Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 98

Tråd: Geirs Volvo 940LT 1997

  1. #1
    Registrerte brukere Geir970 sin avatar
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Narvik, Norway
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard Geirs Volvo 940LT 1997

    Tenkte jeg skulle lage en tråd om bilen min
    Jeg hentet denne i Steinkjær i mars 2010.
    Bilen er på sin tredje eier
    Bilen har kun gått 157 000km
    Dette er også min første volvo.

    En helt original 940LT





    Ting som er gjort med bilen til nå:
    -3" eksos hele veien u/cat
    -oppjustert ladetrykk.
    -heftigere clutch
    -montert snowcaps

    Ting som ligger i bestilling:
    -Hvite blinkere rundt om
    -Bilstein dempere og lesjafors fjærer.
    -Nybestilte Compomotive 17x8"

    Skal vaske bilen og prøve å ta litt bedre bilder for neste runde
    Sist endret av Geir970; 17/07/10 kl 22:16

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2009
    Sted
    Stryn/huseby leir
    Innlegg
    17
    Antall takk

    Standard

    kva du betalte for felgane?? =) og har du link til dei??

  3. #3
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig pen ut denne! Gått med skvettlapper siden den var ny eller er det noe du/forrige eier har montert? Nedre deler av dører/kanaler og sånn holder seg hvertfall en del mer strøkent når man har det.

  4. #4
    Registrerte brukere Geir970 sin avatar
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Narvik, Norway
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard

    Felgene bestilte jeg via Pedersen racing. men felgene må lages på bestilling.
    Mener han sa 8000,-

    Skvettlappene har forrige eier ettermontert
    Og de blir værende på

  5. #5
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Er ikke denne også meget bra utstyrt?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  6. #6
    Registrerte brukere Geir970 sin avatar
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Narvik, Norway
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard

    Ikke så kjempebra utstyrt.
    Den har AC
    Manuelle vinduer og speil.
    Setevarme ( men det er vel standard)

  7. #7
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Fin bil!

    AC er jo greit utstyr det, igrunn det av ekstrautstyr som er mest jobb å ettermontere vil jeg tro. El.vindu + speil er jo ikke så store jobben og bytte om.
    Setevarmere er standard ja

    Hva slags interiør er det i den?
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  8. #8
    Registrerte brukere Anders- sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Brandbu, Hadeland
    Innlegg
    719
    Antall takk

    Standard

    Du har også lakkerte lister oppå fangerne som er veldig dekorativt!

    Senk, felg og hvite blinkers blir nok bra! Vurdert å fjerne kroken? Ev. bytte den ut med en avtagbar?

    En av de fineste fargene på 940 dette, hold den ren og pen
    Volvo 242 L 77 B19A
    Vært litt fraværende det siste året, går med planer om å kjøpe bil igjen


  9. #9
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Og ikke minst, speilene

    Ser utrolig bra ut.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  10. #10
    Registrerte brukere Geir970 sin avatar
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Narvik, Norway
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard

    Takk for all ros til bilen
    Kroken blir der den er da jeg bruker å trekke en husvagn til diverse biltreff :P Kjekt å ha en tørr plass å drikke øl på

    Bynner å bli lei en-hjulstrekk. har sett litt på nett og spurt kompiser som har litt peiling på bil. De sier at jeg bare skal kjøpe en Aussie locker. Billig sak som funker bra. har dere noen formeninger om den diffen?

  11. #11
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Geir970 Vis post
    Takk for all ros til bilen
    Kroken blir der den er da jeg bruker å trekke en husvagn til diverse biltreff :P Kjekt å ha en tørr plass å drikke øl på

    Bynner å bli lei en-hjulstrekk. har sett litt på nett og spurt kompiser som har litt peiling på bil. De sier at jeg bare skal kjøpe en Aussie locker. Billig sak som funker bra. har dere noen formeninger om den diffen?
    De kompisene kjører ikke tilfeldigvis på bane hele tiden?

    Ødelegger jo alt som heter komfort og veigrep igjennom svingene med Aussie locker. Den bråker / tikker høyt hver gang du svinger og ikke ligger i sladd og du kan ikke gi på i en sving uten at den låser og bilen enten understyrer eller overstyrer veldig hvis det slipper bak. Til gjengjeld så låser den med en gang du gir på så den blir veldig fin til å sladde med. Men ville ikke ødelagt en bruksbil ved å sette på den.

  12. #12
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    truetrack er vell den beste til dagligdags bruk?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  13. #13
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    truetrack er vell den beste til dagligdags bruk?
    Yup. Selv om den kan være litt "hard" å bryte opp originalt.

  14. #14
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Mycket snygg bil
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  15. #15
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    men ligger vel i litt feil kategori hehe
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  16. #16
    Registrerte brukere Geir970 sin avatar
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Narvik, Norway
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yup. Selv om den kan være litt "hard" å bryte opp originalt.
    Som i "hard" å få tilpasset og montert?

  17. #17
    Registrerte brukere Geir970 sin avatar
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Sted
    Narvik, Norway
    Innlegg
    49
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Mycket snygg bil
    Takker

  18. #18
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Geir970 Vis post
    Som i "hard" å få tilpasset og montert?
    Nope, monteres og shimses inn som en vanlig montering av diff.

    Tenkte på at Truetracken trenger en viss kraft for å "brytes opp" sånn at bakhjula kan gå uavhengig av hverandre i hver sving. Når man gir på så fordeler den krafta basert etter hvor mye moment som kan plantes i underlaget og det er jo bra. Men man kan merke spesiellt på vinteren at innerhjulet har problemet med å rulle fritt i forhold til ytterhjulet på grunn av denne krafta som trengs for å bryte den opp. Noe som gjør bilen litt mer understyrt på asvalt og en del mer understyrt på glatt føre.

    Merkes litt, men ikke så veldig godt. Men en stor ulempe for de som skal kjøre fort igjennom svingene. Men helt klart det alternativet som er best i den forstand at man merker minst til den under normal kjøring. Bortsett fra Volvo sin originale slyngdiff, men uten de rette modifikasjonene så ødelegger du den ganske raskt på sommeren.

  19. #19
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    kan vell shimse om selve truetracken også sånn at den åpner lettere så er ikke det største problemet
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  20. #20
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    kan vell shimse om selve truetracken også sånn at den åpner lettere så er ikke det største problemet
    Yup, kan det. Eller rettere sagt, fjerne en av to shims inni der. Da blir det ca 6 kg for å bryte opp istedet for 20 kg. Så heller legge i shimsen igjen når den har slitt seg til litt.

  21. #21
    Registrerte brukere Anders- sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Brandbu, Hadeland
    Innlegg
    719
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Nope, monteres og shimses inn som en vanlig montering av diff.
    Da har han ikke speedometer lenger men...

    Flyttet til prosjektdelen av forumet
    Volvo 242 L 77 B19A
    Vært litt fraværende det siste året, går med planer om å kjøpe bil igjen


  22. #22
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders- Vis post
    Da har han ikke speedometer lenger men...

    Flyttet til prosjektdelen av forumet
    Nei.. Må jo såklart montere speedoringen og. Glemte å nevne det. Enten dreie et par mm av diffen sånn at man får pressa den på eller klippe den opp et sted og punktsveise den på og space ut føleren etterpå.

  23. #23
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    men det må sies at hvis man klipper speedo ringen så funker ikke ABSen helt hundre!
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  24. #24
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Beste er nok å dreie den ned hvis man har
    ABS
    , ja.

  25. #25
    Registrerte brukere Anders- sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Brandbu, Hadeland
    Innlegg
    719
    Antall takk

    Standard

    abs`n vil lugge i lav hastighet om man klipper den, på biler uten abs er det uproblematisk
    Volvo 242 L 77 B19A
    Vært litt fraværende det siste året, går med planer om å kjøpe bil igjen


Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •