Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  318
Side 34 av 44 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 ... SisteSiste
Viser resultater 826 til 850 av 1079

Tråd: ovlov86 - '98 V70 - Vendela™.

  1. #826
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Scania143 Vis post
    Vet ikke om det finnes noen howto, men min var ihvertfall slik at det blåste kaldt, til motor ble varm, så ble det bare halvveis kaldt.. Og da var det å shimse opp ac pumpe clutch tingen, ifølge en Volvo mekaniker.. Så han tok det i forbindelse med regreim/drivreim.

    Vært borti dårlig service på Vianor før, skulle fylle på GMC'en vår, og da sto polakk mekanikern og skreik american shitt osv.
    Fordi han ikke skjønte instruksjonsboka på engelsk.

    Så en annen mekaniker måtte ta over, men likevel klarte de fylle feil mengde, så måtte inn igjen.. Hehe
    Litt halvdårlig virkning uansett nå, så er nok kleint med gass. Er nok 7-8 år siden det ble fylt. Hadde likt en how-to på det uansett. Må AC-pumpa ut av bilen for den jobben?

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Det er helt utrolig. Måtte du betale noe for det? Ved siden av AC-lappen som står ved høyre fjærbein i motorrommet, kan jeg ikke tenke meg at de er pliktige til å forholde seg til noe annet. AC har jo ikke noe å gjøre med motor i det hele tatt, med unntak av pumpa, og hvertfall ingenting å gjøee med antall sylindre eller slagvolum.
    Nei, betalte ikke noe. De kunne bare prøvd seg å kreve betaling for noe sånt tull.

    Er helt enig, og det prøvde jeg å overbevise kisen i kassa om også. Men neida, det var jo heeelt forskjellige systemer. Tok en facepalm og bestilte time til torsdagen. Da skal jeg sitte på venterommet og følge med.

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Vianor i Sørlandsparken du var på?
    Korrekt. Samme plassen som skulle ha 1200 for å legge om 4 dekk for meg.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  2. #827
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Var der jeg også, for at de skulle ta av 4 dekk på 850en. Eller, lettere sagt: de skulle kun skrelle av dekket av felgene fordi de skulle pulverlakkeres. Det skulle de ha 1000,- for! Dro på Hjulius rett bortenfor der, og de skulle ha 200,-. Vianor ville ikke gi igjen dersom de skadet felgene heller, men det fikk jeg av Hjulius. Da jeg fortalte Vianor om prisen jeg fikk fra Hjulius sa de bare: "Det er det vi tar for å knyte skoene våre, det.." Har aldri vært inne der etterpå
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. Takk ovlov86 takket for denne posten
  4. #828
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    "Godt du fikk hjelp, så billig klarer vi dessverre ikke å drive her" hadde vært en helt ok og profesjonell respons.

    Jeg har full respekt for at det er forskjellige priser rundt om, men sånne kommentarer om skolisser kan de holde seg for god til..
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  5. Takk Scania143, ovlov86 takket for denne posten
  6. #829
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    "Godt du fikk hjelp, så billig klarer vi dessverre ikke å drive her" hadde vært en helt ok og profesjonell respons.

    Jeg har full respekt for at det er forskjellige priser rundt om, men sånne kommentarer om skolisser kan de holde seg for god til..
    minner meg faktisk om noe faren min fikk høre på elkjøp for maaaange år siden... han og mora mi sto i kø for å kjøpe en telefon, å køa rørte seg ikke i det hele tatt, så han sa noe ala "her gikk det ikke veldig fort" til mora mi, å fikk til svar fra en ansatt som bare satt på ræva "ja, vi jobber så sakte vi kan!". de satte fra seg telefonen og gikk... greit nok med trafikk, men sånne idiotiske svar dytter faktisk bare kunder unna

  7. #830
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Elkjøp er jo klassisk rævva service. Har helt sluttet å handle der.

    Spurte jo han kisen på Vianor hvorfor de ikke bare søkte opp nummeret mitt via skiltnummeret. Svaret da var "Sånt har vi ikke tid til." De var 4 stk på jobb og det var tragisk stille der.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  8. #831
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Elkjøp er jo klassisk rævva service. Har helt sluttet å handle der.

    Spurte jo han kisen på Vianor hvorfor de ikke bare søkte opp nummeret mitt via skiltnummeret. Svaret da var "Sånt har vi ikke tid til." De var 4 stk på jobb og det var tragisk stille der.
    Vianor er tragisk... For meg er de sidestillt med Snapdrive, som er en kjeltringkjede.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  9. #832
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Skulle egentlig ta servicen på Svendsen Eksos, men de har plutselig lagt ned sin fillial her i Kr.Sand...

    Ellers er det å ta av skjørtene for å leite etter rust som står for tur. Er på hyttetur denne uka.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  10. #833
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Var hos Vianor igjen i dag. Opplyste selgeren tørt om at motoren var original og at den var femsylindret. En time etterpå var Vendela klar.

    Resultatet av lekkasjetesten var bra, ingen lekkasjer noe sted. Fylte på 325 gram gass, 10ml olje og sporstoff i tilfelle fremtidige lekkasjer.

    Iskald luft ut av dysene nå.

    Slenger med et bilde fra en av turene i sommer.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  11. Takk mrstfu takket for denne posten
  12. #834
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Et par random bilder fra i sommer:







    <-- Link
    Pompel & Pilt

  13. Takk mrstfu, Scania143 takket for denne posten
  14. #835
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    325gr er vel bare halvveis av hva den bilen egentlig skal ha, var det et par hundre på den fra før?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  15. #836
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    325gr er vel bare halvveis av hva den bilen egentlig skal ha, var det et par hundre på den fra før?
    Var 350-400 gram fra før mener jeg han kisen sa. Alikevel hjalp det godt på kjølingen. Skal også sjekke klaringa på kompressorkløtsjen for å se om alt er som det skal.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  16. #837
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Var 350-400 gram fra før mener jeg han kisen sa. Alikevel hjalp det godt på kjølingen. Skal også sjekke klaringa på kompressorkløtsjen for å se om alt er som det skal.
    Det gir jo absolutt ingen mening, hvorfor skal den fungere bedre med mindre gass?
    Såfremt mengden er riktig (gjennomsnittlig skal biler i denne størrelsen ha 400-550gr. gass) så har det absolutt ingen effekt å "bytte" gassen. Og siden det var gass på anlegget er det ingen lekkasje.
    Ville sjekket den clutchen uansett.
    Jeg måtte bytte den på min.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  17. #838
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Det gir jo absolutt ingen mening, hvorfor skal den fungere bedre med mindre gass?
    Såfremt mengden er riktig (gjennomsnittlig skal biler i denne størrelsen ha 400-550gr. gass) så har det absolutt ingen effekt å "bytte" gassen. Og siden det var gass på anlegget er det ingen lekkasje.
    Ville sjekket den clutchen uansett.
    Jeg måtte bytte den på min.
    Fungerte dårligere før påfyll. De gjenvinner den gamle gassen og fyller den på om den er brukende. Har nå ca 750gram på anlegget. Alt jeg vet er at kjølingen gikk fra gammel dame med kols som blåser gammel røykånde gjennom et sugerør til å faktisk fungere.

    Men angående clutchen, den trenger ikke å byttes om det er noe å gå på med å fjerne en shims?
    Sist endret av ovlov86; 19/07/14 kl 21:35
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  18. Takk mrstfu takket for denne posten
  19. #839
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Fungerte dårligere før påfyll. De gjenvinner den gamle gassen og fyller den på om den er brukende. Har nå ca 750gram på anlegget. Alt jeg vet er at kjølingen gikk fra gammel dame med kols som blåser gammel røykånde gjennom et sugerør til å faktisk fungere.

    Men angående clutchen, den trenger ikke å byttes om det er noe å gå på med å fjerne en shims?
    Da misforstod jeg, fikk inntryk av at du bare hadde 325gr på anlegget.
    Går helt sikkert ann å reparere clutchen din, min eksploderte.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  20. #840
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Da misforstod jeg, fikk inntryk av at du bare hadde 325gr på anlegget.
    Går helt sikkert ann å reparere clutchen din, min eksploderte.
    Ah. Da skjønner jeg at du reagerte. Godt du sier fra.

    Eksploderte faktisk? Ser ut som grei skruing, men man må vel ikke koble fra noen gassrør for å lirke kompressoren litt løs for å få bedre plass?
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  21. #841
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Jeg tok hele kompressoren ut, er vesentlig enklere å ha med å gjøre når den ligger på benken.
    Men nå har jeg tilgang til AC maskin, så jeg tappet gassen først.

    Er endel fleks i slangene så det skal gå å lirke den ut litt.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  22. Takk ovlov86 takket for denne posten
  23. #842
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Hvis du slipper ned ramma litt så klarer du å jukse clutchen ut derifra.. OPS! Den kan sitte noe jævlig og vanskelig å få på plass igjen..
    Måte å gjøre det på. Først en 10mm i midten av clutchplata. denne holder den alt sammen, ingenting detter ut med å ta av denne. Isteden for å banke en trekker og alt mulig imellom clutch delen så er det tre gjenga hull i den. Bruk dette som en "avdrager" Skru inn skruer her. Mener jeg bruke 5x20. Da vil clutchen skyve seg ut, ikke helt men nok til å at du klarer å få lirka resten av den ut. Når du da den ut så pass på at ingen av shimsene detter ut av "pinnen" på clutchen.
    nå som clutchen er ute så tar du ut noen shims, på min var det 3 stk i forskjellig str. Jeg tok bort de to minste. Utgjorde ca 1.5mm.

    Nå kommer greia.. har du tilgang til sanblåsemaskin. Bruk den! Blås opp splines'a på clutchen, lettere å få på plass igjen og lettere å kjenne om du treffer riktig i spor. denne kan være vanskelig å få plass igjen her nå! Jeg måtte banke den inn igjen med slekke ubehagelig greie.. Når du kjenner at alt er der det skal være, husk at det skal være litt klaring til reimhjulet, mener å huske at det skal være ca en mm, skru inn 10mm skrua igjen. Lirk ramma opp om du klarer for hånd eller med en jekk. stramm til. fyr opp! Wii
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  24. Takk ovlov86 takket for denne posten
  25. #843
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Genialt, Hassel.

    Mener klaringa skal være så lite som 0,4 mm ideelt sett. Iallfall det forskjellige how-to's og youtubevideoer sier.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  26. Takk Hassel takket for denne posten
  27. #844
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    På min tok jeg bare så det var minimalt med klaring men likevel klaring
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  28. #845
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Plukket av skjørtet på passasjersiden i her om dagen, fant littegrann rust...






    Hydrate 80 påført og tørket.


    Egentlig minimalt av det som var synlig før skjørtene kom av. Anbefaler folk å ta en kikk under der. Gnissing som er problemet. Har tydeligvis vært av før, for et par av naglene er erstattet med bolter. Har ikke jeg lagt merke til før...

    Og så tok jeg av railsene for å polere taket ordentlig og bytting av rails til nye typen.



    Og fant denne under den ene railsen...?



    La Collinite 476s på taket. Perler veeeldig pent.





    Med de andre railsene på. Fra Bodil.


    <-- Link
    Pompel & Pilt

  29. #846
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Pent! Og en kr rikere!
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  30. #847
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Pent! Og en kr rikere!
    Ble ganske bra.

    Krona er lagt på sparebøssa til guttungen. Heh.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  31. #848
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Takk for at du oppdaterte meg på saken angående takrails/dørtrekk.

    (^^--- sur bitching right there)
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  32. #849
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Takk for at du oppdaterte meg på saken angående takrails/dørtrekk.

    (^^--- sur bitching right there)
    Oppdateringen ligger et par poster opp. Bestemte meg rett før jeg monterte de.





    (sa vel uansett fra om at jeg antagelig brukte dem selv?)
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  33. #850
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Antagelig, ja. Og dørtrekkene?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Side 34 av 44 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. TheStig: 2000mod V70N 2.0T
    By TheStig in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 50
    Siste post: 21/07/16, 15:28
  2. ovlov86: 1991 Volvo 740 GL Worklog. *SOLGT*
    By ovlov86 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 20/10/11, 18:37
  3. Snart EU!
    By kjellt in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 34
    Siste post: 25/11/10, 17:52

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •