Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 26 av 92 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 76 ... SisteSiste
Viser resultater 626 til 650 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #626
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Ser jo så fryktelig høy ut. Ser også til at hjula dine spriker i toppen, både forran og bak..
    Spriker i toppen?

  2. #627
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    positiv camber
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #628
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    positiv camber
    Ah. Er nok ikke mye om å gjøre det, nei . Høyden blir ordnet etterhvert, men er ikke øverst på listen over prioriteringer.

  4. #629
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Grunnen til trege gjenger er at noen tørkefiltere har mm gjenger, mens andre har tommer. De nyere har vel mm, og du har rør fra siste modellene, men tørkefilter fra tidligere modell. Derfor kan du ha møtt dette problemet. For du brukte vel det tørkefilteren du hadde med ned hit?, hvilken årsmodell var dette til?
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  5. #630
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    du burde venta med å kjøpt reimer til du har spandert på deg nytt reimhjul i alu
    (orginale er tungt :P)
    One Ring to rule them all

  6. #631
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut.
    Pen bil

  7. #632
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Ser meget bra ut dette!

    Korleis blir det med ac - akkumulatoren dersom du skulle ha på et greinrør ?
    Ser for meg at det kan bli meget trangt...

    Lurte på om du har tatt mål eller hadde fått tilpassa greinrøret?

  8. #633
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Grunnen til trege gjenger er at noen tørkefiltere har mm gjenger, mens andre har tommer. De nyere har vel mm, og du har rør fra siste modellene, men tørkefilter fra tidligere modell. Derfor kan du ha møtt dette problemet. For du brukte vel det tørkefilteren du hadde med ned hit?, hvilken årsmodell var dette til?
    Ah, det kan hende . Tørkefilteret er fra før 1995, dvs samme som på 740. Ville igrunn bruke det filteret fordi det har uttak rett mot torpedoveggen istedet for til siden ut mot motoren. Dette fordi da får jeg ca 4 cm bedre plass til stor downpipe fra nyere turbo .

    Men fikk tilpasset gjengene med makt, hehe, og gjengene så ikke gale ut etterpå, så var nok ikke stor forskjell på gjengene. Hadde det gått til helvete med gjengene så hadde jeg nok tatt tørkefilteret jeg har fra en 1998 modell, skjært av nippelen og fått en til å TIG sveise over nippelen fra den sånn at jeg fikk riktige gjenger i forhold til AC røret. Og samtidig kunne bruke den med nippel på hver sin side så jeg får god plass.

    Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Ser bra ut.
    Pen bil
    Takk .

    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Ser meget bra ut dette!

    Korleis blir det med ac - akkumulatoren dersom du skulle ha på et greinrør ?
    Ser for meg at det kan bli meget trangt...

    Lurte på om du har tatt mål eller hadde fått tilpassa greinrøret?
    Yup, det blir nok trangt. Men tror det er god plass til grenrør mtp akkumulatoren. Den er igrunn mer i veien for wastegate og downpipe. Må få plassert wastegaten et sted under akkumulatoren et sted og få en 3.5" downpipe ned mellom toppen og AC rørene. I tillegg få lagt et rør på skrått inn fra wastegate til downpipe på vei ned. Kan se for meg at det blir et helvete å tilpasse, men går seg nok til!

    Tror kanskje jeg like greit må investere i et sideveis støttestag til motoren, for kan se for meg at det blir så trangt at downpipen kan slå borti AC greiene ved pådrag!

    Blir nok bra til slutt . Lager alt med tanke på at det skal kunne skrus på senere så skal nok få til noen løsninger som gjør det enkelt å komme til de diverse delene senere selv om det er trangt.

  9. #634
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ah, det kan hende . Tørkefilteret er fra før 1995, dvs samme som på 740. Ville igrunn bruke det filteret fordi det har uttak rett mot torpedoveggen istedet for til siden ut mot motoren. Dette fordi da får jeg ca 4 cm bedre plass til stor downpipe fra nyere turbo .

    Men fikk tilpasset gjengene med makt, hehe, og gjengene så ikke gale ut etterpå, så var nok ikke stor forskjell på gjengene. Hadde det gått til helvete med gjengene så hadde jeg nok tatt tørkefilteret jeg har fra en 1998 modell, skjært av nippelen og fått en til å TIG sveise over nippelen fra den sånn at jeg fikk riktige gjenger i forhold til AC røret. Og samtidig kunne bruke den med nippel på hver sin side så jeg får god plass.
    Men selve røret hadde rett diameter? Slik at det var tight og satt godt.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  10. #635
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Men selve røret hadde rett diameter? Slik at det var tight og satt godt.
    Yup, det hadde det. Bare håper at O-ringen havnet riktig, ikke alltid så lett å holde rørene på plass og sammen hele tiden mens man skrur. Men det finner vi ut når vi trykktester .

  11. #636
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 03.05.2010 - Gjordt klar kabling til AC og elviftestyring


    Legger ut bilder av hva som har skjedd i dag. Igrunn bare strekking av ledninger til sløyfe for styring av AC kompressor samt styring til elvifte fra både
    ECU
    og pressostater til AC. Ble ferdig i dag bortsett fra den 3-pol pluggen jeg mangler for å koble meg inn på pluggen ved torpedovegg samt plugg som skal inn på elvifte relee for styring av elvifte.

    Legg merke til hvor ekstremt nøye jeg har vært med å trekke alt i strømpe. Er for at det skal se cleant og originalt ut og ikke som et rottereir med ledninger og koblinger. Samt gi ledninger og koblinger god beskyttelse mot slitasje og fukt.








  12. #637
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Legg merke til hvor ekstremt nøye jeg har vært med å trekke alt i strømpe.
    Helt rått
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  13. #638
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Helt rått
    Ironi?

  14. #639
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Krympestrømpe håper jeg du har holdt deg unna?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  15. #640
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Krympestrømpe håper jeg du har holdt deg unna?
    Er vanlig svart strømpe, ikke krymp. Ganske lik den Volvo bruker overalt. Har ikke krympet over presshylseskjøtene fordi jeg har strømpe over med tape i skjøtene, blir bra nok det, men skal krympe noen steder hvor det har blitt skade på isolasjonen rett bak en plugg.

  16. #641
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Dette blir sikkert bra. Gleder meg til å se hvordan den regulerer. Håper det er sånn passelig varmt den dagen.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  17. #642
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Dette blir sikkert bra. Gleder meg til å se hvordan den regulerer. Håper det er sånn passelig varmt den dagen.
    Yup, me too . Gleder meg ikke minst til å se om alt ble tett . Venter igrunn bare på pluggene nå sånn at jeg kan montere elvifta og teste det samt drivreim til kompressor så kan jeg reise bort til deg for fylling .

    Når passer det for deg forresten, må du ha beskjed lenge før?

  18. #643
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Har bladd i gjennom hele prosjektet ditt nå, og må si at alt du har gjort med denne bilen er helt sinnsykt bra ! Topp 1. prosjektet her inne på VCCN !

    Utrolig bra jobbet !
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  19. #644
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Har bladd i gjennom hele prosjektet ditt nå, og må si at alt du har gjort med denne bilen er helt sinnsykt bra ! Topp 1. prosjektet her inne på VCCN !

    Utrolig bra jobbet !
    Takk! Utrolig morsomt å høre .

  20. #645
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Er vanlig svart strømpe, ikke krymp. Ganske lik den Volvo bruker overalt. Har ikke krympet over presshylseskjøtene fordi jeg har strømpe over med tape i skjøtene, blir bra nok det, men skal krympe noen steder hvor det har blitt skade på isolasjonen rett bak en plugg.
    Det jeg mente var at med krympestrømpe, hadde vel strømpa krympa noen steder, og blitt stygg, av varmen.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  21. #646
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Det jeg mente var at med krympestrømpe, hadde vel strømpa krympa noen steder, og blitt stygg, av varmen.
    Yeah . Måtte isåfall krympet den hele veien hvis jeg ikke hadde funnet noe annet enn krympestrømpe, men tror ikke det hadde blitt så pent. Og hadde vært mye værre å jobbe med underveis.

  22. #647
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Har du peil på kor ein får tak i billeg svart k-røyr? Sånn som allerede er splitta langsetter og brukast til å legge ledningar inni. Kostar so jævligt mangen plassar
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  23. #648
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Har du peil på kor ein får tak i billeg svart k-røyr? Sånn som allerede er splitta langsetter og brukast til å legge ledningar inni. Kostar so jævligt mangen plassar
    Solar har ihvertfall svarte 16mm rør. Men tviler på at det er splitta. Men det kan du gjøre sjæl :d
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  24. #649
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yup, det blir nok trangt. Men tror det er god plass til grenrør mtp akkumulatoren. Den er igrunn mer i veien for wastegate og downpipe. Må få plassert wastegaten et sted under akkumulatoren et sted og få en 3.5" downpipe ned mellom toppen og AC rørene. I tillegg få lagt et rør på skrått inn fra wastegate til downpipe på vei ned. Kan se for meg at det blir et helvete å tilpasse, men går seg nok til!

    Tror kanskje jeg like greit må investere i et sideveis støttestag til motoren, for kan se for meg at det blir så trangt at downpipen kan slå borti AC greiene ved pådrag!
    Kor du kjøpte greinrøret ditt? (fann ikkje det igjen i tråden din)
    Blir interessant å sjå kor mykje plass det tar.

    Trur det kan vere et triks å ha et støtte-stag for å ikkje ødelegge noko.
    Meget bra det du har gjort så langt. Stå på!

  25. #650
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Kor du kjøpte greinrøret ditt? (fann ikkje det igjen i tråden din)
    Blir interessant å sjå kor mykje plass det tar.

    Trur det kan vere et triks å ha et støtte-stag for å ikkje ødelegge noko.
    Meget bra det du har gjort så langt. Stå på!
    Ajden

    http://www.ajden.se/
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Side 26 av 92 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 76 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •