Sitat Opprinnelig postet av Scania143 Vis post
Vet ikke om det finnes noen howto, men min var ihvertfall slik at det blåste kaldt, til motor ble varm, så ble det bare halvveis kaldt.. Og da var det å shimse opp ac pumpe clutch tingen, ifølge en Volvo mekaniker.. Så han tok det i forbindelse med regreim/drivreim.

Vært borti dårlig service på Vianor før, skulle fylle på GMC'en vår, og da sto polakk mekanikern og skreik american shitt osv.
Fordi han ikke skjønte instruksjonsboka på engelsk.

Så en annen mekaniker måtte ta over, men likevel klarte de fylle feil mengde, så måtte inn igjen.. Hehe
Litt halvdårlig virkning uansett nå, så er nok kleint med gass. Er nok 7-8 år siden det ble fylt. Hadde likt en how-to på det uansett. Må AC-pumpa ut av bilen for den jobben?

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
Det er helt utrolig. Måtte du betale noe for det? Ved siden av AC-lappen som står ved høyre fjærbein i motorrommet, kan jeg ikke tenke meg at de er pliktige til å forholde seg til noe annet. AC har jo ikke noe å gjøre med motor i det hele tatt, med unntak av pumpa, og hvertfall ingenting å gjøee med antall sylindre eller slagvolum.
Nei, betalte ikke noe. De kunne bare prøvd seg å kreve betaling for noe sånt tull.

Er helt enig, og det prøvde jeg å overbevise kisen i kassa om også. Men neida, det var jo heeelt forskjellige systemer. Tok en facepalm og bestilte time til torsdagen. Da skal jeg sitte på venterommet og følge med.

Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
Vianor i Sørlandsparken du var på?
Korrekt. Samme plassen som skulle ha 1200 for å legge om 4 dekk for meg.