Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 27 av 92 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 77 ... SisteSiste
Viser resultater 651 til 675 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Kor du kjøpte greinrøret ditt? (fann ikkje det igjen i tråden din)
    Blir interessant å sjå kor mykje plass det tar.

Trur det kan vere et triks å ha et støtte-stag for å ikkje ødelegge noko.
    Meget bra det du har gjort så langt. Stå på!
    Yup. Ajden ja . Skal legge ut masse bilder når jeg får det på og eventuellt filme banningen hvis det ikke er plass uten vesentlige modifikasjoner på AC eller grenrør .

Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Antall takk

Standard

Høyres meget bra ut...

Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Antall takk

Standard

Litt arbeid å få innlagt AC ser man. =)
    Men ingenting er som takluke og åpne sidevinduer på sommeren. Er noe spesiellt med det.
    merket fort det da jeg benyttet meg av ACen en god sommerdag. Hvorfor hente vinteren når man kan nyte sommerluften et par måneder i året Av med ACen, ned med vinduene, opp med luka, på med shortsen. Kooose seg

Eneste gangen jeg har satt pris på ACen var da vi kjørte til Kroatia, å ble stående i kø i 47grader.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Litt arbeid å få innlagt AC ser man. =)
    Men ingenting er som takluke og åpne sidevinduer på sommeren. Er noe spesiellt med det.
    merket fort det da jeg benyttet meg av ACen en god sommerdag. Hvorfor hente vinteren når man kan nyte sommerluften et par måneder i året Av med ACen, ned med vinduene, opp med luka, på med shortsen. Kooose seg

Eneste gangen jeg har satt pris på ACen var da vi kjørte til Kroatia, å ble stående i kø i 47grader.
    Samme tenker jeg. Er verdt å nyte det lille vi har av varme, og heller få en halvvarm bris igjennom alle vinduene, sitte i shorts, og tskjorte
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

deilig å ha vinduene igjen. slippe støyen. ha fin tempratur hele året.

Ikke no er som å stenge igjen luften ute når man kjører fordi jordene til bønder som spyr ut møkk.
    Ac er deilig. selv på caben bruker jeg AC om sommern
    One Ring to rule them all

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    deilig å ha vinduene igjen. slippe støyen. ha fin tempratur hele året.

Ikke no er som å stenge igjen luften ute når man kjører fordi jordene til bønder som spyr ut møkk.
    Ac er deilig. selv på caben bruker jeg AC om sommern
    Godt folk er forskjellige
    1995 VOLVO 940 <- Clicky

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Selv om man har AC behøver man ikke benytte den vettu :P
    Å du kan ikke nekte for at det er enkelte dager hvor det hadde vært digg med klima anlegg.
    i 850n vi hadde var det 2 soner. det er genialt når man må krangle om varmeknappen med kjærringa

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Antall takk

Standard

Selv om man har AC behøver man ikke benytte den vettu :P
    Å du kan ikke nekte for at det er enkelte dager hvor det hadde vært digg med klima anlegg.
    i 850n vi hadde var det 2 soner. det er genialt når man må krangle om varmeknappen med kjærringa
    3 dager i sommer jeg tok opelen istede for Volvon, pga varmen. Men det var det eneste jeg følte jeg trengte. Nå har jeg montert elvinduer bak og, så da ere bare kos å kjøre med alle vinduene oppe.
    1995 VOLVO 940 <- Clicky

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Jeg monterer AC fordi jeg gidder ikke å kjøre med vinduene så mye oppe. For det første blir bilen full av pollen som jeg blir ganske tett i nesa av (vurderer å montere pollefilter på klimaen), for det andre så støyer det. Digg å kjøre med perfekt temperatur og vinduene lukket, stille i kabinen eller med musikken på fullt. Da går det an å prate med de andre i bilen på langtur og.

Men nok diskusjon hvorvidt AC er nødvendig eller ikke. For min del synes jeg AC er nødvendig og derfor monterer jeg det, andre syns kanskje det ikke er det.

Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Antall takk

Standard

Hehe... skulle alle flisespikka på alt "unødvendig" folk gjør med bilene sine her inne så har vi nok hatt hundretusenvis av innlegg nå. Syns det er morsomt å se folk ettermonterer sånt utstyr jeg. Mange som har sagt jeg burde bytte bil istede for å bytte motor osv i S70in min, men det er utrolig lærerrikt og til tider litt morsomt å gjøre om ting selv. Ettermontering av andre unødvenige ting som cruisecontrol, kjørekomputer og bytte av interiør er andre ting som har vært unødvendige, men i mine øyne uunværlige.

Ferdige biler er kjedelig.

Stå på du!
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

Instagram: @projectamazonturbo

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Mini Oppdatering 04.05.2010 - Flyttet lambda i downpipe

Har ikke skjedd så mye nytt i dag, men må vel legge det ut fordet . Men når jeg monterte AC rørene måtte jeg skru ut lambdaen fordi det kolliderte med røret jeg skulle legge opp. Så bare klinte gamle hullet full av eksosrep og kjørte uten lambda enn sålenge.

Med god hjelp fra Eldste Haugerud fikk vi nå flyttet den til andre siden hvor det var mye mer plass og sveiset igjen gamle hullet.

Legger ved bildet for å illustrere. Den sprekken skal jeg ha 3.5" downpipen min ned samt en ekstern wastegate koblet skrått inn på downpipen til sommeren. Blir da fullt nok til slutt når alt kommer på sin plass .

Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Antall takk

Standard

Ja, det skal bli interessant å sjekke plassen etter 3,5" DP er montert i tillegg til greinrør med ext wg.

Mange som tar vekk AC fordi det blir mangel på plass, så eg håpar du klarar å få dette til. Stå på!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Ja, det skal bli interessant å sjekke plassen etter 3,5" DP er montert i tillegg til greinrør med ext wg.

Mange som tar vekk AC fordi det blir mangel på plass, så eg håpar du klarar å få dette til. Stå på!
    Yep. Igrunn rart folk velger å ta bort noe som allerede er montert og fungerer . Jeg er ganske sikker på at det er plass, men skulle det kræsje totalt så er det ikke værre enn å modifisere røra litt så det blir plass. Røra tar en del mer plass originalt enn de må under tørkefilteret der.

Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    Hehe... skulle alle flisespikka på alt "unødvendig" folk gjør med bilene sine her inne så har vi nok hatt hundretusenvis av innlegg nå. Syns det er morsomt å se folk ettermonterer sånt utstyr jeg. Mange som har sagt jeg burde bytte bil istede for å bytte motor osv i S70in min, men det er utrolig lærerrikt og til tider litt morsomt å gjøre om ting selv. Ettermontering av andre unødvenige ting som cruisecontrol, kjørekomputer og bytte av interiør er andre ting som har vært unødvendige, men i mine øyne uunværlige.

Ferdige biler er kjedelig.

Stå på du!
    Helt enig. Jeg er har hatt det veldig gøy med motorbytte, ettermonteringer, ombygninger, etc.

Dette er et utrolig flott prosjekt etter min mening, (og da mener jeg ikke bare AC, fordi det er kjøpt via meg ) Jeg kommer til å studere litt mer neste gang du er her nede. :P . Er i alle fall meldt litt bedre vær. Idag snødde det jo Nå har jeg ikke tatt meg tid til å lest igjennom hele tråden ennå. Men har vært interessant lesning hittil, så jeg må helt klart ta meg tid til å lese igjennom fra start , helt klart en av mine favoritter her.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Helt enig. Jeg er har hatt det veldig gøy med motorbytte, ettermonteringer, ombygninger, etc.
    Helt enig med THolandsli og Magnus .

Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Dette er et utrolig flott prosjekt etter min mening, (og da mener jeg ikke bare AC, fordi det er kjøpt via meg ) Jeg kommer til å studere litt mer neste gang du er her nede. :P . Er i alle fall meldt litt bedre vær. Idag snødde det jo Nå har jeg ikke tatt meg tid til å lest igjennom hele tråden ennå. Men har vært interessant lesning hittil, så jeg må helt klart ta meg tid til å lese igjennom fra start , helt klart en av mine favoritter her.
    Takk! Veldig hyggelig å høre .

Registrerte brukere rustan sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Drammen
    Antall takk

Standard

Ser ut som det blir trangt om plassen oppi der.
    Hvor langt har bilen din gått?
    -95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
    -92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
    -89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av rustan Vis post
    Ser ut som det blir trangt om plassen oppi der.
    Hvor langt har bilen din gått?
    Gått 263 000 km nå . Hadde gått 217 000 når jeg kjøpte den for 2.5 år siden.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Kanskje lurt å isolere røra til ACn med noe varme greier? Er ihvertfall gjort det på andre bilmerker hvor motorrommet er litt varmt.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Kanskje lurt å isolere røra til ACn med noe varme greier? Er ihvertfall gjort det på andre bilmerker hvor motorrommet er litt varmt.
    Er kanskje ikke så dumt det. Gjør jo at AC-en jobber mer effektivt. At kompressoren må gå mindre for å holde det like kjølig i kupeen, dvs lavere bensinforbruk med AC-en på.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Mini Oppdatering 05.05.2010 - Småtteri på AC/viftestyring

Skjedde ikke så mye i dag eller, venter på pluggene og skal fylle AC-en på Fredag forhåpentligvis. Men skriver om det fordet.

Bestillte en plugg på Volvo og kjøpte kabelsko på Volvo lastebil som passet sånn nogenlunde inn på den 3-polet pluggen som ligger klar ved torpedoveggen til elviftestyring. Pluggen passet ikke helt, bestillte bare noe som lignet på Vadis , men bittelitt pussing med vinkelsliperen gjorde susen på det .

Også leide jeg meg løftebukk en halvtime og satt på reima til kompressor og fått på braketten som skal feste AC røra skikkelig i bånn av kompressoren .

I morgen håper jeg at jeg får pluggene som skal inn på elviftereleet sånn at jeg kan montere elvifta og koble det ferdig . Skal bli spennende å få testa det. Er litt i tvil om vifta kommer til å gå hele tiden siden jeg måler spenning mellom + på batteriet og styrekablene fra hjernen hele tiden når tenninga står på. Men får se om det endrer seg når releet belaster den .

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Digg å kjøre med ... vinduene lukket, stille i kabinen .. med musikken på fullt. Da går det an å prate ...

hehehe

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    Ventet nesten på at noen skulle kommentere den . Mente selvfølgelig stille i kupeen så det går an å prate eller musikken på fullt uten annen støy .

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ventet nesten på at noen skulle kommentere den . Mente selvfølgelig stille i kupeen så det går an å prate eller musikken på fullt uten annen støy .
    skjønnte det meeeeeeen... en MÅ bare ta sjangsen når en legger opp til smash

Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

Bytte alle 3 reimene på bilen til kreket i helga, og fekk litt problem når eg kom til ac, greidde liksom ikkje å få den laus skikkeleg så eg fekk reima lett av og på. Kva skruar brukte du?
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Bytte alle 3 reimene på bilen til kreket i helga, og fekk litt problem når eg kom til ac, greidde liksom ikkje å få den laus skikkeleg så eg fekk reima lett av og på. Kva skruar brukte du?
    Reima var ikke så lett å få av og på hos meg eller når kompressoren var skrudd så og si helt tilbake. Men med litt pressing så gikk det igrunn veldig greit. Men kompressoren må helt tilbake skal det gå.

Hvis du har braketten med gummiforinger så skal det holde å løsne to skruer. De mutterene som sitter på begge justeringsstagene.

Side 27 av 92 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 77 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •