og ikke Megatune, så ja. Har ikke prøvd selv, men har sett det rapportert uten problemer
    Win7 bruker jeg selv, og win8 skal være like greit som 7 og 10. Windows vista ville jeg ungått, men er vel forhåpentligvis ikke mange igjen av de.

    Angående den Dre ecu. Ut av de bilder jeg har sett, så er den ikke basert på microsquirt modul. Og uten spesiell tilatelse fra Bowling & Grippo så vil det da si at det er en ulovlig piratkopi.
    Så vær obs på at om det blir problemer kan det ikke forventes noen offisiell support, men heller banning fra f.eks msextra forumene.
    Sist endret av Truckdriver; 25/08/16 kl 20:00
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  7. #632
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Høres veldig bra ut. Åpner seg opp en del muligheter. Shadow Dash appen så jo veldig fin ut.

    Ser ingen problemer i praksis ved at det er en kopi, men kjekt at du sier i fra.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  8. #633
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Liten oppdatering. Satt bilen på vinterlagring for flere mnd siden, så har ikke skjedd noe spesielt med den. Litt greit at den står tørt inne, så den ikke ruster bort med en gang.

    Ellers har jeg tenkt å skrinlegge det DreEcu greiene og heller kjøre på med MaxxEcu. De kommer med en budsjett variant på nyåret som jeg hadde tenkt til å prøve. Det blir jo selvklart en dyrere opplevelse, men vil tro jeg har lettere for å forstå det greiene der, og har muligheter for å mappe det ganske nærme.

    Noen som har tips til steder der jeg kan handle sikringsbokser, relèr og slikt jeg trenger for å koble opp sprutet?
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  9. Takk Joachimbg, Holck, Riff takket for denne posten
  10. #634
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Halla. Nytt år nå ser jeg. På tide å ta et røsk da. MaxxEcu Street er bestillt så da satser vi på å gi gass i år.

    Har smidd litt de siste dagene. Ordna litt freshere luft til turboen. Legg merke til hvordan list jeg bruker rundt hullet.








    Har kjørt med standard veivhusvent, men nå skal jeg lage til litt mer lufting.


    Tank med skiller og stålull. Slik at oljedampen skal få mulighet til å kondensere.


    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  11. Takk Joachimbg, Lasse R, Holck, HansOla takket for denne posten
  12. #635

    Medlem siden
    17. april 2011
    Sted
    Oslo
    VCCN medlemsnummer
    551
    Innlegg
    1.138
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut Sånn luftinntak har jeg også tenkt på å lage.
    1982 Volvo 244

    1984 Volvo 240

  13. Takk Daniel.B takket for denne posten
  14. #636
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Ferdig med "krig og fred og sånn" nå?

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  15. #637
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joachimbg Vis post
    Ser bra ut Sånn luftinntak har jeg også tenkt på å lage.
    Hyggelig å høre.

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Ferdig med "krig og fred og sånn" nå?

    Sent fra min S30 via Tapatalk
    Ja, har fått kriga fra meg nå. Så nå er det sivilt for alle penga. Og godt er det hehe.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  16. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  17. #638
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Var med en kamerat ut å kjørte litt på isen i helga. Veldig artig. Knipsa et bilde av Amazonen hans i godt driv.
    Måtte jo selvsagt prøve noen runder selv, så BMW bruksbilen måtte trå til. Fikk i allefall sklidd litt.



    Ellers har jeg vært en svipptur rett over grensa og henta litt deler. Bremi VAG coiler. Noen som vet om disse må holdes nede, eller sitter de godt nok kun på pluggen? Slengte også med ett sett Bosch Motorsport 1300cc dyser. Høy ohm og hele smæla.


    Litt diverse sensorer og kontakter.


    Får man kjøpt ei spesiell tang til slike kontakter?
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  18. Takk Joachimbg takket for denne posten
  19. #639

    Medlem siden
    17. april 2011
    Sted
    Oslo
    VCCN medlemsnummer
    551
    Innlegg
    1.138
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte tang på Biltema. Er vel den billigste man får tak i
    1982 Volvo 244

    1984 Volvo 240

  20. #640
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Universaltengene (fra biltema, wurth osv) klemmer ikke de dær 100% rett så de er lett å ødelegge de hvis ikke de blir plassert rett i tanga. Det finnes en tenger som er spesifikk for den typen stikkere
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  21. Takk Joachimbg takket for denne posten
  22. #641
    AKL sin avatar
    Medlem siden
    04. juli 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    VCCN medlemsnummer
    165
    Innlegg
    352
    Antall takk

    Standard

    Ellers har jeg vært en svipptur rett over grensa og henta litt deler. Bremi VAG coiler. Noen som vet om disse må holdes nede, eller sitter de godt nok kun på pluggen? Slengte også med ett sett Bosch Motorsport 1300cc dyser. Høy ohm og hele smæla.



    Coilene blir stående uten å festes men toppdeksel må modifiseres imot reimhjul. Festene til coveret må også freses ned.. =)

  23. #642
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Takk for tips gutter. Har du delenr/link til den tanga du tenker på Joachim?

    Sitat Opprinnelig postet av AKL Vis post
    Coilene blir stående uten å festes men toppdeksel må modifiseres imot reimhjul. Festene til coveret må også freses ned.. =)
    Ser flere kjører med slike uten å feste de noe ekstra, så det funker vel. Får se om jeg finner på noe etterhvert.
    Tok vinkelsliperen og kappa ta festene, så den er grei. Hva tenkte du på i mot kamdreva? Så ut til å gå fint der for meg.

    Montert
    AEM
    oljetrykkssensor og en oljetempsensor. Vet at temp burde stått i bunnpanna, men har allerede en sensor i panna som ikke skal ut.


    Slik blir luftinga nå. Tenker det drar unna nok.




    Skal få spylt og vaska motorrommet skikkelig når jeg får motoren i gang.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  24. #643

    Medlem siden
    17. april 2011
    Sted
    Oslo
    VCCN medlemsnummer
    551
    Innlegg
    1.138
    Antall takk
    1982 Volvo 244

    1984 Volvo 240

  25. Takk Daniel.B takket for denne posten
  26. #644
    AKL sin avatar
    Medlem siden
    04. juli 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    VCCN medlemsnummer
    165
    Innlegg
    352
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel.B Vis post



    Ser flere kjører med slike uten å feste de noe ekstra, så det funker vel. Får se om jeg finner på noe etterhvert.
    Tok vinkelsliperen og kappa ta festene, så den er grei. Hva tenkte du på i mot kamdreva? Så ut til å gå fint der for meg.
    Bakkanten på coilen treffer mot den lille kanten som er i toppdekslet på sylinder 1. =)

  27. Takk Daniel.B takket for denne posten
  28. #645
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    VCCN medlemsnummer
    570
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Anbefaler å bruke den type tang som det her: http://www.idg-tools.no/kabelskotang...ols_1426p.html Du kan få den kun for Uisolerte kabelsko også, men her har du til begge formål Kan være litt leit å klemme riktig med den tanga som andre forslår her om det er litt trangt e.l. Når vi legger opp el. i maskinene på jobben så har vi en tang for kun isolerte og en for uisolerte og de er gull verdt!
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  29. Takk Daniel.B takket for denne posten
  30. #646
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2010
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard

    Flott bygg Hvor kjøpte du de festene til bremserørene?
    __________________
    Team Hinnøya racing!
    244 78 "Prosjekt Cruisebil"
    244 88 "390whp Go-sideways driftcar"

  31. #647
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av E.Winjum Vis post
    Anbefaler å bruke den type tang som det her: http://www.idg-tools.no/kabelskotang...ols_1426p.html Du kan få den kun for Uisolerte kabelsko også, men her har du til begge formål Kan være litt leit å klemme riktig med den tanga som andre forslår her om det er litt trangt e.l. Når vi legger opp el. i maskinene på jobben så har vi en tang for kun isolerte og en for uisolerte og de er gull verdt!
    Skal sjekkes ut. Takker.

    Sitat Opprinnelig postet av TnT Vis post
    Flott bygg Hvor kjøpte du de festene til bremserørene?
    Tenker du på de festene rundt fjærbeina? Det er Kaplhenke deler. Kjøpt av Torgeir Pedersen/ Scimec som er norsk forhandler.
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  32. Takk E.Winjum takket for denne posten
  33. #648
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Nu jävlar.







    Nye MaxxEcu Street. Grom finish på greiene. Innebygd MAP sensor og drivsteg for BBL.


    Tenkte å se om jeg får tak i no reler og slikt nå. Hvor mange sikringer og reler vil jeg trenger? Hehe. Bensinpumpe og vifte må vel ha et rele hver. Trenger coilene noe?
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

  34. Takk Holck, HansOla, Joachimbg, saabfaen, Lasse R, volvobrage takket for denne posten
  35. #649

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    VCCN medlemsnummer
    793
    Innlegg
    3.368
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer

  36. Takk Daniel.B takket for denne posten
  37. #650

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.339
    Antall takk

    Standard

    Nice Gratulerer.

    Jeg bruker sikringer på alt. Coil, dyser, vifte og bensinpumpe.. greit å kunne nappe ut når en holder på å teste ting også.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  38. Takk Daniel.B takket for denne posten
Side 26 av 32 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Daniel V: Volvo 343 DLS 81' Solgt!
    By Daniel V in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 406
    Siste post: 21/02/17, 20:32
  2. Daniel V: Volvo 855 T-5
    By Daniel V in forum Gullprosjekter
    Svar: 2731
    Siste post: 19/09/14, 14:04
  3. Daniel V: Volvo 240 GLE!
    By Daniel V in forum 200 -serien
    Svar: 841
    Siste post: 02/06/13, 18:10
  4. Daniel`S Volvo 850 2.510V
    By daniel94 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 35
    Siste post: 22/02/13, 00:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •