Får kjøre dieselstuss for deg jeg da
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
Får kjøre dieselstuss for deg jeg da
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Det skal du få lov til
Ideelt sett skulle jeg hatt et enderør på samme størrelse og utseende som det originale, bare 40cm langt![]()
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Tok en skikkelig vask nå, prickbort over hele bilen, skumkanon, og Gyeon Bathe + i bøtta. Og ikke minst, Korrosol. Er så jævla herlig![]()
Voksa opp panseret igjen og, da jeg ser vannet henger igjen der hvor pnserBHen har vært. Den var bare ment som langturutstyr, og selv om jeg både liker beskyttelsen mot steinsprut, og utseendet, vil jeg ikke ha den gnagende på voksen lenger enn jeg må.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Panser-BH mister vel fort litt av effekten påP2på grunn av utformingen på frontfangeren? Blir jo liksom ikke sånn som påP80hvor fangeren sitter helt i front![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Er ikke helt med på hva du mener her, tenker du luftstrømmer over nesa? Kan godt hende det, men jeg både så og hørte masse småstein sprette av BHen på roadtripen, så at den har en effekt er liten tvil om.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Tenkte mest på at panseret påP2ikke har noen loddrett "vegg" sånn som påP80(at panseret går rundt grillen). Dette området er jo ekstremt utsatt påP80, og er jo argument nok for panser-BH i seg selv.Sånnsett er jo
P2-patenten med plastfanger som dekker denne utsatte delen genial, for hvor mangeP80er det ikke som er rustne rundt grillen?![]()
Forresten så er det ganske kul lyd i disse motorene med 3". Slettmyr har det på sin 02 S60 D5, og den høres ut som en bensinbil bortsett fra på tomgang
Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk
Sånn ja, det har nok et lite poeng det, men når jeg har inspisert og fyllt inn steinsprut er det kun på panseret det er store metallflak som hopper av, på fangeren er det bare hakk og riper, siden lakken og plasten flekser under påkjenning og ikke sprekker like fort som på panseret. Skulle aller helst hatt en som dekket hele fronten, samt tsket rett over ruta, men er ikke lett å få både i pose og sekk
Holder på mitt, den har en effekt, men til en pris. Å la den sitte på stort lengre tør jeg ikke i frykt for å ripe opp lakken, her så det hvertfall ut til å være litt voks igjen.
Det blir noe mer lyd under kjøring med 2.5" strak, det er ikke noe å lure på, men mistenker at den 3" biten må bygges fra katalysator og bakover? Om jeg kommer over en rimelig halvsats med mulighet for å fjerne lyddemperen, kan det hende jeg faller for den.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
BCB har vel flere forskjellige halvsatser. Rimelige er de dessverre ikke.. =p
Nettopp. Greiere med hjemmesnekra til noen få hundrelapper da.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Slettmyr mekka selv han med 3" rør fra Tema samt lyddempere fra Tema. Ble som sagt veldig ålreit lyd, og det har holdt seg bra. Er vel 4 år siden han laget det, og det har sittet på bilen 150 000km![]()
Nå er det strakt fra partikkelfilteret, det har jo da ikke Slettmyr, men det er ikke mye lyd fra denne nå. Litt dypere på tomgang, kanskje bittwlitt inne i kupeen ved pådrag. Tror jeg holder meg her, femmere har en lei tendens til å drone noe grusomt på åpen eksos.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Ja, det er klart man merker det. Er jo som du sier fort gjort å få voldsom lyd i kupeen på disse bilene med litt grovere eksos. Husker jo det selv med Ferritaanlegget på Ren og det hjemmelagde 3"en på 850en. Det lagde bra resonans, selv om det tidvis er en ren fornøyelse å høre en Volvofemmer som jobber etter beste evne!![]()
Er veldig usikker selv på om jeg skal gå for noe heftigere på Britt (ja, hun har fått det navnet fordi hun er litt småtraus og tam) fordi originalt går jo bensinP2ekstremt stille, men samtidig så er det jo litt deilig å slippe all resonansen og det der...
Bare med originalanlegget på Vera, med åpnet venstrepotte, drona det litt, den type droning som overdøver absolutt alt. Turid var enda verre med helsveisa 2.5" fra katen og bak til den minste demperen Biltema hadde i den dimensjonen. Herlig lyd, men på ca 2300rpm, der man gjerne ligger i motorveihastigheter med bensinfemmer, dronet det helt villt.
Mer eksosnytt: det blir bittelitt japse allikevel. Mest fordi jeg ramla over en greie på Ebay som passer fysisk, var utrolig billig, og frakta var gratis. Så får vi se hva jeg til slutt ender opp med![]()
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Ja, rundt 2500 rpm pleier det å bli håpløst. Ligger man inn mot midten av løpet i en tunnel i oppoverbakke med 2500rpm så blir det jo helt sykt med resonans hvis man har litt grov eksos.
Utrolig hvor mye rart man kjøper på eBay bare det er billig og frakta er gratis![]()
Jeg hadde jo Ferrita fra turboen og bak på min. Etter min smak til langkjøring ble det litt mye resonans, men man vender seg jo til alt. Spesielt i baksetet var det litt voldsomt.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Ante meg du var intr i en slik ja
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Bare vær obs på at disse ekke passer på diesel uten litt tilpassing. Du må fjerne den ene svarte plastdingsen da den treffer trykkrøret. Står forsåvidt beskrevet i monteringsanvisninga. =p
Mener at jeg har sett en variant uten den som buer oppover, men usikker på hvor.
Jeg hat dremel og øyemål til tusen![]()
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Hvis den ikke passer så kan du fint sende den videre til meg!
Trenger den mer![]()
![]()
Henrik Hassel
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Bor i nærheten av han! gi en lyd om eg skal dra å se på den eller noke eg kan gjøre![]()
Volvo V70 2006 modell D5
Volvo V70 2013 modell D3 R-design
Vw T1 1961 9 seter