Ja da har jeg bestemt meg for å lage en egen tråd på denne bilen for å dele det opp litt mer så ikke alt havner på en tråd..

Bil:

Volvo 940, en 92 model om jeg ikke husker helt feil.
Drift utstyr:
- Hyd brekk
- Minste kittet for mer sving
- Sveisa sperre
- Ambulanse stag

Disse tingene hadde bilen allerede da jeg kjøpte den, men greit å nevne det i det store å hele

Oppsett var:
Rødblokk med h-råder +div ukjente ting.
kl racing grenrør
Kina turbo
Mystisk chip som fjernet lambda++
m90.

Par bilder av bilen da:







Bilen funka helt greit når jeg henta den pluss da jeg prøvde den på bane, eneste problemet var vel fører+ dekka.
Merka fort at jeg hadde et turbotrykksproblem, mens jeg prøvde å løse det så skjedde det bare mer og mer rare ting med motorn så enden på visa ble grei: den ble bytta mot et femmer turbo prosjekt noen hadde liggende.

Ble da sånn:







oppsett:

2,5 20V med neddreide stempler for turbo bruk
Tidlig R grenrør
Garret turbo (liten ar-42)
Letta svinghjul
6 puka sinter
Orginal 2,5 suge nett som fulgte med.

Orginalnettet orket jeg ikke å sette meg inn i så gikk til innkjøp av et vems sprutmed nett til femmer.
Sommeren gikk da jeg prøvde å starte opp bilen uten hell da svinghjulssensoren ikke fikk signal tydligvis.
Til slutt ga jeg opp da jeg følte jeg ikke kom noen veg så jeg begynte med det orginale nettet igjen, gikk ikke mange kveldene med tenking før jeg hadde gnist og alt. Men gleden ble kortvarig.. da bilen starta kom det væsker ut over alt, viste seg da i løpet av sommeren da jeg prøvde å starte bilen så ble ikke bensinen koblet fra så motoren ble full(bokstavelig talt) av bensin, det rant ut OVER ALT. Så i sinne da ble det meste solgt. (har igjen sinter da jeg kan bruke denne, dyser og sprut)

Nå er da bilen kommet inn i garasjen igjen og planene er delvis klare..
Ny rødblokk skal inn, denne gangen selvbygd og med sprut.





Litt planer vidre med motor kommer etterhvert, men et par turbobilder










Så holder nå på med pengesparing til div motordeler og stoler og belter. Om andre har noen tips og triks til meg så tar jeg imot med takk Blir skikkelig coilovers og sånt også etterhvert når man kommer igang TXR har mye fint ser jeg
Men tar imot alt av tips og sånt som sakt

Lite teaserbilde om hva som foregår nå om dagene: