Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 70 av 115 FørstFørst ... 20 60 68 69 70 71 72 80 ... SisteSiste
Viser resultater 1.726 til 1.750 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #1726
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av dalsinje Vis post
    har selv bøttestoler og 4 punkt uten bur. har aldri lagt denne saken som et spørsmål egentlig. for min del er bøttestolene ca 20cm høgre en meg. og stolene tar nok i mot ganske mye der om take kommer . uansett seler klarer du ikkje og flytte på deg side veis i stolene om man tipper, 3 punkt strammer nå seg når man krasjer eller lignende. og alt sjer nok så fort at man ikkje klarer eg reagere før man ligger der. så eg synest det virker som en rar teorti... men dette er selfølgerli en vurderings sak for kvar enkelt.
    Sånn jeg har forstått det så er det ikke personene inni bilen bestemmer selv hvordan kroppen beveger seg ved krasj. Kroppen gjør alt automatisk. Og den finner en ledig plass når den merker at den blir klemt.
    Har hørt om folk som har klart å fått halve overkroppen under rattet slik at de måtte skjæres løs fra vraket og ingen skjønner hvordan de har fått det til.
    Men vi kan la den diskusjonen ligge Alle må bestemme selv hva de vil gjøre
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #1727
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Dalsfjorden. i møre og romsdal
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Sånn jeg har forstått det så er det ikke personene inni bilen bestemmer selv hvordan kroppen beveger seg ved krasj. Kroppen gjør alt automatisk. Og den finner en ledig plass når den merker at den blir klemt.
    Har hørt om folk som har klart å fått halve overkroppen under rattet slik at de måtte skjæres løs fra vraket og ingen skjønner hvordan de har fått det til.
    Men vi kan la den diskusjonen ligge Alle må bestemme selv hva de vil gjøre
    hehe ja alt mulig kan sje når uhellet er ute.. men som du og sier må man bestemme slikt selv. eg tengte berre hvor støpt man sitter i bøttestol uten seler i de hele
    Mine bila.
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...turbo-prosjekt
    *Volvo 740 16v turbo prosjekt
    *Volvo 960 3.0 24v 1991 mod *volvo 144 1973 mod.

  3. #1728
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Fikk servo her om dagen:





    Lurer på om denne kommer til å funke fett

    Ellers så blir det ikke noe update her før om 4 uker grunnet utenlandsreise.
    Får bestille litt deler snart så en får gjort noe når jeg kommer hjem

  4. #1729
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Er den servoen noe å satse på eller?

  5. #1730
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    det er vel den noen mente gjorde bilen veldig lett på rattet? jeg har samme i min 240, og jeg synes det er fint å kjøre med, jeg har også kort styring, så det blir litt mer motstand av det.

  6. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  7. #1731
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    har slik pumpe i 765 dieseln, og den er sånn fin "nybil" tung på rattet
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  8. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  9. #1732
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ok takk for svar
    Blir nok til at jeg bruker denne, bare shine den opp litt.
    Lyst på sellholm kortstyring!!

    Bestilte i går Sparco stoler, LMS 4-punkt seler og litt dill.

  10. #1733
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    det er vel den noen mente gjorde bilen veldig lett på rattet? jeg har samme i min 240, og jeg synes det er fint å kjøre med, jeg har også kort styring, så det blir litt mer motstand av det.
    Man justerer bare servotrykket ut av pumpen til den blir så tung eller lett på rattet som man ønsker.
    Når man monterer V8 motor så øker man vanligvis servotrykket.

  11. #1734
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    hvordan gjør man det?

  12. Takk crazyclomp, volvobrage, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  13. #1735
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    kjørte med denne på bilen min med suge motor og funket som bare det
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  14. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  15. #1736
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Man justerer bare servotrykket ut av pumpen til den blir så tung eller lett på rattet som man ønsker.
    Når man monterer V8 motor så øker man vanligvis servotrykket.
    hæ? forklar
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  16. #1737
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. okt. 2012
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    94
    Antall takk

    Standard

    hei har lest hele tråden fram til nå med interesse.
    edit: bare fram til side 29 så vet ikke om du har løst kjølingen mellom 29 og 70.

    VARM KJØLEVESKE:
    jeg tror årsaken til at den er for varm er dårlig elvifte løsning eller at elvifta slår inn for seint. Dette har ingenting med termostat å gjøre egentlig, men symptoner kan bli mindre dersom du stiller elvifta til å begynne kjølingen på lavere temperatur. Det jeg tror er mest effektivt for deg er å ta vekk den plate du har festet elvifta i og heller feste elvifta i original plastkappe som passer til radiatoren. Dersom elvifta er fra annen bil må du bare tilpasse, men den metallplata di stjeler mye kjøleeffekt fordi den blokkerer for store deler av radiator og i tillegg hindrer at elvifta kan bruke større del av radiator enn bare diameteren på vifta!!! Jeg har ikke lest resten av tråden så vet ikke om du har funnet løsning på problemet, men tror dette er mer effektivt enn termostatbytte. høyere termostattemp gir mindre slitasje på motor og, og lavere drivstofforbruk... men skal du bare bruke opp motoren betyr kanskje ikke det noe..

  17. #1738
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad's Ombygde 740 2,3L 8V Turbo Gatebil E-85

    Alt det der er gammelt. Var knekt stud i toppen, eksos gikk i vannet. Har ikke den radiatoren eller den vifta lengre. Er over ett år siden. Nå kjører jeg vifte på sprutet og stor alu kjøler.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  18. #1739
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad's Ombygde 740 2,3L 8V Turbo Gatebil E-85

    Jeg får ikke min el servo til å funke hvertfall :( eller, funker, men plutselig oppfører den seg rart. Var 1 meter fra å kræsje bilen inn i en betongvegg i sommer pga mista servo i fullt øs på 3. gir. Monterer 240 servoen, sellholm tannstang og kjøler på olja.

    Har også snakket med Stefan hos myranes så ser ut som jeg tar meg en tur over grensa å henter noe deler etterhvert er fortiden i utlandet på jobb


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #1740
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Ka servopumpe er det du har kjørt med?:/

    Spent på kva du skal hente hos Myranes!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  20. #1741
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Elektrisk!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  21. #1742
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Jeg får ikke min el servo til å funke hvertfall :( eller, funker, men plutselig oppfører den seg rart. Var 1 meter fra å kræsje bilen inn i en betongvegg i sommer pga mista servo i fullt øs på 3. gir. Monterer 240 servoen, sellholm tannstang og kjøler på olja.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Har video av det som skjedde på gardermoen faktisk. Skal se om jeg får lagt ut det en dag.

    Har du lest noe om Astra (F?) el-servo?
    Jeg leste i Filtis sin tråd om en som bruker det og hørt mange driftere bruker den, og det er ingen som har problemer der. Og alle kan ratte heftig fort.
    Du kunne jo ha sett på saken. Ettersom du opplegg for elektrisk allerede tenkte jeg på

    Her er det han skriver. Men skriver ikke om hvilke Astra den er tatt fra.

    Sitat Opprinnelig postet av Steffen_82 Vis post
    Hei Rune.

    Jeg kjører med sellholm kortstyring og el servopumpe fra en opel astra, Dette funkerer helt topper på min bil. Hurtig ratting er ingen problem, og så er faktisk servo pumpen fortsatt progresiv
    Jeg har montert el pumpen i bagasjerommet og lagt slanger fram til servoen, husker ikke diamentere men tok litt størrelse på di for og få mye mengde og evakuere oljen fort tilbake til pumpen.

    Mvh
    Steffen.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #1743
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Servo fra Volvo V50. Moseby hadde hatt slik en servo å den funket den.
    Må se litt hva jeg skal gjøre. Vil hvertfall ha noe jeg kan stole på.
    Leste det innlegget Bjørn! Er jo noe å tenke på
    Opplegg og opplegg, to ledninger og ett rele

    Er egentlig mest for å bygge om til mekanisk servo.

  23. #1744
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Må se litt hva jeg skal gjøre. Vil hvertfall ha noe jeg kan stole på.
    Leste det innlegget Bjørn! Er jo noe å tenke på
    Opplegg og opplegg, to ledninger og ett rele
    Hehe. Jeg tenkte mest på plassering, slange og slikt Er værre hvis jeg plutselig skulle bygd om.
    Har veldig lyst til å bygge om en dag, men du må bygge om først ettersom du har litt samma kjørestil med mye ratting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #1745
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    åssen går det her?
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  25. #1746
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. okt. 2012
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    94
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Alt det der er gammelt. Var knekt stud i toppen, eksos gikk i vannet. Har ikke den radiatoren eller den vifta lengre. Er over ett år siden. Nå kjører jeg vifte på sprutet og stor alu kjøler.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Har du bilde av radiator og vifte? Har ikke lest hele tråden enda så det kan jo hende det ligger der et sted...

  26. #1747
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. okt. 2012
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    94
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    da jeg fjerna på min ringte jeg volvo, og dem sa det var for å forminske vibrasjoner.
    Vel...altså er det en ting som tar knekken på konstruksjoner så er det vibrasjoner. Ønsker du at bilen skal ha normal livslengde er det totalt feil å fjerne disse. Volvo har satt de der for en grunn ikke fordi at de ønsker å bruker xx SEK mer i produksjonskost pr bil. Du kan få ganske alvorlige konsekvenser av selv små krefter og dersom de treffer riktig er det ingen konstruksjon som står imot! Det er pr definisjon umulig når konstruksjonen går til resonans fordi svingningene og dermed kreftene på konstruksjonen går til himmel/uendelig.

  27. #1748
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    åssen går det her?
    Er på jobb i utlandet, kommer hjem om 2 uker, da blir det skruing

    Sitat Opprinnelig postet av medbakhjulstrekk Vis post
    Har du bilde av radiator og vifte? Har ikke lest hele tråden enda så det kan jo hende det ligger der et sted...
    Ligger masse bilder i tråden.

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Hehe. Jeg tenkte mest på plassering, slange og slikt Er værre hvis jeg plutselig skulle bygd om.
    Har veldig lyst til å bygge om en dag, men du må bygge om først ettersom du har litt samma kjørestil med mye ratting
    Må kanskje flytte coilpakka også er det jo bare å lage nye slanger






    Men trenger brakett til denne dynamoen til å skru i blokka. Noen som har ??

  28. #1749
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    jeg har el servo fra astra f i bilen min nå og 3 kompiser som har det. og det funker som bare det til "drifting" så har ikke noe stygt og si om dem bortsett fra at dem er fra OPEL :/ hehe
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  29. #1750
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    jeg og alle dem andre har gitt rundt 1-1500kr på høgger`n så er jo ikke akkurat billig. jeg skal kjøre med servokjøler på min tenkte jeg da det blir mye ratting vist ting fungerer
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

Side 70 av 115 FørstFørst ... 20 60 68 69 70 71 72 80 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •