Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  667
Side 71 av 206 FørstFørst ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 171 ... SisteSiste
Viser resultater 1.751 til 1.775 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #1751
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    er litt snø til å spøle å sladde litt ja. glatt i alle fall! så starter kl 11 i morgen tenker jeg så vet du når du skal kjøre

  2. #1752
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    blir det av deg turbohanseeeen?

    endelig fått på ENE skruen på bærebrua under bilen... gjennstår den andre. gud bedre som jeg forbanner slaps, regn, blauta og den akslingen nå... men på skal den samma om den vil eller ikke i dag! har null planer om å ligge å skru oppi aksling i morgen! så en pressenning er mitt gulv, min 242 er mitt tak og gud er min løftebukk sier jeg bare for nå skal den oppi fort som F!!!

  3. #1753
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Husk å tenk på sikkerheten da, fort gjort å gjøre farlige tabber når man stresser!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  4. #1754
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    er MYE lettere å bolte opp bærebruer og momentstag, før man legger seg med akselen på brystet og åler seg under. Gjort det før selv.
    Det gikk fint.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #1755
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    den er endelig oppi bilen. alt henger der det skal. mangler å montere på fjærene. tror jeg må ha en god del rikking og dytting før jeg får sentrert bilen bak. tilpassa panharden etter det originale og det var laaangt unna bolten for å si det sånn... time will show. skal koble på bremseslanger og kanskje håndbrekket så gir jeg meg midt i søla og skitten utom huset her... må kunne si seg fornøyd med dagens økt føler jeg tatt vekt, plass og klima i betraktning.

    ang sikkerhet ja... shit... hva var det for fremmedord igjen Sven? husker ikke her jeg ligger og skrur bilen i lengden under der støttet opp av to bukker på hvert sitt jekkfeste

  6. #1756
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard



    old shit vs new hotness som will smith sa i MIB








    der henger den endelig oppi. mangler å koble på håndbrems, kalipter og skive og senkefjæra. så er det å sette bilen på bakken igjen etter det i morgen, løfte opp foran og skifte topplagringa å så få lufta ut bremsesystemet. etter det er det bare å håpe at Hydraene snart er ferdig lakkerte, hinthint pushe de litt V-P , og få lagt på conti eller hakka piggdekk tenker jeg. greit å ha to biler så du kan ha forskjellige dekk, dog samme felgene på vinterstid

    greit sliten i rygg og magemuskler av løftinga her i dag, så gir meg litt tidlig og pleier hu som kanskje en gang i tida skal bli morsjan til mine framtidige volvoeiere...
    det litt moro'e er jo at nabon skal selge sin fine hvite 360, Sting, tror jeg det var. han har kjørt inn i et tre så frontfanger må byttes. ønsket å få igjen ca 7500,- for bilen, og det hadde passet ypperlig for dama som øvelseskjører nå og trenger bil etter hvert. den er så godt holdt at det er en skam å selge den til en hvilken som helst tulling syntes både han og jeg så skal vurdere dette i morgen. da blir det sikkert en noget bedre tråd på den kontra exen sin hvite\krokan 244 til flere tusen mer ikke verst å oppdra to damer på rappen til å kjøpe seg volvo gitt.... (selger skinnet før bjørnen er skutt her jeg nå men )

    dedikerer denne til TurboHansen som var så gira på å komme å hjelpe til men ikke kom

  7. #1757
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Tror jeg hadde lagt kameraet til side og fokusert på kjøringa med sånt føre gitt! Den første uka med snø er alltid morsomst. Men har vel lært at sikkerhet er et fremmedord hos deg så.. hehe.

    Er det IPD stag alt som er justerbart?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  8. #1758
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Tror jeg hadde lagt kameraet til side og fokusert på kjøringa med sånt føre gitt! Den første uka med snø er alltid morsomst. Men har vel lært at sikkerhet er et fremmedord hos deg så.. hehe.

    Er det IPD stag alt som er justerbart?
    Er jo helt vanlig vinterføre .

  9. #1759
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Har hatt "vinterføre" her og, men bare sånn dritføre egentlig, forutsigbart og skikkelig snøføre kan jo være ganske gøy ei lita stund! (på lukka område selvsagt)
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  10. #1760
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Hehe drev med råning og sløssing med eksn at dama halve natta så er nesten akkurat stått opp Men har jo lovd å komme oppover en tur så får vel nesten gjøre det i nærmeste framtid

    Forresten slutt å prat om vinterføre da jeg blir dårlig av det når det er skyfri himmel her og ikkenoe snø enda

  11. #1761
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    hva sa vi om det der Hansen? hehe
    ja skikkelig snøføre her. men det smelter fort enda da

    er IPD justerbare momentstag og panhardstag ja. og Bilsetein Club Sport og da i morgen også røde lesjøfors.

    håper dette blir toppers å kjøre med

  12. #1762
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Åja, den stingen der ja...
    god stand den.
    si ifra om du ikke handler da.
    eller....
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  13. #1763
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    bilen er nå på egne bein, ferdig lufta bremser. gjennstår da småfiks + frontrutebytte før eugodkjenning og godkjenning av senk og stag står for tur må ta en ringerunde i morgen og sjekke ang forstillingskontroll og ruteskifte. glad jeg er ferdig med understellet nå altså. ska se om jeg får løfta opp bilen på bukk så jeg får justert inn momentstagene så de blir korrekt samt akslingen må definitivt godt inn til venstre. god plass der, shitti plass til høyre må få rugga bilen godt så den forskyver seg til venstre sida sånn som det står nå.

    skal prøve å få lagt opp givern til utetempen i løpet av uka også og sette på det siste elspeilet. mye småfiks som gjennstår her nå men det får man ta etter hver. godt å være ferdigskrudd nå i alle fall!!

    dog fant jeg ut at gulvet på passasjersida foran var veldig bløtt. hvor kan det komme fra? noen ideer? er ikke hull under, men er det noe innløp/drenering som kan være tett noen plass som gjør at det samler seg der på passasjersida?

  14. #1764
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    skifta ut den snart slitte topplagringa med ny original topplagring. med nye bolter selvfølgelig skimter såvidt tapebiten som beskytter nr på fjæra å så man slipper å leite å grave etter dette under godkjenninga


    håndbremseskoa på plass. var enkelt det når man vet hvordan man tar det av merkelig nok... lange boltene for bruk sammen med original spacer.



    sammensatt og flott originale Volvo Spacere montert. mangler skruen som skal feste skiva og spacern mot stikkakselen, den er bestilt. var merkelig nok ikke med i pakken.


    der var høyda bak. fikk ikke tatt et helbilde av bilen pga den var på hjula når det var mørkt etter luftinga av bremser! finner ikke de siste 6 hjulmutterene så bilen skal selvfølgelig ikke kjøres før disse er montert

    sier med dette at grovarbeidet med understell er ferdig. nå gjennstår kun justering av momentstag og panhard samt godkjenning.
    må takke Karl for oversending av lufteskjemaet nok en gang! Ekren for lån av kompressor og sandblåseapparat og Joakim G-R for svar på div spørsmål underveis Edit: glemte å takke matrosen for lån av bukk og jekk

  15. #1765
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    det kommer seg
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  16. #1766
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    ja begynner å bli litt mer trivsel igjen nå har en liten ringerunde på jobb nå ang frontruteskifte. har mest lyst å slippe i og med at den skal byttes til våren uansett men men... sitter bare i spenning nå å venter på dvd spiller og ipod boks, instrumentskiver og chromringer

  17. #1767
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Kan du ikke bare ta det på forsikring å bli ferdig med det?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  18. #1768
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    tja kunne, hadde jeg had 2000kr til gode... er tross alt en god del cash som har flytt for å få understellet så bra her nå. og er ikke ferdig justert og godkjent enda heller så mer flyr ut + nye dekk til Hydraene når de forhåpentligvis er ferdige.



    fikk ene pakken jeg ventet på i posten til jobb nå
    Alpine sin KCA-420i for styring av iPod på dvd spillern som snart også kommer.
    skal teste den i 945n som har samme spillern i løpet av kort tid å se hvordan det fungerer

  19. #1769
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Ble kjempebra dette! Blir godt å få tatt den i bruk nå tenker jeg

    Christian; Om man bare har ansvarsforsikring og ringer for å få glass i tillegg så forlanger mange selskap å få se bilen før det er i orden.

  20. #1770
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Christian; Om man bare har ansvarsforsikring og ringer for å få glass i tillegg så forlanger mange selskap å få se bilen før det er i orden.
    Eg fekk den beskjeden med Volvia, når eg skulle oppgradere frå ansvar til delkasko på 240en.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  21. #1771
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    har delkasko fra før så den biten er grei. men er ute etter å slippe 2000 i egenandel som man kan bruke til mye annet fornuftig akkurat nå

    blir deilig å kjøre denne igjen nå ja merker jeg!!

    tenkte bare å nevne dagens store ide og tanke som jeg ikke kommer til å slippe så lett kjenner jeg. har jo vurdert litt tanken på å kjøpe eget bosted, men kostnaden er såpass høy for noe jeg ønsker. så skal se på hva ei tomt koster med en stor dobbeltgarasje og sette opp med plass for to personer til å bo godt i samt plass til løftebukk m.m. og se litt på mulighetene

    trenger jo bare dobbeltgarasje med løftebukk og ei 100kvm leilighte f.eks til å bo og kose meg masse jeg hehe time will show om det går å realisere på noe vis...

  22. #1772
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    svedala/skåne/sweden
    Innlegg
    256
    Antall takk

    Standard

    skönt den er på hjul igen, snyggt jobbat grabben

  23. #1773
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard




    takker Volvo-Power for blåsing, coating og lakking av originale Hydra 16" turbofelger. må jo ha minimum 16" felger vinterstid vettu.. tror dette kan bli en feit kombo på den blå bilen. spent på bredden og slikt med dekk mot skjermkantene med spacere bak. har fått pris på conti pigg i 205-55\16 til 4500,- og nokian pigg til 4900 på tevodekk på tiller. noen som har billigere? tror det blir å gå for piggdekk for den lille ekstra sikkerheten med tanke på dekkbredde og øvelseskjøringen som pågår med bilen av og til. vil ikke risikere å Skli pga ingen pigger holder igjen.

    Kilroy: ja dritgodt å endelig ha den på hjul igjen! skal utover til Volvo-Power for finjusteringen oppå bukk håper på uka her!

  24. #1774

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Hør med Trønderdekk, de er billigere enn Tevo.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  25. #1775
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    takk for tipset! skal sjekke ja!
    felgene blir henta i helga nå, og da får jeg justert inn bak håper jeg så det bare er å bestille hjulstillingskontroll og så få igjennom godkjenning og slikt. liker det ikke, men det kommer til å bli avskiltningsbegjæring på bilen før jeg får det i boka og i orden gitt... men men får gjøre det ordentlig når det først gjøres

    var ikke fruen sin sølvfarga v40 jeg så over bjørndalsbrua i dag på vei hjem, ca i 1615\1630 tida?

Side 71 av 206 FørstFørst ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 171 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •