Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes er riktig i denne saken.
Jeg ser absolutt at man har lyst til å gjøre grep for å få forumaktiviteten opp igjen. Dette er selvfølgelig spennende nå som Facebook tar stadig større andel av det som før var å finne på forumet.
Dog er jeg usikker på om Takk-knappen har noe med dette å gjøre. Jeg synes generelt folk er flinke til å svare når de vet svaret på det man spørr om, og at folk er flinke til å rose andres biler i innlegg i tillegg til å gi innlegget en takk.
Jeg personlig tror nok ikke vi vil merke så stor forskjell ved å ta bort denne knappen, da jeg tror Facebook har mye større innvirkning på resultatet enn denne funksjonen.
For mitt vedkommende er jeg redd for at vi ved å fjerne denne funksjonen ender med mye "fin bil" kommentarer, uten at resten tar seg så nevneverdig opp. Der synes jeg takkfunksjonen bidrar til at det holdes ryddig i prosjekttråder ved at det ikke blir 20 "det ble fint" innlegg etter hver oppdatering i en worklog.
Kan godt være jeg er helt på bærtur, men det er nå noen betraktninger fra en som har saumfart dette forumet de siste 5 årene![]()