Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  2
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Regreimbytte V20 B5204T4

  1. #1
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard Regreimbytte V20 B5204T4

    Hei.
    Blir litt for usikker her. Har timet opp motoren, men lurer på om jeg har satt en tann feil?





    Kammene står riktig/direkte på merkene.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  2. #2
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Skal ikke strammehjulet stå sentrert på merkene ved 20grader? Er ikke sentrisk, det bolthullet, vettu.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. #3
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det flytter på seg når reima går rundt (turnet motor manuelt noen runder)
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #4
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Hmmm.... er kanskje ikke den strammet godt nok?

    Som sagt mener jeg ØD er 12° forskyvet i forhold til merkene på kammer og veiva, men det skal jo ikke ha noe å si før man bruker ØD for å time. Sikker på at du har lagt reima riktig? Mener det er noe ulogisk bane der.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  5. #5
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Reima ligger som den gamle, men finner ingen merker på oljepumpehuset annet enn de to støpe"kantene"
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  6. #6
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Reima ligger som den gamle, men finner ingen merker på oljepumpehuset annet enn de to støpe"kantene"
    Merket er på oljepumpen er der jo. Er en strek der.

  7. #7
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hvilket merke da? Det lille her?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  8. #8
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Nei. Du ser det på første bilde her oppe.

  9. #9
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Her ser du.

  10. #10
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sånn ser ikke oljepumpa mi ut. Der er det en "tapp" nesten rett under skruen til høyre, og på venstresiden er det støpt en "L"..
    Det er denne L'en man ser på første bildet, og den er ikke rett i 90gr i forhold til reimhjulet. Det var forøvrig den jeg brukte til å line opp med, helt til høyre på den L'en
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #11
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Prøver å laste opp et bilde her...



    Til høgre mellom skruehullet oppe og nede er det et merke i den Len som du sier. Den andre pumpa er til 850/X70.
    Sist endret av C.Erstad; 04/09/14 kl 13:12

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Den oljepumpa di så i grunnen merkelig ut.
    På min B5254 så står det merket dead on rett opp og som bildet under her viser.
    Du kan sikte på den bolten som holder kamdekselet faktisk. Der oppe ved det øvre deselet.
    Det er også en støpekant på blokka bak det indre dekselet, den som du ser det er et "hakk i " for braketten til strammehjulet der.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av C.Erstad Vis post
    Prøver å laste opp et bilde her...



    Til høgre mellom skruehullet oppe og nede er det et merke i den Len som du sier. Den andre pumpa er til 850/X70.
    Den klumpen med 4-tall på virker å være i rett posisjon.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  14. #14
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Den klumpen med 4-tall er jo rett til venstre, altså mot torpedoveggen.

    På den L'en til høyre der ser jeg merket, da skal jeg se på oljepumpehuset mitt etterpå.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  15. #15
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Jeg syns det ser ut som om veiva skal to tenner mot klokka.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  16. #16
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Ja det kan se sånn ut. Kjente på oljepumpelokket idag, og det er et lite merke der. Prøve på Lørdag/Søndag
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  17. Takk mrstfu takket for denne posten
  18. #17
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Jeg bruker alltid hvit merketusj og lager merker på kammer og kamhus samt veivdrevet og oljepumpehus FØR jeg demonterer den gamle reima.
    Monterer etter de merkene og tørner et par ganger for å se at de treffer igjen.
    Har gått helt fint hver gang og det begynner å bli noen reimer etterhvert
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  19. #18
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det er også lurt! Fått det igang nå, femmermusikk i mine ører
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  20. Takk mrstfu takket for denne posten

Lignende tråder

  1. Regreimbytte 05 V70 D5, km/alder?
    By Refinement! in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 9
    Siste post: 19/09/14, 23:10
  2. Svar: 10
    Siste post: 17/01/14, 18:55
  3. Tennplugg til S80 2.0t (B5204T4)
    By Mikael in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 22/04/13, 21:18
  4. regreimbytte på d24. noen med råd/DIY??
    By stålull in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 02/12/10, 02:51

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •