Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  667
Side 73 av 206 FørstFørst ... 23 63 71 72 73 74 75 83 123 173 ... SisteSiste
Viser resultater 1.801 til 1.825 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #1801

  2. #1802
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Skyte en ting ang den røde 242n til TJ der. Den var det 400hk og LH2.4 i...
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #1803
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    No må eg seie at eg likar Alpine A310 mykje bedre!
    Må si meg enig med Gaupe her, mye bra som kom i 1971 Dessuten er stereoanlegg i bil er unødig vekt. Men then again så er vel vekt det siste du har fokus på med alt ekstrautstyret ditt

  4. #1804
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    vekt er siste jeg tenker på et vis ja. jeg skal ha en comfortabel racer med det man kan ønske av luxus men det blir ingen tung og komplisert basskasse som senker ræva 15cm ned. kun lette modifiaksjoner ang dette men det skal være godt å kjøre langt og nyte turen dit

    hjem å se om skivene fra david barton er kommet nå... feste batteriet og polere opp frontruta og se om man får godsnakket med verkstedet å la den gå igjennom når jeg uansett får hurtigruta til å skifte i løpet av november kanskje... får litt nerver nå når fristen er i morgen kjenner jeg

  5. #1805
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Tenkt på subber osv da? Har monoblokk og 2x12" som jeg skulle kvitta meg med

  6. #1806
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    du får ikke kvitta deg med noe av det til meg. jeg kjøper ALDRI brukt stereo. er som å kjøpe brukt dasspapir det! og jeg har jo 3 Harman\Kardon forsterkere liggende under skjenken så 4kanaler+2kanaler+monoblokk.

    blir bygd opp 1 eller 2 stk 8" subber, merke enda ukjent men kanskje Polk eller RF foreløpig i tankene, i den midtkonsollen som kommer til å gå langs hele midten inni bilen og opp mellom "2 setern" baki som blir laget. skjærer ut i putene bak og lager forhåpentligvis med nabons hjelp en konsoll som går hele veien i alu med avstivning inni så den tåler å brukes og støtte seg på. blir likest det kontra stor tung mdf sak.

  7. #1807
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard



    enda en bunke med dioder mottatt fra hong kong. tok sin tid den ene pakken der som ble bestilt samtidig med den første som kom for en uke siden eller så.
    de små er til 52mm instrumentene og de store er til hovedinstrumentet. ble faktisk veldig godt lys fra de, litt mer blåskjær men det er pga den gjennomsiktige plata som står bak instrumentskivene for å gi en lysspredning tenker jeg. reostaten ble også skifta så da funka instrumentlyset med en gang!



    ukjent effekt til venstre. 2,1watt på den i midten og sikkert da vanlige 3watt på den originale pæra til høyre. lyser betraktelig mere de to til venstre samt man totalt sett sparer en del watt i en bil med så mye instrumenter som jeg har mot reostaten\dimmern.
    jeg valgte etter å ha testa å bruke den typen i midten da sokkelen der er mest stabil og kommer forhåpentligvis til å stå imot humper og ujevn vei best. den til venstre har som vanlige dioder du kjøper stort sett over alt kun to små pinner som gir connection mot strømlederne. de blir ustabile hvis du ikke får de til å sitte skikkelig eller kommer borti de eller får seg en kakk så de hopper litt ut av feste. den i midten er såpass brei at den unngår du det med!


    vdo instrumentet med vanlig pære til venstre. den venstre diodetypen montert til høyre der.


    vdo instrumentet med vanlig pære til venstre. den midterste diodetypen montert til høyre der.


    ferdig montert i alt. ble mye mer lys.

    jada det er dårlig å se men kanskje det gir en pitteliten pekepinn... i alle fall godt fornøyd med lysforandringen i instrumentene. nå går det faktisk ann å se hva de indikerer kontra dårlige vanlige pærer som knapt lyser opp i mørketida!


    tok i et siste krampetrekkning før jeg PRØVER å få bilen gjennom eu kontroll i morgen på impuls å polere opp frontruta med Turtle's Emerald wox... ble betydelig mindre viselige og dominante striper over ruta så får håpe det går for god fisk. vaska over den med citrus spray først innvendig og utvendig. x-er fingrene for at jeg får den igjennom i morgen nå.....!!!

  8. #1808
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har du en liste over alle diodene?
    har du også dioder i parklys foran og bak, bremse lys osv?

  9. #1809
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    har ikke i kjærelys å sånnt enda nei. mulig det kommer. men testa med det dioderyggelysa jeg har i 945n så funka de ikke. på bilen her...

    kan legge ut linker i morgen

  10. #1810
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Frøya sør trøndelag.
    VCCN medlemsnummer
    2755
    Innlegg
    715
    Antall takk

    Standard

    den cd spillern din kan du bare sende utåver hit kodja
    §2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.

    WWW.Facebook.com/karlsentuning

    KarlsenTuning


    Volvo 242 turbo
    Volvo 360 turbo
    Volvo 245 Turbo

  11. #1811
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hadde du sagt mobilt multimedia enhet så Ja dette er ingen cd spiller

    men har en anna CD spiller jeg kan sende utover ja

    btw... polering av frontvindu anbefales! vannet preller av nå som det regner. trenger ikke bruke viskerne

  12. #1812
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    glemte å si at originale fester for radiator og intercooler er bestilt på kverneland bil. kommer vell om en uke eller to.
    men noen som vet hvor tykk og brei intercooler man får i de originale festene??? kosta jo ikke stort så fant ut det var like greit å bestille og se istede for å lage noe eget enda. får bestille reimer og motorlakk nå som gjelda på volvo er betalt også

  13. #1813
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    40-50mm tykk vil jeg tippe...men burde jo være en kurrant sak å bygge dem om litt om man har tilgang til litt platekapp og sveis Hvertfall dem i toppen...
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  14. #1814
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nice Kodja!

    Har bare et lite spm angående CD spilleren:
    Hvor har du tenkt å ha den?

    Der hvor vifte uttakene egentlig er? Siden du har 3-raderen over, og den ville uansett slått mot solskjermen til dashbordet med skjermen slått opp.

    Nede kan du vel heller ikke ha den, for da er vel giret og askebeger kanten i veien?

    Fikk lyst på sånn spiller selv gitt
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. #1815
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Lykke til i morgen da

  16. #1816
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    daaln83: takker. må se om jeg finner en dertil egnet cooler da

    daniel v: aner ikke men inn skal den! skal se litt på det når jeg får ledig tid nå! beste spilleren dette ja. absolutt verdt å vurdere. for enhver annen spiller blir for elementær for min del. vurderte den nye men den kosta 12000 blir senere kanskje det om dette går skjærings... hehe
    edit: når M90 blir handla og montert skal uansett spaken kortes inn tror jeg og da kan man jo prøve samtidig å få spaken lengs mulig bakover i hullet. skal prøve å lage en typ spaceball sak hehe

    karl: takker! håper det går igjennom ev at jeg klarer å overbevise om at jeg kommer til å skifte ruta bare jeg får den gjennom eu nå og får litt ekstra tid så jeg ikke risikerer å få klipt skilta... koster 1200kr å få tilbake skilta om purken tar de når det er avskiltningsbegjæring etter helga i såfall. har jo utbedra alt av feil unntatt å Skifte frontruta og fått tåkelysa bak til å fungere. den må jeg se nærmere på nå til helga ilag med Volvo-Power.
    men med det samme: finnes det original vanntempmåler, karl? syntes det var litt kjipt å ha hvitt lys fra vanntempen og blåskjær fra de originale målerene...

  17. #1817
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Hehe, bare lurte fordi det er jo ikke så mange steder å få plass til en slik spiller, i og med at solskjermen over instrumentene er såpass lang og stor i 240'n
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. #1818
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Ja, org vanntemp finnes

  19. #1819
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Ja, org vanntemp finnes
    da trenger jeg en slik asap!! har enda ikke sett en til salgs men... er de sjeldne å finne eller???

  20. #1820
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Eneste originale vanntempmåleren jeg har sett er den som står i gt-instrumentet.

  21. #1821
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    lette på ebay nå og fant ingenting. har du bilde Karl så jeg ser hvordan den ser ut?

  22. #1822
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Det er den vanlige som står i gt-instrumentet, gule tall. Er vel ikke helt matching med resten av instrumentene dine. http://img16.imageshack.us/img16/8493/dsc00688wek.jpg nede til venstre på panelet.

  23. #1823
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    takk. nei det ble ikke god match. da må jeg hive på en blå hette over pæra i vdo instrumentet jeg har. men tror faktisk jeg kasta den blå hetta... må se. har den røde liggende enda men... om noen har så send den i posten til meg

  24. #1824
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    fikk da EU-godkjent bilen for nye 2 deilige år på veien

    kjørte inn, leverte mangellappen, tok en avgasskontroll og vips var bilen godkjent. han la ikke merke til at ruta ikke var skifta pga poleringa var såpass vellykka så godt fornøyd med 2000kr spart på frontrutebytte og da ordna meg med forsikring på egenandelen ved ruteskifte hos Hurtigruta Carglass!

    anbefaler alle å dra innom de og betale 300kr pr år for å slippe egenandelen ved rutebytte, for de som har kasko eller delkasko på bilen!!! du kjører NOEN år for 300kr i året med den sikkerheten gitt... skal sikkert få skifta ruta i løpet av vinteren nå ved hjelp av denne om det kommer en steinsprut eller to til

    damn nå er litt nerver borte og litt mye glede til stede igjen over å trygt kunne kjøre bilen til å fra jobb. neste i morgen blir å sentrere akslingen og justere det som skal. og hente felgene hos Volvo-Power. forventer at VolvoR-sport kommer med sin 242 turbo og tar en småprat og slik

  25. #1825
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Supert, gratulerer! For ettertiden regner jeg med at bilen din blir holdt i forskriftsmessig stand og litt til

Side 73 av 206 FørstFørst ... 23 63 71 72 73 74 75 83 123 173 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •