Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 35 av 92 FørstFørst ... 25 33 34 35 36 37 45 85 ... SisteSiste
Viser resultater 851 til 875 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Antall takk

Standard

ser bra ut
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

Takk Til:

Bcb og L-m-r

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Tveite Performance Vis post
    ser bra ut
    Hyggelig å høre .

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Antall takk

Standard

Kjører du med tomgangs regulator slangen løs nå eller?
    Eller ser det jo kjempe bra ut det der.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Kjører du med tomgangs regulator slangen løs nå eller?
    Eller ser det jo kjempe bra ut det der.
    Nop. Glemte å ta bilde av det, men kappet av en flens fra et aircondition alurør jeg hadde liggende og fikk en til å TIG sveise det på siden av den siste 45 graderen der . Ble bra det, og så pusset jeg sånn at det var igjen en liten del av mothaken på enden sånn at slangen ikke skal skli av.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Antall takk

Standard

Ok for begynte og lure nå. Testa selv engang uten den slangen påkoblet og bilen gikk veldig dårlig på tomgang da kan man si.

Betalte du mye for komplett trykkrør system? Og er rørene ferdig utpresset på endene, slik at silikonen ikke blåser av?
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Ok for begynte og lure nå. Testa selv engang uten den slangen påkoblet og bilen gikk veldig dårlig på tomgang da kan man si.

Betalte du mye for komplett trykkrør system? Og er rørene ferdig utpresset på endene, slik at silikonen ikke blåser av?
    Det kom på ca 3000 kr for alle silikon og trykkrøra jeg trengte (ligger bilde tidligere i tråden). Men var veldig heldig med bestillinga da delene jeg fant ut jeg skulle bestille passet godt på første forsøk med minimal tilpassning.

Men de 3000 kr var med en svindyr fleksibel silikonslange på 1m som jeg tenkte å bruke på nedre kjøleslange til radiator fordi den vil kræsje med grenrør. Men fleksslangen var ikke så veldig pen, så mulig jeg finner på noe annet der.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Antall takk

Standard

Oi såpass og ja, blir fort litt billigere og bruke eksosrør da ja. Tenkte det hadde vært fint med alu nå når jeg så det, men er vel ikke av materialet man får effekt såe
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Oi såpass og ja, blir fort litt billigere og bruke eksosrør da ja. Tenkte det hadde vært fint med alu nå når jeg så det, men er vel ikke av materialet man får effekt såe
    Fordelene med alu er vekta (marginalt), ser penere ut hvis man ikke gjør noe med de og at de leder vekk varme enklere. Vet ikke om jeg skal beholde alu-looken eller pulverlakkere trykkrøra mine etterhvert, må nesten tenke litt og photoshoppe på det når jeg er ferdig. Problemet med den polerte finishen er at det ikke tåler noenting i forhold til riper og sånnt kontra pulverlakkering. Det som er litt kjedelig med eksosrør er hvis de ruster innvendig etterhvert og rustfrie eksosrør blir fort dyrere enn alu.

Var ferdig utpressa ender på røra, ja. Måtte kappe inn det ene litt, men har ikke gjordt noe med enden fordi T-bolt klemmene kan dras til godt og fordi det blir holdt på plass når det er midt på der, men greit at det er utpressa på de andre.

Hvis man bestiller kun trykkdelene man trenger som jeg bestillte fra luftfilter til innsug så havner man på ca 2000 norske kroner fra do88.se (for AC intercooler). Det er med et par meter med silikonvakumslanger og klips.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Antall takk

Standard

Kan ikke tenke meg til at eksos rør vil ruste innvendig, uansett er det jo lov og plukke sundt det meste en gang eller to i året om alt funker som det skal. Men mest sannsynlig må man opp med det meste hele tiden nå man driver på slik

Har også noen t-bolt klemmer og synes de er fine. Men undrer på om jeg ikke skal prøve og presse endene mine når jeg maler røra. Har ikke blåst av til meg etter jeg hadde på hårspray etter jeg vaska med rødsprit, både rør og silikon slange
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Oppdatering 03.06.2010 - Prøvemontert trykkrør mellom intercooler og turbo

Fått sveiset ferdig noen deler igjen så nå har jeg fått prøvemontert trykkrørene mellom intercooler og turbo. Det 13cm lange 3" eksosrøret i midten er satt der istedet for LMM-en min, den blir nok flyttet dit i morgen når jeg får skjøtet kontakta.
    Rekner med at du tar bilder når du skal fikse LMM'en? Skal gjøre det samme på min snart, og da kan det være greit å se hvordan det skal gjøres

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Ollimo Vis post
    Rekner med at du tar bilder når du skal fikse LMM'en? Skal gjøre det samme på min snart, og da kan det være greit å se hvordan det skal gjøres
    Det skal jeg gjøre .

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Ikkje pulverlakker trykkrøra, om du gjer det, så isolerar du røra, og du vil ganske sikkert ha høgare temperatur inne i røra enn utanpå, og derfor så vil du tape kjøleeffekt på den måten. Skal du lakke, så må du finne ein lakk som har god varmegjennomtrenging.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Ikkje pulverlakker trykkrøra, om du gjer det, så isolerar du røra, og du vil ganske sikkert ha høgare temperatur inne i røra enn utanpå, og derfor så vil du tape kjøleeffekt på den måten. Skal du lakke, så må du finne ein lakk som har god varmegjennomtrenging.
    Godt poeng!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Oppdatering 05.06.2010 - Montet LMM og bygd om trykkrør mellom intercooler og innsug

Et par bilder fra skjøtinga. Brukt Ølfleks 6x0.75. La egen 2.5 kvadrat til plussen i samme strømpe som kabelen. Blir selvfølgelig litt blingbling med Ølfleks liggende åpent i motorrommet, så ble brukt svart strømpe på hele så det ser originalt ut. Skjermen ble jordet i en ende som den skal.

Sånn ble det i utgangspunktet med LMM på trykkside. Men viste seg etter mye feilsøking at det ble altfor mye turbulens før LMM til at det fungerte å ha den sånn selv om det var ca 12 cm med rett rør før LMM når jeg flyttet den så langt vekk fra de to 90 graderene som det gikk. Fikk ikke bilen til å gå ordentlig.

Så det endte opp med at jeg tok delene jeg egentlig skulle bruke mellom turbo og intercooler og redesignet hele greia. Ble igrunn mye bedre for nå ble det 135 grader mindre sving totalt på røra og LMM har fått 25cm med rett rør foran seg til å eliminere turbulens. Samtidig fikk jeg god klaring til deler som
    ABS
    som jeg hadde litt plassproblemer mot med det andre designet.

Så sånn ble de nye trykkrøra:

Det virker fortsatt ikke helt optimalt men, fordi den varierer litt med ca 70-80 rpm hvis jeg holder gassen helt rolig på ca 2000 rpm i fri. Tror ikke den var sånn før LMM ble flyttet, men er ikke helt sikker. Så mulig jeg må prøve å få flyttet den litt lengre vekk fra intercooler? Eller få på en form for luftretter rett etter intercooler før rakrøret.

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Jeg ville vel satt en knapp på ujevn gange = lmm på trykksiden. Der en ikke er beregnet for å stå..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

ofte går motorene penere fordi man utelukker lekasjer etc andre steder.
    One Ring to rule them all

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Jeg har ikke noe problemer med ujevn gange
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    ofte går motorene penere fordi man utelukker lekasjer etc andre steder.
    Er ikke en ide å tette lekkasjer istedenfor å gjøre dårlige løsninger som å flytte LMM for å utelukke lekkasje da?

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Jeg har ikke noe problemer med ujevn gange
    Jeg sa det KUNNE vært det.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Joda, ingenting er bedre en det. men tenkte hvis man kjørte med vakumslangen til veivhusventilasjonen på og sånt. den kan ha noe å si i noen tilfeller vet jeg
    One Ring to rule them all

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Jeg sa det KUNNE vært det.
    Sa bare at jeg ikke hadde det problemet med LMM når jeg har den på trykksiden.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Antall takk

Standard

Blir nok gromt å få på større turbo Du kunne ikke tatt noen mål av DP'en din, så hadde jeg hatt noe å gått utifra når HX35'en skal på plass? Det hadde isåfall vært supert

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Uke 35 i 95 var det vel det ble endel endringer, såvidt jeg husker..?
    Da var jo du bare en liten sneip så det er ikke værst om du husker sånt Men disse endringene går vel egentlig på årsmodell.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Har en volvofrelst far..
    Han hadde et hefte/reklame for bl.annet 900-serien liggende i en eske, sammen med hundrevis av andre. Så jeg leste det nok der, i "nyere tid".

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Blir nok gromt å få på større turbo Du kunne ikke tatt noen mål av DP'en din, så hadde jeg hatt noe å gått utifra når HX35'en skal på plass? Det hadde isåfall vært supert
    Yup, det blir nok gromt . Tenkte du på den nye downpipen jeg lager til KKK-en på Ajden grenrøret eller en original DP?

Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yup, det blir nok gromt . Tenkte du på den nye downpipen jeg lager til KKK-en på Ajden grenrøret eller en original DP?
    Tenkte på den nye du har laget til K27'en.

Side 35 av 92 FørstFørst ... 25 33 34 35 36 37 45 85 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •