Detta blir nok bra!
Detta blir nok bra!
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Blir litt merkelig pedal da det er orginal pedal. Etter det jeg har erfart I allefall.![]()
Jeg bruker 0.750 masterpumpe rett nedpå lager, men bygger tilbake til orginalt ifra bmw. Da var pedalen fin : )
Bøyer meg virkelig i støvet for gullprosjektet ditt
Har ikke ord.. Eksemplarisk vakkert syn. Den desidert flotteste Volvon på veeeldig lenge!!!
Lykke til. og en stor takk for flotte bilder av digg bil![]()
?
Rått bygg! gått glipp av noe her skjønner je![]()
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/
Da er det på tide å få start på denne bilen! etter mye jobb med denne
![]()
Godt med litt vår vær så man kan trille bilen litt ut å bare kose seg med å ikke forstå helt dette datatsprut greiene :P
men er ikke så veldig masse igjen å koble!
Men trenger litt hjelp. Har fått tak i fordeler med hallgiver som jeg har modifisert slik at jeg kan kjøre sekventsiel innsprut.
Er det noen som vet hvilke av de 2 ledningene som kommer fra hallgiver, hvor de skal kobles til?
Den skal ha 12V? leste noe om at man kansje må koble en resistor til den?
Har også kjøpt en bip 373 som jeg jeg skal koble til hva/hvor? har prøvd å leita litt etter koblingsskjema til den men var vanskelig å finne noe bra.. må jeg ha en 330 ohm resistor til den?
har vært supert om noen har tatt seg tida til å bare forklare helt fort hvor jeg skal koble disse tingeneså jeg kan få start på bilen!
Vet ikke om det hjelper deg, men når jeg koblet opp fordeleren som kamsync så koblet jeg det slik: 1: sensor jord / 2: signal / 3: +5v/+12v. Numrene er pin i kontakten. Fargen er jeg usikker på siden jeg byttet ut kabelen i ettertid.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Apropos strømtilførsel: Jeg koblet hallgiveren på +5v, og den virker. Men jeg sliter med at bilen er tung å få start på, står bare attempting to synchronize en stund før den syncer og prøver å starte. Jeg holder en finger på at det er starteren som avgir for mye interferens i startøyeblikket siden den starter lett ved trillstart, men det er jo også mulig at hallgiveren skulle hatt +12v. Dette med DTA S80 pro sprut forresten.![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Skjermen er vel grei nok, men kabelen var veldig sliten etter mange år.
Kjøpte en lengde med skjermet 3leder på ebay isteden.
Jeg hadde lastet ned et dokument som forklarte hvordan hallgiveren virket og det sto det at den skulle ha +12v inn, men jeg finner ikke igjen det såklart.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Følges. Rå bil![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Strøkent arbeid fra første sekund!Flott bil
(y)
Bra du har starta på igjen. Acr er jo rett irundt hjørne
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
ja kjenner jeg blir litt stressa! er ikke mange dagene igjen til Acr![]()
Kjenner på det jeg å. Spratt ut ein frostplugg til meg sist. Usikker ka som ha sjedd. Håpe den bare datt ut. Håper d ikke er sprekk i blokk eller toppakning
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Heh. Ja spørs d ja. Blir kjedeli. Må sett i foringa å betong da kansje.
Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
Slenger ut noen bilder over hva som har blitt gjort i det siste.
Tok en vask på bilen etter en hel vinter med støv
tok poleringsmaskinen fatt og fikk bort litt vaskeriper
Monterte klistermerker på denne og
Hadde av frontleppa og ga den litt ny lakk
Fikk montert eksosanlegget og en elektrisk cutouthar lagget sidepipes pga at jeg plages med å få eksos inn i bilen når jeg kjører med vinduet åpent.
Jeg tror det kommer av at baggasjeromsluka er av glassfiber å ikke tetter sikkelig til pakningen, så når man har vinduene åpne så blir det undertrykk inne i bilen å da suges luft inn gjennom bagasjerommet å da hjelper det å ha eksosen ut på siden slik at den ikke blir hengende i turbulensen bakom bilen :P
Fikk koblet pcen opp å testet at alle sensorene fungerte.
kjekt med sofa i garasjen
Fant ut at jeg trengte en pull-up resistor? for å få hallgiveren i fordeleren til å fungere, fint å ha en gammel dvd spiller liggende da! Fant også ut at størrelsen på resistoren har ingen betydning på motstanden i resistoren
Fikk startet bilen idag, startet på første forsøk![]()
eneste er at den verdien på afr målern er ikke samme som tunerstudio hadde, men er kommet fram til at jeg må kansje programerer om utgangene på lc1. for måleren vil ikke gå over 10,3 men i tunerstudio sto det 14,5-7 har vell noe med volten på lc1 utgangene, noen som vet?
en liten video snutt til slutt.
https://www.youtube.com/watch?v=5hQVzCAtt0s
Ser ut som at du har koblet måleren på smalbånd utgang eller noe ja, så du må nok koble deg til og programmere utgangen.Heldigvis ikke så veldig vanskelig.
![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Fantastisk bil Vebjørn!!Du har gjort utruleg mykje tøft med den etterkvert
Kor kjøper du sånne klistremerker?![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Takk takk
Klistermerkene er kjøpt her http://swedmet.storenvy.com/