Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  298
Side 43 av 65 FørstFørst ... 33 41 42 43 44 45 53 ... SisteSiste
Viser resultater 1.051 til 1.075 av 1612

Tråd: Øygard sin Volvo 242 L 77-mod. og 87 245 jubileumsmodell

  1. #1051
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Takk takk, god jul til deg og
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  2. #1052
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Ellers har eg gjort lite med bilen ant enn å kjøra han, fylla på frostveska og bli påkjørt av ein Toyota Yaris Det var berre hyggeleg for Yarisen vart skada men det vart ikkje Volvoen
    Å bli påkjørt er jo aldri å anbefale, men utfallet er i tråd med mange gamle historier: Japaneren blir skikkelig skadet, 240en nesten uten merker.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  3. #1053
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Ja, eg har for eksempel høyrt om ein frontkollisjon mellom ein 244 og ein Golf tidleg på 80-talet, Golfen var klemt heilt bak til døra på eine sida ( må ha troffe litt på skrå), og 244en hadde bulk i nummerskiltet Men det kan vel ikkje vera heilt sant

    Og so snakka eg med ein som hadde ein 242 sånn som min, han og hadde kresja med ein Golf. 242en var uskada, og Golfen måtte ha ny skjerm, ny lykt og nytt panser. Samme fyren hadde ein SAAB 900 frå 80-talet og vart påkjørt ac ein Fiesta. Fiestaen var visst ikkje so veldig fin etterpå, Saaben fekk berre knust eit blinkelysglas.

    Og so sa pappa at det hadde vore ein test på frjernsynet ein gong på 80-talet om kva bil som hadde dei beste støtfangarane, Volvoen kom på andreplass, Saab 90 vant.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  4. #1054
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    ang detta kassettspelar greiene, har eg en som passer men er moderne, denne har jeg tenkt på:
    http://www.ebay.com/itm/Stereo-Radio...3fdf2e&vxp=mtr
    noko som kan passe i 240,n ?

  5. #1055
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det finnes mange slike historier om lettere sammenstøt hvor Volvoen (eller kanskje Saaben...) kommer nesten uskadd fra det, så et snev av sannhet finnes det nok i det... Ellers betyr vel ikke store støtfangere så mye for sikkerheten annet enn for å redusere omfanget av små skader ved lav hastighet.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  6. #1056
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rustkongen Vis post
    ang detta kassettspelar greiene, har eg en som passer men er moderne, denne har jeg tenkt på:
    http://www.ebay.com/itm/Stereo-Radio...3fdf2e&vxp=mtr
    noko som kan passe i 240,n ?
    Sånn har eg aldri sett før, men det kan godt henda eg kjøper ein sånn når eg kan prioritera det


    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Det finnes mange slike historier om lettere sammenstøt hvor Volvoen (eller kanskje Saaben...) kommer nesten uskadd fra det, så et snev av sannhet finnes det nok i det... Ellers betyr vel ikke store støtfangere så mye for sikkerheten annet enn for å redusere omfanget av små skader ved lav hastighet.
    Ja, viss eg hadde kjørt i fjellveggen i stor fart hadde det ikkje vore mykje att av støtfangarane, men dei er veldig greie å ha dei gongane eg forvillar meg bort i Bergen og må parkera der, for dei som bur der kan ikkje kjøra, og i aller fall ikje rygga.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  7. #1057
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Dermed blir disse langstrakte bilene ganske brukbare som bybiler. Sammen med at de har praktisk svingradius.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  8. #1058
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Om de har automat så sto i kø i trondheim nå før jul i en 1980 245 med wireclutch. Ikke mye gøy! Aldri hatt så vondt utrente føtter før som etter jeg har holdt igjen 763 trykkplate i 45 minutter!
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  9. #1059
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Re: Øygard sin Volvo 242 L 77-mod. og 86 240 Diesel varebil. Vinterbilde

    Eg pendla med 240 med 655 trykkplate i 2-3 veker, ein time kvar veg, men det var med hydraulisk clutch, var mest bekymra for clutchen.

    Angåande storfangst, så må ein huska at Saab og Volvo hadde teleskopdemperar på støtfangerane, det hadde ikkje ein første eller golf. Desse demperane sluker mykje av kollisjonsenergien, noko som hjelp mykje i lav fart.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  10. #1060
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Hadde wireklutsj i 240en jeg og med forsterka trykkplate og det var et helvete i forhold til med hydraulisk. Pedalbraketten ble bøyd og måtte forsterkes, fikk plutselig ikke frigjort klutsjen i det hele tatt fordi pedalen allerede var i gulvet omtrent
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  11. #1061
    Registrerte brukere Naturchips sin avatar
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Sted
    Fyllingsdalen, Bergen
    Innlegg
    473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Ja, viss eg hadde kjørt i fjellveggen i stor fart hadde det ikkje vore mykje att av støtfangarane, men dei er veldig greie å ha dei gongane eg forvillar meg bort i Bergen og må parkera der, for dei som bur der kan ikkje kjøra, og i aller fall ikje rygga.
    Pass deg no finnes unntak

  12. #1062
    Registrerte brukere CID sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    285
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Ja, viss eg hadde kjørt i fjellveggen i stor fart hadde det ikkje vore mykje att av støtfangarane, men dei er veldig greie å ha dei gongane eg forvillar meg bort i Bergen og må parkera der, for dei som bur der kan ikkje kjøra, og i aller fall ikje rygga.
    Store ord fra en 18åring som har hatt lappen i et par måneder der gitt.
    Må gjerne utdyppe hva som gjør at vi bergensere ikke kan kjøre eller rygge ?
    1967 Volvo Amazon
    1992 Volvo 245

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=6192

  13. Takk ovlov86, Naturchips takket for denne posten
  14. #1063
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard Re: Øygard sin Volvo 242 L 77-mod. og 86 240 Diesel varebil. Vinterbilde

    ...eller ikke har sjølironi?

    Sent from my GT-N7100
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  15. Takk The Sven takket for denne posten
  16. #1064
    Registrerte brukere CID sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    285
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    ...eller ikke har sjølironi?

    Sent from my GT-N7100
    Er igrunn ikke mangel på det... Men vil gjerne høre hva han mente siden han pløyde alle under en kam?
    1967 Volvo Amazon
    1992 Volvo 245

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=6192

  17. #1065
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av CID Vis post
    Er igrunn ikke mangel på det... Men vil gjerne høre hva han mente siden han pløyde alle under en kam?
    Skjønte det.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  18. #1066
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Er vel som med alt anna at kvar plass har sin køyremåte, går bra sålenge ein er kjend med den. Men når ein ikkje er det blir det kaos
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  19. #1067
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Dermed blir disse langstrakte bilene ganske brukbare som bybiler. Sammen med at de har praktisk svingradius.
    Eg syns han fungerar fint i byen ja, god sving er kjekt, og du har god oversikt i alle retningar, og det er ikkje nåke problem at det ikkje er servostyring. Men viss eg hadde budd i ein by og kjørt der kvar dag kan det henda eg hadde skaffa meg ein litt meir lettkjørt bil.

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Om de har automat så sto i kø i trondheim nå før jul i en 1980 245 med wireclutch. Ikke mye gøy! Aldri hatt så vondt utrente føtter før som etter jeg har holdt igjen 763 trykkplate i 45 minutter!
    Eg har ikkje hatt det problemet, men so er det heldigvis ikkje so ofte eg står i ku heller

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Eg pendla med 240 med 655 trykkplate i 2-3 veker, ein time kvar veg, men det var med hydraulisk clutch, var mest bekymra for clutchen.

    Angåande storfangst, så må ein huska at Saab og Volvo hadde teleskopdemperar på støtfangerane, det hadde ikkje ein første eller golf. Desse demperane sluker mykje av kollisjonsenergien, noko som hjelp mykje i lav fart.
    Teleskopdemparane er det nok mange som har hatt nytte av, men dei fungerar ikkje viss du blir påkjørt eller kjører på litt på skrå frå sida

    Sitat Opprinnelig postet av Naturchips Vis post
    Pass deg no finnes unntak
    Å? Ja, eg får vel heller passa meg då Plutseleg er det eg som er uheldig...

    Sitat Opprinnelig postet av CID Vis post
    Store ord fra en 18åring som har hatt lappen i et par måneder der gitt.
    Må gjerne utdyppe hva som gjør at vi bergensere ikke kan kjøre eller rygge ?
    Det kan du sei. det er vel ikkje det at bergensarane ikkje kan kjøra som er problemet, det er vel heller det at det er mindre plass og trongare som gjer at det er lettare å bulka der, dårlege sjåførar har me nok både her og der.

    Sitat Opprinnelig postet av CID Vis post
    Er igrunn ikke mangel på det... Men vil gjerne høre hva han mente siden han pløyde alle under en kam?
    Det største problemet er vel dårlege holdningar, og ikkje at de ikkje kan manøvrera bilen. Eg veit ikkje om holdningane til folk er annleis andre plassar, men ein merkar det best på plassar med mykje trafikk. Det er vel derfor ein del har eit dårleg inntrykk av kjøreferdighetane til bergensarane. Men bergensarane er sikkert ikkje so imponert over kjøringa til "bønder i byen" heller

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Er vel som med alt anna at kvar plass har sin køyremåte, går bra sålenge ein er kjend med den. Men når ein ikkje er det blir det kaos
    Det har du heilt rett i, og det er jo endo meir ulike kjøremåtar når det er folk frå forskjellige land. sånn som for eksempel når nordmenn møter tyskarar på smale veiar. Dei går gjerne ut av bilen og dirigerar viss dei møter nåken, mens nordmenn susar forbi i 80 med 2 cm mellom speglane på bilane og heilt ut på kanten av eit stup på høgre sida. Det er jo ikkje so bra det heller.
    Og so kan det jo bli litt skuymmelt viss den eine bilen legg seg heilt ut til høgre og held stor fart fordi han meinar det ikkje er nåke problem å passera her, og den andre stoppar midt i veien fordi han meinar at her er det ikkje plass...
    Sist endret av Øygard; 27/12/12 kl 01:17
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  20. #1068
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Planen framover no, i tillegg til å få motoren i 242en til å ikkje bli varm, er å kobla til tusenmetringane, det er jo fort gjort, og so er det på tide å komma i gong med 245en Må tetta radiatoren og starta han opåp snart, han har ikkje godt av å stå so lenge som han har stått no, må berre håpa at eg fyr Chrysleren til snart sånn at eg kan bruka tida på Volvoane
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  21. #1069
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Om de har automat så sto i kø i trondheim nå før jul i en 1980 245 med wireclutch. Ikke mye gøy! Aldri hatt så vondt utrente føtter før som etter jeg har holdt igjen 763 trykkplate i 45 minutter!
    Mine har automat, så det tenkte jeg ikke over. Men enig, det er i grunnen vesentlig for at de skal bli greie å kjøre mye i by og kø.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  22. #1070
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Planen framover no, i tillegg til å få motoren i 242en til å ikkje bli varm, er å kobla til tusenmetringane, det er jo fort gjort, og so er det på tide å komma i gong med 245en Må tetta radiatoren og starta han opåp snart, han har ikkje godt av å stå so lenge som han har stått no, må berre håpa at eg fyr Chrysleren til snart sånn at eg kan bruka tida på Volvoane
    Er det forresten noe særlig vits i å ha en slik Chrysler...?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  23. Takk Øygard takket for denne posten
  24. #1071
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Er det forresten noe særlig vits i å ha en slik Chrysler...?
    For meg hadde det ikkje vore vits i i det heile tatt Men foreldra mine har hatt stor nytte av han i meir enn 8 år og han har heldigvis ikkje levd opp til ryktet sitt
    Sist endret av Øygard; 02/01/13 kl 00:24
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  25. #1072
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Ja, det er jo en såkalt "formildende omstendighet".
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  26. Takk Øygard takket for denne posten
  27. #1073
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Det kan du godt kalla det
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  28. #1074
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Måtte jo prøva detta dar redigeringsopplegget på Photobucket Skjønte ikkje so mykje av det, so resultatet vart sånn
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  29. #1075
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    ble jo kult da
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Side 43 av 65 FørstFørst ... 33 41 42 43 44 45 53 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 107
    Siste post: 19/12/17, 23:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •