Mange gode poeng her, og dette med forumaktivitet er vel det viktigste. Personlig synes jeg det er greit å kunne gi et takk til et gammelt svar, da det er uoversiktlig å quote noe som ble skrevet flere år tilbake etter min mening.
Behold den!
Ta den bort!
Mange gode poeng her, og dette med forumaktivitet er vel det viktigste. Personlig synes jeg det er greit å kunne gi et takk til et gammelt svar, da det er uoversiktlig å quote noe som ble skrevet flere år tilbake etter min mening.
04 - V70 AWD D5
88 - 240GLE
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes er riktig i denne saken.
Jeg ser absolutt at man har lyst til å gjøre grep for å få forumaktiviteten opp igjen. Dette er selvfølgelig spennende nå som Facebook tar stadig større andel av det som før var å finne på forumet.
Dog er jeg usikker på om Takk-knappen har noe med dette å gjøre. Jeg synes generelt folk er flinke til å svare når de vet svaret på det man spørr om, og at folk er flinke til å rose andres biler i innlegg i tillegg til å gi innlegget en takk.
Jeg personlig tror nok ikke vi vil merke så stor forskjell ved å ta bort denne knappen, da jeg tror Facebook har mye større innvirkning på resultatet enn denne funksjonen.
For mitt vedkommende er jeg redd for at vi ved å fjerne denne funksjonen ender med mye "fin bil" kommentarer, uten at resten tar seg så nevneverdig opp. Der synes jeg takkfunksjonen bidrar til at det holdes ryddig i prosjekttråder ved at det ikke blir 20 "det ble fint" innlegg etter hver oppdatering i en worklog.
Kan godt være jeg er helt på bærtur, men det er nå noen betraktninger fra en som har saumfart dette forumet de siste 5 årene
Sist endret av Daniel V; 06/07/16 kl 09:44
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Det er på ingen måte påstått som en fasit, men noe vi er lystne på å prøve - forumaktiviteten er loggført statistikk, og om vi ser at det ikke har hatt noen påvirkning kan den lett innføres igjen.
Takk-knappen fungerer godt der man ikke har behov for å si noe, det er ikke slik at vi vil alle skal kommentere alle tråder, hele tiden. Vi føler bare at terskelen for å kommentere kan bli litt lavere om man fjerner den. Igjen, som et forsøk. For gamle tråder med god informasjon er rykteknappen gull verdt, som sagt.
Med det sagt, føler jeg personlig det er greit å gi seg når man ligger foran.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
øy , hvor finner man den statistikken ?
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Øverst på sida, under banneret, hurtiglinker.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Av den statistikken kan det forresten virke nokså nærliggende å konkludere med at "takk avler takk"? For fire navn forekommer på begge topp 5-listene.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Volvo 1987 745 gle bruks bilen >---< Prosjekt tråd
Volvo 1987 740 tic >---< Prosjekt tråd
s4nd3r`s hjemme snekkra greier
Tlf: 93262854..
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Eg stemte for og ikkje ta bort thanks funksjonen. Grunnen er at eg er einig med DanielV, det er facebook som er hovedgrunnen til mindre aktivitet her, ikkje thanks knappen. Er nok mange som ikkje gidder kommentere uansett, og då er thanks knappen ein grei måte og vite at folk faktisk leser sjølv om dei ikkje skriverEr veldig mange ting som ikkje er vits og kommentere på og, då er det greit og trykke thanks så veit folk at ein leser i det minste
Ta tpc f.eks som har vært eit stort volvoforum i mange år. 100% dødt der no etter at facebook har tatt over. Dei har ingen thanks knapp som øydelegger for dei
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Jeg syntes også funksjonen er grei å ha, som flere nevner er det artigere å legge ut ting når man får en indikasjon på at noen faktisk leser det.
Det å fjerne den har nok veldig liten betydning for antall poster på forumet, tror ihvertfall jeg
❤️ ikonet nederst til høyre i innleggene
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Per mente i bunn var rykteknappen, hos meg er det takknapp.
Så jeg lurte på hvor rykteknappen er, på tapatalk, kjære
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Jeg bruker "Takk" til å takke folk for hjelp, for å takke for interessante tips, eller for å vise at det er noe jeg er enig i uten å la det gå inflasjon i enig-poster.
Før kunne jeg gå inn i profilen min for å se hvilke innlegg jeg hadde takket for, dette var da en kjapp liste med snarveier til interessante poster for meg, men det ser ut som om dette nylig er blitt endret slik at 90% er blitt slettet. Nå må jeg basere meg på å huske relevante søkeord eller ha lagret snarveier i nettleseren for å finne tilbake til de beste tipsene/postene/trådene.
For meg så vil et forum med flere innholdsløse takk/enig i nye poster bli utvannet og uinteressant, og jeg vil sannsynligvis droppe å sjekke nye poster i trådene med mindre jeg har problemer med bilen og trenger hjelp.
Rykte-stjernen er sikkert en fin funksjon, men ser ikke hvordan denne funksjonen skiller seg fra de grønne prikkene hos medlemmene bortsett fra i form og utseende.
Forøvrig så ser det ut som om "Takk" i forumet ofte brukes som tommel opp for å skryte av noe eller si at noe ser flott ut, burde kanskje hatt en annen knapp for dette?
Sist endret av FroBe; 16/07/16 kl 23:54
X Volvo 240 B230F manuell 1989
X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
X Volvo V70 2.0T 2004
X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk 2006 - solgt
XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019
*Leste feil*
Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Kan vel være likeså greit å fjerne den hvis den blir som en "liker" knapp på FB. Så det blir bedre å poste ett svar der man takker for ett flott svar på ens spørsmål.
Ser ikke grunn til å fjerne den. Er kjedelig å skulle følge en tråd hvor det står at det er noe nytt og så er det bare syv "tommel opp", "pent", "kult" osv. Hvis det blir erstatningen vil i hvertfall jeg blir mindre aktivt. Jeg kommenterer ikke mye i dag. Men da kommer jeg innom færre tråder hvor jeg har noe å bidra med.
Jeg bruker knappen for å vise at jeg er enig i et forslag andre har lagt inn. Eller bare for å indikere for at jeg synes noe var bra. Eller for å takke folk som kommer med svar. Derfor synes jeg det er en terskel som gir mer aktivitet selv om ikke posten selv oppdateres. Den som blir takket for en post får jo opp det. Hvis knappen forsvinner får vedkommende ikke det en gang!
Forumet blir ikke nødvendigvis bedre hvis det blir at folk skal kommentarer med enkeltord og moderatorene "ser" flere innlegg. Kvantitet er ikke nødvendigvis kvalitet!
---
2008 V70 SUMMMUM 2,4D 163hk
[RIP] 2005 S60 ADDITON 2,0T [RIP]
At kvantitet ikke er bedre en kvalitet er vi helt med på, men noe av tanken er jo at svar og aktivitet vil motivere hver enkelt til å være mer aktiv i egen tråd.
For å snu litt på saken: noen med konkrete forslag til hvordan vi kan øke forumaktiviteten? Det er målet, tross alt.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
FunkyMonkey.no
VCCN på Instagram <-- trykke
Er det bare prosjekttrådene der aktiviteten dør ut, eller er det generelt på forumet?
Regner med at dere sitter på litt statistikk og kan se både hvor mange som er innlogget, hvor mange som leser, hvor mange som takker, og hvor mange som skriver innlegg?
Et levende forum vil rekruttere nye lesere og etterhvert medlemmer. Deres aktiviteter vil flytte seg mellom de forskjellige avdelingene i forumet etterhvert som eldre biler forsvinner som spiker og nye modeller dukker opp.
Hvis ikke de gamle medlemmene skriver nok interessante innlegg så bør fokuset være å lokke til seg nye medlemmer, og holde kvaliteten på trådene høy nok til at de blir lest.
Selv er jeg innom forumet for å lære hvordan bilene fungerer, og hjelpe meg selv og andre å holde dem i drift. Hvordan noen pimper bilene sine bruker jeg sjelden tid på å lese eller kommentere.
Har jeg tid prøver jeg daglig å lese alle nye poster i underforumet for bilen jeg har, men blir trådene fylt med intetsigende takk-poster så bli dette uinteressant å følge med på.
Jeg ser nå at "Takk"-funksjonen har hatt sikkerhetshull og gitt driftsproblemer, det har jeg ikke tenkt over, og dette er kanskje en faktor til at dere vurderer å fjerne funksjonen.
Hvordan ser Volvo-forhandlerne på forumet? Føler de at det er noe som stjeler kunder fra verkstedene, eller er forumet en plass som øker interessen for å være trofast til Volvo?
Hvis forhandlerne er positive til forumet så burde de kanskje være aktive med å reklamere for det og opplyse om det til kundene sine i butikkene? Nye lesere/brukere kunne kanskje økt aktiviteten litt her på forumet.
Sist endret av FroBe; 22/07/16 kl 22:48
X Volvo 240 B230F manuell 1989
X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
X Volvo V70 2.0T 2004
X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk 2006 - solgt
XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019
Jeg har ikke inntrykk av at verkstedene ser på VCCN som noe som røver fra dem kunder. Dette basert på at VCCN har jo rabattavtaler med flere av de store Volvoforhandlerne.
Det er jo ikke til å stikke under en stol at flere og flere er av den oppfatning av at det er så mye elektronikk på en bil at det er sjanseløst å prøve å gjøre noe selv, noe verkstedene lever godt av.
Jeg prøvde for noen år siden (mener det var slutten av 2012) å forhandle med de store Volvoforhandlerne sånn at alle som kjøpte en ny Volvo, skulle få med en folder fra VCCN. Tanken var at gjennom gode rabattordninger skulle dette bidra til at folk brukte merkeverkstedene, samtidig som kundene følte de ble tatt godt vare på. Dette skulle jo også gi oss store inntekter i klubben. Jeg skjønte fort at vi trengte litt flere år på baken for å tilfredsstille administreringen av alt dette på en god måte. Det hadde jo vært elendig reklame ovenfor både VCCN og Volvo at det tilbudet som ble gitt ikke ble fulgt opp på skikkelig måte.
Jeg mener fortsatt at grunnen til at aktiviteten synker her er fordi vi er inne i en periode hvor alt skal gjøres via Facebook. Der får man utrolig kjapt svar, enorm respons på salgsannonser og når ut til et mye større publikum enn her inne.
Problemet er at folk ikke skjønner verdien i at alt her inne er søkbart og lagret i systematiske former. Prøver du å finne igjen et innlegg på en Volvogruppe på Facebook etter 30 minutter er jo dette så godt som håpløst.
Jeg er ingen medieviter overhodet, så jeg vet ikke hva som bør gjøres i kampen "mot" Facebook, men jeg synes nå uansett at det er mye bedre, lettere og smidigere å lese ting her inne, enn å grave rundt etter dårlige artikler på Facebook. Eneste jeg synes duger bra på Facebook er markedsplassene der.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Facebook har helt sikkert tatt mye av "markedet", men det er sjelden man der finner svar av den slags kvalitet som vi ofte har her.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4