Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  29
Side 19 av 28 FørstFørst ... 9 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 451 til 475 av 698

Tråd: [SOLGT]Kodja's 945 LT worklog! SELGES!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Kjedelig med skaden. Var vitne til et liggnende sak på city lade i forrige uke. Det sto en bmw ved handelvogn skuret i første etasjen så var det en outlander to som rygget og han i bmw,tuttet og tutten med outlanderen fortsatte å rygge tilslutt rygga den inn i førersiden på bmw`n så speilet tok seg en tur: Jeg fatter ikke hvorfor bmw`n bare sto der og han i outlanderen ikke så i speilene sine. Jeg mener at bmw`n sto slik at han må ha sett den i førerspeilet

Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Antall takk

Standard

Har 960 front jeg vettu 4000kr komplett og muligens ferdig omsveist skjermer
    Femmer skal være rettstillt

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

kan få nabon til å sveise om så du skal få slippe å bruke fritida på det hehe
    skal få tatt meg en tur å kikka neste gang jeg er på fosen med god tid

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

skaden ble takstert til 9900,- hehe skal ringe fyren snart nå og se om han vil betale eller tar det på forsikringa...
    egenandelen er ganske høy på lastebil\firmabil er den ikke??

Registrerte brukere Volvo_S90R sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Ler, Melhus
    Antall takk

Standard

er ikkje egandel på ansvars biten av forsikringa som regel...
    Volvo V70 D5 02' Konebil
    Volvo 940 D24tic 93' Bruksbil(rullende prosjekt)
    Volvo 145 72` Veteran prosjektet
    Volvo Amazon 69' Taksenk storposjekt
    https://www.facebook.com/CustomGarasjen

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Spørs om han ikke fnyser av deg og legger på røret..
    Skrev du skademelding?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

har selvfølgelig skademelding som er signert ja
    skal ringe han litt senere i dag nå!

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Hvordan gikk det?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ikke fått svar i går. skal prøve å ringe han igjen i dag, ev. også arbeidsgiver. får jeg ingen repsons ringer jeg inn til forsikringsselskapet

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

så sjåførn uttafor jobben nå å gikk bort til han å spurte... sa jeg ville ha svar i løpet av dagen
    *ja men æ har no nånn som kan fikse d dær æ..., kor va du å tok taksten forresten?*

"på kverneland bil's karrosseriavdeling selvfølgelig... å Nei det her fikses sånn som jeg sier det, eller via forsikringen, jeg vil ikke ha noe med dine kontakter for å fikse dette"

så får no så nå da åssen han finner det for godt å ordne opp.

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Skriv under og send inn. Piece of eplekake.
    Hater sånne folk. Var en som rygga på meg for et par år siden i Spydeberg og skulle ordne opp og var SÅ lei seg, sa jeg skulle ha penger for et halvt sett med nye baklamper (asså, nye lamper med hvite blink, betalt for venstre lampe) og det var helt i orden. Helt til han skulle gjøre opp, da hadde'n sikkert prata med mor si og blitt enig om at hu syntes det hørtes urimelig ut..

Og det beste argumentet? "Du har jo en gammal bil da, må ikke forvente å få nye deler da.."

Angra litt på da at jeg hadde vært så kompis, og driti i skademelding..
    Nå endte jo hele saken med en tusenlapp i hånda, så jeg fikk det jo som jeg ville til slutt.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

da ser det ut som det blir liten utbetaling og må heller bare melde inn skaden til forsikringa! :( så får jeg ikke bygd om fronten "gratis" dessverre...

ringte på han i dag når jeg slutta på jobb, fikk da tydeligvis sjefen på tlf. og han prøvde å forklare at jeg måtte jo sende han faktura på taksten fra verkstedet...
    men jeg som privatperson kan jo ikke sende en takst på Faktura... og ikke ville han betale 9900 INK MVA heller... "æ får jo itj igjen momsen æ på d dær om d ijt kjæm faktura" det driiiiiter jeg en lang en i sa jeg. enten betaler du det taksten kom på, eller så tar jeg det via forsikrings selskapet mitt\vårt! dere har sikkert en sabla fin egenandel på forsikringa på en firmabil\lastebil (50 000,- kom det igjennom røret hehe)
    så du har valget... enten cashe ut taksten så jeg får fiksa det selv eller forsikringa fikser det som er. steike dere skulle hørt alt han prøvde å forklare hvordan det var og ikke var med sånnt... men fremdeles helt stein døu i hodet... ENTEN ELLER sa jeg! enten cash eller MYE cash til forsikringsselskapet

får ringe forsikringa i morgen og ordne dette nå da. kjedelig at de ikke kunne fikse det med en gang og være ferdig med det... blir det behandlingstid og greier for å få det ferdig istede... jeje

Registrerte brukere Vetle sin avatar
    Medlem siden
    29. des. 2009
    Sted
    Telemark/Porsgrunn
    Antall takk

Standard

var jo ikke store skaden... synd ikke det påkjørings hinderet på den lastebilen var lavere haha neida bare spøkte

mene har du sitti i en lastebil hadde du å skjønt at det er vrient å høre ting bak lastebilen feks som en tute meeen burde nok kanskje sett deg ikke vet jeg

Men blir jo ikke store jobben flekker jo bare ut den fangeren
    -Volvo 240 Turbo (sommerbil)
    -Volvo 740 Turbo (brukis)
    -Volvo 142 Turbo (banebil)
    og hatt 20++ andre volvoer

Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

du som har så god dialog med din lokale volvo forhandler må da få til noe selv om du skal ta det gjennom forsikringa og ser jo du har blitt tilbudt en X90 front til 4000 så da kan det ikke være noe stort problem i hvertfall
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. feb. 2010
    Sted
    O-town
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    da ser det ut som det blir liten utbetaling og må heller bare melde inn skaden til forsikringa! :( så får jeg ikke bygd om fronten "gratis" dessverre...

ringte på han i dag når jeg slutta på jobb, fikk da tydeligvis sjefen på tlf. og han prøvde å forklare at jeg måtte jo sende han faktura på taksten fra verkstedet...
    men jeg som privatperson kan jo ikke sende en takst på Faktura... og ikke ville han betale 9900 INK MVA heller... "æ får jo itj igjen momsen æ på d dær om d ijt kjæm faktura" det driiiiiter jeg en lang en i sa jeg. enten betaler du det taksten kom på, eller så tar jeg det via forsikrings selskapet mitt\vårt! dere har sikkert en sabla fin egenandel på forsikringa på en firmabil\lastebil (50 000,- kom det igjennom røret hehe)
    så du har valget... enten cashe ut taksten så jeg får fiksa det selv eller forsikringa fikser det som er. steike dere skulle hørt alt han prøvde å forklare hvordan det var og ikke var med sånnt... men fremdeles helt stein døu i hodet... ENTEN ELLER sa jeg! enten cash eller MYE cash til forsikringsselskapet

får ringe forsikringa i morgen og ordne dette nå da. kjedelig at de ikke kunne fikse det med en gang og være ferdig med det... blir det behandlingstid og greier for å få det ferdig istede... jeje
    problemet ditt her er at du har blitt påkjørt av et firma og ikke privatperson. Et firma kan ikke bare betale ut penger sånn uten videre. Da får de revisor på nakken.

Beste måten for deg å håndtere dette på er å ta det igjennom forsikringselskapet. Da får firmaet muligheten til å betale de, uten å måtte bruke forsikring. Kjipt, men sånn er det, ellers så ville det vært veldig enkelt å betale mennesker for svart arbeide.

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

hadde sjefen i det firmaet vært litt oppegående så hadde han gitt han 10 lapper rett i hånda å glemt hele driten! ste faren min har drivd lastebil firma LENGE og det er flere ganger han og sjoføra hans bare har kjørt på(dette er for å komme opp bakker på vinteren først og fremst) og gitt faen i om dem treffer en bil eller ikke og bare lagt igjen lapper i ruta med nr til firmaet for å gi dem erstatning så det kan da ikke være så sinsykt vanskelig og gi ut penger!? for å si det sånn så har ste faren min hatt noen biler oppgjennom tia på grunn av dette av enkle årsaker at han har kjøpt bilen eller betalt for skadene hvis dem var under den og den summen(det blir jo litt skader når man drar en laste bil sidlengs opp en bratt bakke i oslo med biler på begge sider!) så i det firmaet der er det en konflikt mellom sjefen og den persjonen som gjorde dette om hvem som skal betale det enkelt og greit, for det er ikke alltid en sjef er villig til å betale for skader ansatte drar på andres eiendeler!
    1989 modell 245 brukis
    1977 modell 242 Prosjekt

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Du må få Kverneland til å sende firmaet en faktura for jobben de gjør på bilen din, det er vel det han mente. Han har jo ikke noe å tjene på at du skal tjene penger på dette, så hvorfor skulle han bryte loven og betale deg kontant? Greit at en egenandel kan være 50 000, men inntil dette betaler du da vel ikke for mer enn du gjør skade for, selv om du tar det via forsikring? Dessuten trodde jeg ikke det var noen egenandel på ansvarsdelen (som gjelder andre skadelidende enn forsikringstaker).
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Registrerte brukere han22i sin avatar
    Medlem siden
    17. mars 2010
    Sted
    Oslo, Stovner
    Antall takk

Standard

ufint det der da :S
    88´ Volvo 740TIC - Solgt -
    03´ Volvo S60 2.0T Bruksbil/prosjekt ;D

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ofint ja Han22i!
    men nå er nå skaden sendt inn via forsikringsselskapet i alle fall så får vi se hvordan det der går.

har da fått gjort diverse kritiske ting før jeg burde vært på eu kontroll for 9 dager siden

Volvo-Power hjalp meg å skifta følgende:
    originale bremseskiver bak begge sider.
    originale bremeskaliptere bak begge sider.
    originale bremseklosser bak begge sider.
    originale håndbremsesko bak begge sider.
    original hovedhåndbremsvire.
    lufta bremsene skikkelig, det gjorde skikkelig susen på bremsetrykket!
    herligheten kosta ca 4000 til sammen

og så har jo frontruta blitt skifta med spiller nye lister som nevnt tidligere så totalt 6000 ca er blitt brukt før jeg drar på eu kontroll og håper på det best til uka nå håper virkelig det ikke blir mere ting jeg må gjøre for å få den igjennom. skal få vaska den skikkelig før jeg drar i vei. kontrollørene er vell glade i rene vellpleide ting for et bedre førstegangsinntrykk før kontrollen som alle andre tenker jeg.
    tok lite bilder men det var faktisk to forskjellige coatinger på bremseskivenavene og bremsekalipterne så det var litt kjipt men men fungerer til det de skal! stoppe bilen!

mye bilder av ingenting som vanlig fra meg?!

tok også å vaska over setene i bilen med dette produktet jeg fant når jeg rydda i bua. setene var rimelig skittne etter skruinga på onsdag med støv og skitt og lort. dette fiksa den biffen! slike vipes rett og slett. gnikker og gnur skiten bort og setter vist inn setene med et fint middel etterpå for å gi litt overflate beskyttelse. så da er bilen reiseklar til Frøya og Mausen\Havfiskefestivalen jeg skal på uttpå Mausund der.

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

håper du vaska skivene før du satte dem på? for dem er innsatt med en slags olje for at dem ikke skal ruste når dem ligger på lagring! så hvis du ikke vasker må du skifte klosser igjen om en månde
    1989 modell 245 brukis
    1977 modell 242 Prosjekt

Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    håper du vaska skivene før du satte dem på? for dem er innsatt med en slags olje for at dem ikke skal ruste når dem ligger på lagring! så hvis du ikke vasker må du skifte klosser igjen om en månde
    pfff, slites bort ganske kjapt... og har aldri sett at klosser har måtte byttes pga dette..

På en annen side, så er det jo å anbefale for at bremseeffekten skal være tilstede fra første trykk på pedalen...

Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

bremsene mine gikk i oppløsning på grunn av at dem ikke tålte olja(biltema klosser og skiver på en vinterbil som ikke var verdt møkka den var) derfor jeg advarte kodja mot dette
    1989 modell 245 brukis
    1977 modell 242 Prosjekt

Side 19 av 28 FørstFørst ... 9 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •