Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 5 av 92 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 55 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #101
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    Grattis med gullprojekt!
    The pressure is on!

  2. #102
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eldste Haugerud Vis post
    Grattis med gullprojekt!
    The pressure is on!
    Stor takk, Mr. X og Haugerud! Hehe, yep .

    Blir i første omgang å bygge om multilinken til Truetrack og å fikse fjæra bak enden det blir klossene til TBO hvis det funker bra eller coilovers.

    Så blir det å få eksosen fiks ferdig med V- band flenser hele veien. Superflex foringer må også investeres i, hjelper ikke å ha krefter hvis bilen ikke ligger på veien.

    Så frister det litt med en 6- trinns BMW kasse . Med utveksling lettere enn M90 sin på første gir og et sted midt mellom M90L og M90H på sjette gir. Derfor passer 3.31 utveksling bak veldig fint til det, da blir det som før med 3.54 + at jeg har et gir til som en "overdrive" ved cruising .

    Veit ikke hva det blir først av turbo eller kasse, men det må en stoooor turbo på med et Kl-racing grenrør tenker jeg. Samt bredbåndslambda for å ha kontroll på blandinga.

    Det er hvertfall den forutsigbare langtidsplanlegginga!

  3. #103
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Kjøp deg ei blokk, så har vi litt å pusle med her til våren! Full overhaling, med ny veiv, stempler, råder, osv

    Det hadde vært rått

  4. #104
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Kjøp deg ei blokk, så har vi litt å pusle med her til våren! Full overhaling, med ny veiv, stempler, råder, osv

    Det hadde vært rått
    Hehe.. da kan han jo bare ta full overhaling på stuebordet til faren sin da veitu! kjempe kjekt! varmt og koselig + furu gulvet fungerer jo som tørkepapir for olja!

  5. #105
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    ser ut til å bli meget bra dette vil følge med her
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  6. #106
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eldste Haugerud Vis post
    Hehe.. da kan han jo bare ta full overhaling på stuebordet til faren sin da veitu! kjempe kjekt! varmt og koselig + furu gulvet fungerer jo som tørkepapir for olja!

    Det er sant. Der foregår både sandblåsing (greit, det var ute da..), demontering av bakaksel, maling osv.

    På badegulvet foregår demontering av slyngdiffen

  7. #107
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eldste Haugerud Vis post
    Hehe.. da kan han jo bare ta full overhaling på stuebordet til faren sin da veitu! kjempe kjekt! varmt og koselig + furu gulvet fungerer jo som tørkepapir for olja!
    Hehe!

    Bare å si ifra til meg veitu hvis du skal på ferie i sommer og trenger noen til å passe leiligheten din imens

  8. #108
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Jøss, det var ikke mer som skulle til for å komme i gullprosjekter asså.
    Får vel få meg multilink jeg og da...
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  9. #109
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    mer verdig om enn smir det på en 240 men hehe..

    pen bil btw
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  10. #110
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Takk takk . Om den ikke er helt gullprosjekt verdig enda så kommer den hvertfall til å bli det . Har noen ganske spesielle planer for denne bilen, skal ikke kjøre helt mainstream .

  11. #111
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Morro at du er "kommet opp", men mener også at planer bør realiseres litt før man får "creds", har mye planer jeg og, men er ikke noe "gullprosjekt" fordet.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #112
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Hehe!

    Bare å si ifra til meg veitu hvis du skal på ferie i sommer og trenger noen til å passe leiligheten din imens
    Haha! jeg kommer ikke til å ringe deg for å høre om du kan ta inn posten akkurat nei!

  13. #113
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eldste Haugerud Vis post
    Haha! jeg kommer ikke til å ringe deg for å høre om du kan ta inn posten akkurat nei!
    Hehe . Du kommer igjen litt tidligere å greier så er stua og stuebordet full av motordeler, badet fullt av olje og parketten nylakkert .

  14. #114
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard Oppdatering 09.01.2010

    Mini Oppdatering 09.01.2010 - Fått grenrøret


    En annen minioppdatering. Da har jeg hvertfall fått en av pakkene som er på vei. De andre har enten på et mystisk vis blitt borte eller står i tollen mens de klør seg i huet :/. Tar jo evigheter, snart 3 uker siden mye av dette ble sendt.

    Pakka jeg fikk er grenrøret fra gl740turbo. Ser veldig bra ut, fornøyd med handelen. Flensen mot motor er ferdig vendt og pent sveiset da disse kommer med flensen feilvendt.



  15. #115
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Sikkert klar over det fra før av, men lag en avstiver fra flensen og til toppen.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  16. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Ikke bre det. men de har en tendens til å sprekke overalt egentlig :P jeg har fiksa mellom 20 og 30 sånne grenrør. de holder lengst hvis man fikser de opp og glassblåser de. men som jeg har sagt til folk som har sånne. de ryker en gang uansett..
    One Ring to rule them all

  17. #117
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    [En annen minioppdatering. Da har jeg hvertfall fått en av pakkene som er på vei. De andre har enten på et mystisk vis blitt borte eller står i tollen mens de klør seg i huet :/. Tar jo evigheter, snart 3 uker siden mye av dette ble sendt.

    Dette er litt av faren med å bestille masse ting til seg selv på en gang, vet om mange som plutselig får alle pakkene sine sjekka i tollen etter å ha bestilt mye i forveien.

    De grenrøra der er dessverre ikke mye å ha selv om flensen er ferdig omsveisa :( Men det er nok ganske effektivt så lenge det funker, en bekjent prøvde et sånt med en T3/T4 hybridturbo og han skrøt da av at det gikk bra på lavt ladetrykk.

    Vet du forresten om gl740Turbo fikk det sveist om selv eller om det var ferdig da han kjøpte det? En kamerat av meg fikk sveist om 2 sånne, det ene vet jeg hvor er, det andre ble solgt på volvoforum eller noe tror jeg. Var iallfall pent sveist de og. Men er vel flere som har gjort samme prosessen.


    EDIT: glemte å skryte av det imponerende arbeidet du har gjort med bilen, og beundrer deg for at du tør å prøve litt annet enn standard husmortrim! Forøvrig en veldig engasjerende prosjekttråd som jeg følger hver oppdatering på.
    Sist endret av The Sven; 09/01/10 kl 19:51
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  18. #118
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Dette er litt av faren med å bestille masse ting til seg selv på en gang, vet om mange som plutselig får alle pakkene sine sjekka i tollen etter å ha bestilt mye i forveien.
    på.
    Yeah, mistenker at det har noe med det å gjøre at svenskepakka blei stoppa i tollen. Håper at UPS finner igjen pakka i Norge, ellers blir det sendt en ny en som kan oppdages i tollen en gang til.

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    De grenrøra der er dessverre ikke mye å ha selv om flensen er ferdig omsveisa :( Men det er nok ganske effektivt så lenge det funker, en bekjent prøvde et sånt med en T3/T4 hybridturbo og han skrøt da av at det gikk bra på lavt ladetrykk.
    Skal lage avstivere på det. Lager en god og tykk avstiver til toppen, samt eventuellt sveise avstivere mellom samtlige rør og turbo flensen. I tillegg vil jeg kjøre med fleksirør på eksosen + girkassefestet så den får ingen belastning via eksosen. Vil også bruke silikonslanger beregnet på overganger fra turbo og til karrosserifestede rør som flekser ekstra mye. Hvis det i tillegg blir varmeisolert, da kan jeg ikke skjønne at det kan sprekke , håper hvertfall ikke det.

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Vet du forresten om gl740Turbo fikk det sveist om selv eller om det var ferdig da han kjøpte det? En kamerat av meg fikk sveist om 2 sånne, det ene vet jeg hvor er, det andre ble solgt på volvoforum eller noe tror jeg. Var iallfall pent sveist de og. Men er vel flere som har gjort samme prosessen.
    Aner ikke, men det er veldig pent gjordt iallfall. Strøken TIG sveising. Ba om bilder av sveisene før jeg kjøpte .

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    EDIT: glemte å skryte av det imponerende arbeidet du har gjort med bilen, og beundrer deg for at du tør å prøve litt annet enn standard husmortrim! Forøvrig en veldig engasjerende prosjekttråd som jeg følger hver oppdatering
    Takk, det er utrolig artig å høre! Blir like glad hver gang .

  19. #119
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Hehe . Du kommer igjen litt tidligere å greier så er stua og stuebordet full av motordeler, badet fullt av olje og parketten nylakkert .
    hehe.. det hvite loddene teppet ved stuebordet skal visst absorbere olje veldig bra!

    Der var grenrøret på plass ja! Da mangler det bare en STOR turbo da!

  20. #120
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 14.01.2010 - Flere deler i hus




    Da fikk jeg endelig Truetracken min som nesten ble borte i frakta til Norge .







    Samt et standard JR luftfilter i 80mm som jeg tenkte å slenge rett på 3" LMM-en sålenge.







    Pluss et fjørbenstag jeg kjøpte i dag fra TurboHansen som jeg monterte på veien hjem for å se om jeg merka forskjell . Ble litt raskere i responsen på rattet og virker som bilen ligger bedre i svingene. Ingen sinnsykt stor forskjell, men en ganske merkbart forskjell.

    Usikker på om jeg monterte det riktig, var litt rask, men det så ikke ut som de to andre hullene skulle under den plastmutteren til ledningsholderen mtp passformen. (Beklager rot i motorrom forresten, blir ryddet når det blir varmere i været).


    Da venter jeg bare på resten av pakkene og litt mer penger før jeg kan få gjordt noe mer. Planen var å bestille opp så jeg har deler til å gjøre jobben med å bygge om multilinken til at Truetrack passer og resten av 3.5" eksosanlegget framover til turbo (+ V- band hele veien). Så ordne ordentlig fjøring bak da så det blir som det skal være der og ikke så sigen . Og litt smått til og fra før motor påbegynnes, bilen skal jo sitte på veien og og helst være 100% ellers.
    Sist endret av ChrML; 14/01/10 kl 22:25

  21. #121
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det filtret så ikke så stort ut? Men ikke dytt det rett på lmm. en liten distanse i mellom er best. Samme gjelder filter rett på turbo. beste er å ha liten slange / rør først
    v3gard på forumet gikk fra 0.9 til 1.4 bars ladetrykk bare ved å slenge på en distanse fra turboen
    One Ring to rule them all

  22. #122
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Det filtret så ikke så stort ut? Men ikke dytt det rett på lmm. en liten distanse i mellom er best. Samme gjelder filter rett på turbo. beste er å ha liten slange / rør først
    v3gard på forumet gikk fra 0.9 til 1.4 bars ladetrykk bare ved å slenge på en distanse fra turboen
    Dette stemmer nok, eit rør er med på å rette opp i luftstraumen, og forhindre turbulens, som gir målefeil.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  23. #123
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    også er vel 3 tommer 76 mm og ikke 80 ?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  24. #124
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    3 inches = 76.2 millimeters

  25. #125
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.195
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    også er vel 3 tommer 76 mm og ikke 80 ?
    Innvendig diameter på lmm'en er 76mm (3"), derfor må han ha større innvendig diameter på filteret for å få tredd det på.

Side 5 av 92 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 55 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •