Kanskje ett litt forvirrende tittel men.
Det har seg sånn at jeg kjøpte en bil for rett over en uke siden, volvo 740 tic, til 47 tusen kroner.

Litt info om motor:

Planslipt topp
portet topp
større eksosventiler
forsterket toppakning
Polert veiv
montert H-profile råder
JE-stempler
Sinterclutch
t4-extreem grenrør
Turbonetics t61 turbo
3" eksos fra turbo og bak. (jt superflow)
walbro 255lt benspumpe
HKS ekstern wastegate
960`LMM
Volvo R-dyser (grønne)
Stor intercooler
GReddy profec2 boostcontroler
Turbotimer

Her har dere samtaleloggen fra mobilen min med selger:

MEG:
Hei. Nå begynner jeg å bli litt lei her, regner med du og gjør det.. Bilen som jeg kjøpte, for mindre enn en uke siden, skulle være bygd for å tåle, forsterket toppakning og masse andre forsterkede ting.
Første dag jeg handlet den, måtte jeg fylle vann allerede på vei hjem, når jeg kom hjem måtte jeg jo vise kameratene mine at bilen var sprek, så jeg dro ut de 3 første girene, og dermed sprengte ekspansjonstanken, pga at turboen ble varm, det hadde du opplyst meg om så det er jo greit nok. Men at toppakninga ryker, etter så lite kjøring, som også skal være forsterket, det blir for dårligt. Jeg har ikke kjørt den noe hardere enn det du gjorde når jeg satt på med deg, og det bør den jo tåle!. Jeg fant den dyreste 740n på nettet, tenkte denne ville holde. Nå begynner den å koste litt mer enn 47 tusen. Viss du er ordentlig så syns jeg du skal gjøre litt opp for deg.

HAN:
E d rart dette ryke? Du lot ik bilen stå lenge nok på tomgang får å kjøle seg ned. Da ryker ting. Du må høre etter hva eg fortelle til deg. Eg sa du måtte la bilen stå lenge før du stopper etter hardkjøring. Du lot ik bilen gjøre dette. Alle dei gangene eg har presset bilen over tid, så har den holdt... Og når du gjør d en gang, så ryke d. Så i dette tilfelle står eg uten noe ansvar, e du som ik ville høre etter. Din kjøring skal ik gå ut over meg.

MEG:
Viss den blir kjørt hardt i 4 minutter, så kjørt vanlig 500 meter, så stått stille i ett minutt før tenninga blir skrudd av. En forsterket toppakning skal tåle mer enn det.
Og når jeg sier kjørt hardt så mener jeg ikke lenge på høyt turtall, men å ha dratt ut alle girene til og ned tredje

HAN:
Eg har no kjørt mye lengre en som så får å kjøle ned motor. Sa og til deg at du må stoppe motor ETTER termostat e åpnet. Da forsvinne trykket fra kjøling... Sikkert ik gjort d, i og m tank eksplodert og pakning gåen. Men hvordan har du sjekket at pakning e gåen?

MEG:
Masse hvit røyk, vannet kommer boblende opp igjen, selv etter lufting, også ser du på bilde at olja er helt hvit/grå

HAN:
Du fikk se lokket da du kjøpte bilen, da var alt i orden. Så dette e ik min feil. Eg informerte deg om hva du sku gjøre.

--------------------------------
"Så gikk det noen dager, jeg fikk ny toppakning og skulle til å bytte denne da jeg fant ut at:"
--------------------------------

MEG:
Det bør jo nesten være umulig at jeg kan ha kjørt bilen så hardt att blokka, toppakningen og toppen har gått??, bilen skulle være god for 500 hester å den ryker på 200?, greit nok at jeg har daua den ett minutt tidligere enn jeg skulle men detta blir bare feil

HAN:
Samme hvor mye en bygger en motor, så kan d ryke m en minste feil... Motoren har holdt så lenge eg har hatt den. Og m en gang du overtar den, så ryke d noe. Du sa selv at du ik har litt peiling på turbo, og kjøring av bil m turbo... Da må du først og fremst forstå hvordan du skal holde en slik bil. E ik bare bare. Du har papirer på motorbygg, der e bevis for at motor e oppgradert. Eg har ingen ansvar for maten du kjøre på, el behandle den.



Så, jeg har tenkt å ringe forbrukerrådet imorgen, men hva mener dere?, jeg kan da umulig ha rast så mye på 2 3 timer kjøring, har jo ikke kjørt den noe spesielt hardt eller noe..
Har jeg noe jeg skulle sagt?