Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  101
Side 2 av 31 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 753

Tråd: Lightyear: 855 R '96

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sånn ser grillen min ut idag forresten.


    Har ingen spes planer for den annet enn at jeg liker svart bedre enn originalt krom. Har utviklet en lett allergi for krom jeg gitt

    A

    Edit: Ser at fotobøtte-editoren ble litt ivrig igjen der ja, må se å få lagt inn PS her isteden. Og begynne å bruke skikkelig kamera.

  2. #27
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    ble ikke så værst med Refinement logoen i grillen.
    Ny vrid det
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  3. #28
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Pen bil, men likte ikke helt grillen din..

    Ålreit farge !

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Grillen er lakket sort fordi den kom ferdig ødelagt når jeg kjøpte bilen. Noen hadde lakket den en gang tidligere og ombestemt seg og fjernet lakken igjen, resultatet ble veldig matt og stygg "krom".
    Etter å ha lakket den opp i sort så syns jeg at det ser bedre ut enn original grill. Mulig jeg prøver "XC-grill" etterhvert også.

    R'en som sitter i grillen er den gamle fra bakluka, ble greit med litt kontrast i en helsvart grill

    A

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lightyear Vis post

    Redstuff skal støve minimalt, bortsett fra litt når de er nye. Jeg byttet samtidig som vinterhjula kom på og jeg har slurvet endel med vasken av felgene etter det så jeg kan ikke si sikkert hvor mye de støver, men at det er vesentlig mindre enn de gamle er helt sikkert. Var også litt piping i innkjøringsperioden men nå er det ikke noe annet enn normal piping, dvs bittelitt når bilen har stått en stund og kanskje litt når jeg rygger innimellom. De koster endel mer enn standard klosser men levetiden skal være 2-3ganger lenger, det gjenstår å se.
    Igår og idag så har det vært litt piping når jeg har begynt å kjøre, men det er jo tross alt mer enn 20 kuldegrader så det er kanskje ikke så rart det piper. Har gitt seg etter litt bremsing.
    Veldig greit å ha gode bremser på vinterføre også, trenger bare å tenke på om dekkene slipper, noe de gjør fra tid til annen på dette føret

    A

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Innlegg
    23
    Antall takk

    Standard

    flott bil du har fin farge

  7. #32
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lightyear Vis post
    Takk! Det jeg elsker ved designet på 850 er det tydelige slektskapet til 200 serien.
    Du mener vel 700/900 serien?

    Pen bil forresten! Men penere med Volans enn de uoriginale 18" felgene dine syns jeg!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Det jeg mener med slektskap til 200 serien er at mye av designet fra 200 er tydelig på en 850, men med en moderne touch selvfølgelig. Og 7/900 serien deler jo mye av det samme designet de også, men for meg så er det 240 som er synonymt med volvo siden de hadde sin storhetstid i min barndom. Det er liksom "ur-volvoen" for meg
    Du kan ikke se mye av linjene fra en 200 i en moderne volvo og det syns jeg er litt trist siden jeg liker 200 utseende godt.

    A
    Sist endret av Lightyear; 17/06/10 kl 16:31

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Pen bil forresten! Men penere med Volans enn de uoriginale 18" felgene dine syns jeg!
    Volans skal bli vinterfelger, liker de jeg også men syns det gjør seg bedre med 18" på sommerhjul.

    A

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. mai 2010
    Sted
    Ålen, Holtålen Kommune
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    Rødfargen har holdt seg godt
    Meget pen bil

    Men hvordan får du av listene?
    Lurer på om jeg skulle kanskje
    ha fjærnet noe drit der i fra jeg og kanskje ^^
    - Robert -
    Holden Adventures AS

    - Volvo 855, 1993 B5254S (Selges)
    - Mitsubishi Lancer Evolution VIII, 2004

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Den er desverre ikke så pen som det kan se ut, mye småplukk kosmetisk Men håper at jeg skal få gjort litt med det etterhvert.
    Foreløpig har god pleie hjulpet godt, fargen ble mye bedre etter lakkrens

    Listene er lette å ta av, de foran på skjermen sitter bare klips så vidt jeg husker. På dørene er det 1 torx under et lite plastdeksel, forsiktig så du ikke mister skrua ned inni døra Også er det å dytte lista forover for å få den løs, igjen forsiktig hvis det er mye dritt under der.. Lykke til

    A

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    På tide å oppdatere litt her igjen, har desverre ikke fått så mye tid til bilen som jeg hadde håpet på.
    Men kan ihvertfall bekrefte at RedStuff gir laangt mindre bremsestøv, og det lille som kommer lar seg fjerne lett. Men jeg var flink gutt og la litt voks på fronten av felgene når jeg la om denne gangen og det hjelper jo selvfølgelig endel på vasken.
    Motoren bruker nå alarmerende mye olje og trenger sårt litt overhaling. Alle innspill på ting som burde gåes over mottas med takk Jeg er desverre ingen bilmekaniker.
    Imorgen kommer sannsynligvis de originale vindavviserene på igjen, er drittlei av vann som kommer inn hele tiden Og jeg kjører kronisk med vinduene oppe året rundt.

    Litt nyere bilder.



    Svigerfar sin svarte svenske av samme årgang som står og lufter bakenden bak der.

    Og bilen skal bli lavere ganske snart håper jeg

    A

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Nydelig bilde av bilen det første der!
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  14. #39
    Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Innlegg
    2.197
    Antall takk

    Standard

    Noe kjent med denne bilen Utrolig fin bil med en farge som passer perfekt

    Var jeg deg så ville jeg prøvd en ny look på hengerfestekoppen. En litt mindre og lakke i bilens farge. Gjorde det på V70en min og jeg syntes det så bra ut

    Så får du ha lykke til med å finne oljelekkasjen
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    482
    Antall takk

    Standard

    Skikkelig fin rød 850R! Kjører selv med åpent vindu kronisk året rundt. Bare blitt en vane

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 940pearl Vis post
    Nydelig bilde av bilen det første der!
    Takk, prøvde meg på å noen mørke bilder og kommer nok til å prøve det igjen senere. Har justert opp lyset litt men ellers urørt. Eneste lyset som var der er E6'en.

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsebu Vis post
    Noe kjent med denne bilen Utrolig fin bil med en farge som passer perfekt

    Var jeg deg så ville jeg prøvd en ny look på hengerfestekoppen. En litt mindre og lakke i bilens farge. Gjorde det på V70en min og jeg syntes det så bra ut

    Så får du ha lykke til med å finne oljelekkasjen
    Lurer fælt på om jeg skal ta av hele hengerfestet egentlig, må bytte bakfangeren etterhvert også.

    Ja, det er ikke bra med dette oljeforbruket.
    Mister som jeg nevnte tidligere også luft i alle hjul. Må være ventilene siden det er nesten jevn rundt hele bilen, må få byttet de etterhvert. Feil på spissing og mye kjøring med lavt trykk har nok bidratt godt til at dekkene foran er veldig slitt også. Og aktiv kjørestil bidrar kanskje litt også

    A

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth D Vis post
    Skikkelig fin rød 850R! Kjører selv med åpent vindu kronisk året rundt. Bare blitt en vane
    Kjøreopplevelsen blir bare ikke det samme uten å høre omgivelsene, og bilen selvfølgelig. Gjør det i alle biler jeg kjører. Men når det er under 20 minus må det være igjen som regel
    Desverre kom ikke vind/vannavisere på idag heller, men gleder meg til å få de tilbake. Noen som har erfaringer med nye til å sette inni karmen kontra originale som må limes på [stakkars lakk ]

    A

  18. #43
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Går med samme tankene ang. hengerfestet jeg og.. aldri bruker jeg det, og ikke har jeg førekort for tilhenger heller så det er jo i prinsippet bare i veien

    Når jeg kjører taxi har jeg også alltid vinduet oppe en cm eller to, som du sier for å høre utenfra. For min del om noen roper eller plystrer etter bil. Men i min egen bil hører jeg stort sett på musikk, så lyden utenfra blir ikke nødvendig allikevel.. i så fall vipper jeg opp takluka

  19. #44
    Registrerte brukere Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Innlegg
    2.197
    Antall takk

    Standard

    De fastmonterte hengerfestene sitter vel med 2 bolter. Fjernet mitt hengerfeste for en stund siden. Tok vel 3 min å ta det av å tar vel det samme å sette det på.

    Like greit å sette det på når du først skal dra henger.
    Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
    Honda Rebel 250ccm - 1998
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

  20. #45
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Ja er skal bare være festet med 2 bolter på hver side. På min er det litt mer jobb siden det er ett par eksospotter i veien for festene.. men på
    FWD
    bilene er nok jobben greit kjappere

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Du kan kjøre med lett henger uten å ha noe ekstra alfabet på førerkortet. Men jeg har ikke tenkt til å dra noenting med bilen min, har hørt at det er mange som har tatt livet av automatkassene på 850ene med å dra campingvogner og hestehengere.

    Eneste grunnen til at mitt står på ennå er at det er så j*vlig kjekt å ha det når man (en sjelden gang) lukeparkerer eller står gateparkert (grøss).

    Kjører du taxi Per?

    A

  22. #47
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Tror kanskje jeg møtte deg på E6 like sør for Minnesund søndag kveld! Ca i 21 tida eller noe?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Tror kanskje jeg møtte deg på E6 like sør for Minnesund søndag kveld! Ca i 21 tida eller noe?
    Jeg var oppover i de retninger på søndag, men ikke så seint. Var i området rundt 12 på dagen

    A

  24. #49
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lightyear Vis post
    Du kan kjøre med lett henger uten å ha noe ekstra alfabet på førerkortet. Men jeg har ikke tenkt til å dra noenting med bilen min, har hørt at det er mange som har tatt livet av automatkassene på 850ene med å dra campingvogner og hestehengere.
    Med førerkort klasse B kan man kjøre vogntog inntil 3.500kilo, så lenge totalvekta på henger ikke overstiger bilens trekkevne iflg vognkort. Tvilte lenge på dette selv, og har hørt forskjellig fra Veivesenet og trafikkskolen for noen år sida da jeg tok lappen. Men, iflg vedkommende politimann på sykkel som fant det for godt å stoppe meg på e6 da jeg ikke kom over 90kmt, (hengeren veide ikke mer enn tonnet, den var bare BREI og HØY! stor skrift for en grunn) hadde jeg fullt lov til å dra den hengeren.

    Ang hengerfeste, jeg har vurdert å ta det av, vurderer det fremdeles, men det virker som at hver gang jeg bestemmer meg for å ta det av, blir jeg påkjørt i ræva. Har blitt kjørt på 3ganger nå (av damer alle gangene, no offence) og hver gang har det kun vært å gå ut, konstatere at skiltet eller fangeren til den andre bilen har en stygg bulk på seg, hilse pent, sette seg i bilen, og lovprise svensk stål opp i skyene.


    Og det er ei JÆVLI fin balje du har, fint å se andre som liker rødt.


    Meeeen, det kan hende jeg kjøper noe annet neste gang. Liker volvo sin T5Rgrønne....
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  25. #50
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Med førerkort klasse B kan man kjøre vogntog inntil 3.500kilo, så lenge totalvekta på henger ikke overstiger bilens trekkevne iflg vognkort. Tvilte lenge på dette selv, og har hørt forskjellig fra Veivesenet og trafikkskolen for noen år sida da jeg tok lappen. Men, iflg vedkommende politimann på sykkel som fant det for godt å stoppe meg på e6 da jeg ikke kom over 90kmt, (hengeren veide ikke mer enn tonnet, den var bare BREI og HØY! stor skrift for en grunn) hadde jeg fullt lov til å dra den hengeren.
    Det er enda ei begrensing, du har heller ikkje lov til å overskride bilen si egenvekt+førar. Den er som regel lavare enn tillaten hengarvekt.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 2 av 31 FørstFørst 1 2 3 4 12 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •