Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  24
Side 18 av 40 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 28 ... SisteSiste
Viser resultater 426 til 450 av 979

Tråd: VolvoR-Sport's 242 Turbo - solgt!

  1. #426
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Bruk en slik en:


    Lett en favoritt hos meg, men det vanskelige blir vel å plassere hullet?

  2. #427
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Noe sånt jeg hadde tenkt på, men må finne senter som sagt

  3. #428
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Monter en lang skrue i kammen, så kliner du hodet på skruen og monterer kåpa før malingen størkner

  4. #429
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Det kunne fungert får se hva jeg finner på..

  5. #430
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Enten det, eller så kan du bygge ut selve hjulet og få et avtrykk fra det

  6. #431
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Jepp

  7. #432
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjøpte hullsag på 125 mm eller noe på biltema.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  8. #433
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Ok, husker jeg ikke feil måler selve drevet 11,5cm så 12,5cm høres ikke dumt ut

  9. #434
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Ja, hadde ikke gjort noe om den var på 5 mm mindre men ble vel helt greit. Jeg har sånn Nuke kamdrev som er bredere fordi det også passer 16V så måtte ha plass til hele drevet i hullet

    Siden kamdrevet var bredere tok jeg bare å starta motoren og la dekselet innpå for å finne senter. Du kan jo feste et eller annet som stikker ut fra drevet til å lage et riss i kåpa.

    EDIT: hvis du må av med registeret igjen allikevel så er det sikkert enklest å gjøre som torra sier, montere noe i bolthullet på kammen
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  10. #435
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Nuke drevet er jo endel breiere så
    Ja, tror det

  11. #436
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    ble en tur i garasjen i kveld, gjenstår å koble sammen eksos, fylle kjølevæske, feste reg reim deksel å flytte litt på btr nå

    bilder:





  12. #437
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Nam! Ble kanskje litt stort det hullet men :P

  13. #438
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    ja, litt stort egentlig.. men det får jeg ikke gjort noe med nå hehe
    hullet er 127mm, 1.2cm større enn nødvendig..

  14. #439
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Det hullet var voldsomt ja, var kanskje bare 120 mm det jeg tok :
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  15. #440
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    jepp, men hadde bare 105 og 127mm så da ble det slik.... kan evt skaffe annet deksel og da, men blir sånn nå hvertfall :P

    fyra motoren i kveld, hørtes bra ut
    har fri eksos en plass, men det får jeg undersøke i morgen, samt starte med innkjøring av kam

  16. #441
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    tok en tur i garasjen i dag også, og det virker som bilen fremdeles går på 3 syl :S
    pussa av pluggene før montering slik at de var rene, pluggledninger, rotor og fordeler lokk er jo også nytt..

    ble litt lei nå kjenner jeg :P

  17. Takk Torra takket for denne posten
  18. #442
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    tok en tur i garasjen i dag også, og det virker som bilen fremdeles går på 3 syl :S
    pussa av pluggene før montering slik at de var rene, pluggledninger, rotor og fordeler lokk er jo også nytt..

    ble litt lei nå kjenner jeg :P
    Har ikke en bøyd ventil slik jeg hadde da?
    hehe..
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  19. #443
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    ikke det jeg vet :P var ingen skader på ventilene når jeg monterte sammen.. skal jo litt press til for å bøye en ventil..

    tok ut plugga i kveld, og to var våte mens to var tørre :S
    skal uansett bytte pluggene! bpr7es tenker jeg..?

    ohm'et pluggledningene, og får kontakt på alle. rotor og fordeler lokk ser også bra ut..

  20. #444
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Kompresjonstest avslører om du har noen bøyde ventiler og lignende! Har du rett dwell på coilen ? Prøv å plukk av en og en dysekontakt og hør om gangen på motoren endrer seg! Og gjør det samme med pluggledningene etterpå ! =) Hyggelig at du har fått sammen!

  21. #445
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Kompresjonstest avslører om du har noen bøyde ventiler og lignende! Har du rett dwell på coilen ? Prøv å plukk av en og en dysekontakt og hør om gangen på motoren endrer seg! Og gjør det samme med pluggledningene etterpå ! =) Hyggelig at du har fått sammen!
    Får prøve å komp teste da hvis det er plass
    Husker ikke dwell nå, minn meg på det til helga du
    Får prøve det med dysekontaktene + plugg ledningene..
    Må også Shimse kam da noen var for trange nå..

  22. #446
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    143
    Antall takk

    Standard

    Du må shimse ventilklaringen riktig før du tar komp.test da.

    Kan jo være at du ikke har skikkelig komp. på en sylinder pga. trang klaring da.
    85 mod. VOLVO 765 omb. til V90 m/230Ft & M90.
    89 mod. TOYOTA Corolla glx STV 1.6L 16V. (konebil)
    X-77 mod. VOLVO 264 B21 A.
    X-88 mod. VOLVO 760 m/230Fk & M90.
    X-91 mod. Ford Scorpio Cosworth 24V 2,9i ghia.

  23. #447
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Det kan være ja
    Får kontrollere shims og bytte der det var trangt..

  24. #448
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    ble en kjapp tur i garasjen i stad, målte over ventil klaring og tok ut shimsa.. husker ikke hvor tykke de var så Kverneland får måleover å bestille for meg :P
    men her er klaringene hvertfall, målt fra toppen der 1 er første ventil og 8 siste såklart
    1 - 0.16
    2 - 0,32
    3 - 0,22
    4 - 0,32
    5 - 0,22
    6 - 0,22
    7 - 0,27
    8 - 0,25

    grunnen til at tallene er slik er at f.eks 0,15mm gikk lett der tallet er litt høyere mens 0,20 gikk ikke inn, og sånn fortsetter det..

    monterte også ny spylevæske tank, mangler rydding i ledninger men :P

  25. #449
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Så litt trangt ut det der ja! Faktisk jevnt over..
    Bør ha litt mere klaring på eksosventilene da ting utvider seg bittelitt mer der

  26. #450
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Ja, klaringa forandra seg etter ting fikk gå seg varmt..
    Tenkte å legge klaringa på 0,35 jevnt over jeg.. Bedre å legge innsug på 35 og eksos på 40 kanskje?

Side 18 av 40 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 28 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •