Sitat Opprinnelig postet av Dreracing@ Vis post
dødtida er heller ikke kritisk.
en enkel metode jeg bruker når jeg har oppstart ute hos folk er:
ut med fuelrail, sett 1 eller alle dysene i halvlters flaske. kjører 600 pulser, 10ms pulsewidth og 10ms output interval. så heller jeg det jeg fikk i målebeger, ganger dette med 10 så har jeg dyse størreslen.
så kjører jeg testen en gang til men nå med 20ms output interval. nå kommer dødtida i tillegg så så får jeg en mindre mengde. da regner jeg bare ut hvor mye åpningstid som mangler. for og verifisere dette så legger jeg dødtida på pulsewidth, eks 10.6ms og kjører testen en gang til, da skal jeg ha samme mengde som første test.

men igjen, dyse størrelse og dødtid er ikke kritisk, det er jo ve tabellen man mapper. men ja da vil ikke ve tabell stemme, autokorreksjoner vil funker dårligere etc.
Skal man ha en bil som skal gå i temperaturspekteret -20 til +25 må jo slikt være i orden. Hvis ikke kommer jo iat korreksjonen til å bli helt spinnvill.
Bruker man separat table til afr kan man ikke redigere den og få den afr`en som man skreiv inn uten å måtte redigere ve også. Alt avhenger jo att dette er riktig.