Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
Det er jeg fullt klar over, nå ble den jo mappet ifjor da, nå sier jeg på ingen måte at det er verken korrekt eller optimalt for det nye oppsettet.

Nå skal jo denne bilen kun brukes på sommeren da, i tilegg så må motoren skrues nogenlunde org igjen for EU i høst. Så det blir ikke mange månedene den blir kjørt iår, så enten blir det mapping nå å kjøre i et par måneder, for så å skru den org, eller vente til våren/sommeren neste år.

Mapper jeg nå er jeg på en måte "tvunget" til å følge det samme oppsettet neste år, med mindre jeg vil mappe bilen hvert år da. Nå tror jeg ikke jeg blir å gjøre noe mer motormessig innen neste år enn det jeg blir å gjøre nå da, men.

Det koker litt ned til hvilket "tilbud" jeg får her oppe både når det gjelder når de har tid, kompetanse/kjennskap til sprut/oppsettet, og pris. En skikkelig mapping koster jo litt, men jeg har sett labre resultater selv på svindyre mappinger, så er ikke bestandig at dyrest er best.
Det tror jeg på, men jeg ville nevne det likevel fordi det er så trist å se når gode oppsett ikke får realisert potensialet.
Hele poenget med ett oppsett med portet 530 topp, A-kam, EFR7064 turbo på 940 manifold, E-manifold, gode dyser montert i 530 toppen og fordeler, gjerne med tenningsforsterker, er at bilen skal gå gjennom EU-kontrollen akkurat slik den er.
(Jaja, med heftig nedjustert ladetrykk selvsagt. )