Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
Godt å høre. Ja jeg tenkte å høre med BT om å få godkjent selvbygd grenrør. Får prøve å argumentere med at den originale manifolden har sprukket, og at den ikke er å få tak i ny lengre.. Men det var en annen sak. Angående grenrør vs manifold, ville kammer og bensinforbruk, så tenker jeg som så at jeg bygger meg ikke pendlerbil Men blir det for ille, er ikke veien lang for å bytte tilbake til god gammel manifold. Forresten, er ikke sjansen mindre for sprekking ved tigsveising med bakgass og ettervarming for å få ut stress og spenn i stålet?
Vel, hvis du er heldig å treffer en dust så kan det gå, men i utgangspunktet har biltilsynet IKKE anledning til å godkjenne produkter uten godkjennings dokumentasjon fra EU diktaturet.

Mange tenker det du poster her, men,,,poenget med grenrør er å kombinere det med "grenrørskam" og "grenrørsturbo" for å få godt resultat. Hvis man kjøper slik kam og slik turbo så nei, da kan du ikke bare montere grenrør igjen.

Hvis du IKKE går for slik kam og slik turbo, så er hovedpoenget med grenrøret borte, så hva er poenget da??

Ja, hva skal man si? Joda, det hjelper nok. Hvis man forsøker å få en tesil til å flyte så synker den senere dersom man tetter 1/2 parten av alle hullene, men sluttresultatet er uansett gitt.