Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 38 av 92 FørstFørst ... 28 36 37 38 39 40 48 88 ... SisteSiste
Viser resultater 926 til 950 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #926
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Stålstrips eller ståltråd
    Prøvde med stålstrips. Fikk ikke strammet de nok til at det satt. De måtte tilbake litt før de låste skikkelig når man strammet de.

  2. #927
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    kobber tråd er nok best, tåler mye varme og det koster lite å erstatte når det går sundt.

  3. #928
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Skulle jo helst hatt en låsing som aldri går istykker. For er jo noe drit å begynne å få eksosbandasjen på plass igjen og montere ny låsing når alt står på bil.

  4. #929
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    lim den på enden med ovnslim før du surrer rundt med kobbertråd da?

  5. #930
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Tja. 420 kr koster det å bruke rustfrie slangeklemmer for å låse bandasjen på grenrøret . Men kobbertråden skal vel ikke ryke etterhvert den selv under høye temperaturer og store variasjoner?

  6. #931
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    kobber brukes i dysene på skjærebrennere så det tåler sitt

  7. #932
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Tror kanskje Biltema sine rustfrie slangeklemmer er veien å gå. De er jo billige og de ruster ikke. Eneste ulempa med de er at de ikke kan dras til så hardt hvis man bruker det på slanger, men det er ikke så relevant her.

    De burde ikke gå istykker de over tid? 180 kr for å bruke slangeklemmer på dette skal jeg nok overleve .

  8. #933
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Ville brukt vanlige "blå" slangeklemmer her, kan ikke skjønne hvorfor de ikke skulle vare, det er ikke spesielt ekstreme forhold utenpå eksosbandasje vel..
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  9. #934
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    koster jo ikke mange kronene for stålstrips man klemmer sammen med tang... sitter blandtanent på innsuget til 6erne til volvo.. (må seff kjøpe noen som er til den størrelsen man skal ha)
    One Ring to rule them all

  10. #935
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Har kjøpt inn rustfrie slangeklemmer til hele grenrøret fra Clas Ohlson nå nettopp . Til 140 kr.

  11. #936
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    koster jo ikke mange kronene for stålstrips man klemmer sammen med tang... sitter blandtanent på innsuget til 6erne til volvo.. (må seff kjøpe noen som er til den størrelsen man skal ha)
    Stålstrips hadde vært penest ja, tenkte ikke på den muligheten.

    Men blir nok bra med rustfrie slangeklemmer.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  12. #937
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Jeg pleier å bruke det. klemmer det fast i "hakket" ved en tang bare. så funkter jeg bandasjen så den er litt lettere å jobbe med. surrer så stramt jeg kan. Jeg kapper heller ikke bandasjen for hvert rør. bare drar den over på det nye røret for å få minst mulig skjøter.

    Lurt å lakkere grenrøret med noe varmelakk før man slenger på våt bandasje (hvis det skal ligge litt)
    One Ring to rule them all

  13. #938
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Tror ikke det blir spesielt pent med slangeklemmer. Tror jeg hadde gått for stål eller kobbertråd istedenfor. Men men, din bil.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  14. #939
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Mini Oppdatering 11.06.2010 - Gjordt klart grenrør og presset oljeslanger




    Da har jeg satt på rustfrie slangeklemmer på grenrøret. Siden Ajden borret hullene ganske store på flensen så har jeg fått sveiset fast muttere på undersiden av hullet. Kjøpte noen pinbolter i dag som jeg har satt i.

    Sånn at det skal være lett å skru på. Hadde jeg brukt vanlig mutter og skrue så kunne jeg sikkert stått i flere timer å plundra med å få på turboen, og 3 ganger så lang tid hvis jeg må ta den av senere = ikke morro. For er jo umulig å holde igjen noe på undersia der og det hadde ikke blitt bra i heletatt.







    Sånn ble oljetur og oljeretur slangene. Brukt pressede hydraulikkslanger fra Tess. Nippel som jeg skrur i blokka.

  15. #940
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Nøye og gjennomført arbeid. Liker det jeg ser

  16. #941
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Nøye og gjennomført arbeid. Liker det jeg ser
    Hyggelig å høre

  17. #942
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Tror du må ha større dim på returen
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  18. #943
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Tror du må ha større dim på returen
    Returen er ganske riktig i dimensjon faktisk. Kunne ikke vært mindre hvertfall.

  19. #944
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Tror du må ha større dim på returen
    Ja trur det eg og! Ved for liten retur kan jo oljen bli hindra så det blir danna mottrykk som sakkar ned farten på turboen! Og det vil du vel ikkje!


    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  20. #945
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Ja trur det eg og! Ved for liten retur kan jo oljen bli hindra så det blir danna mottrykk som sakkar ned farten på turboen! Og det vil du vel ikkje!


    For liten/feil lagt retur så mister man oljetrykk over glidelageret og turboen havarerer over tid . En av de mest vanlige årsakene til turbohavari faktisk ifølge Garrett!

  21. #946
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    struper man olja inn i turbon til et 2mm hull så blir det neppe problem
    One Ring to rule them all

  22. #947
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    For liten/feil lagt retur så mister man oljetrykk over glidelageret og turboen havarerer over tid . En av de mest vanlige årsakene til turbohavari faktisk ifølge Garrett!
    Du skjønte kor seriøs eg var med innlegget mitt Men når du seier feil lagt, tenker du på feks at det ikkje er fall på slangen?
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  23. #948
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    struper man olja inn i turbon til et 2mm hull så blir det neppe problem
    Hele oljetilførselen er vel 4mm innvendig mener jeg. Koblingene er underkant av 3mm innvendig ser det ut som . Så blir nok ikke for mye olje fram tror jeg.

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Du skjønte kor seriøs eg var med innlegget mitt Men når du seier feil lagt, tenker du på feks at det ikkje er fall på slangen?
    Yup. Skal være fall hele veien og returen skal inn over oljenivået i sumpen.

  24. #949
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    er også vanlig at "inngangen" for oljetur er ett bittelite hull. På turboen jeg har nå er det ikke mange mm hvertfall. 16mm retur å minste dim på tur er vell maks 2mm. Sikkert mindre også.

  25. #950
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Liker denne bilen altså.. Masse bra arbeid på denne ja Mye gromt

Side 38 av 92 FørstFørst ... 28 36 37 38 39 40 48 88 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •