Sitat Opprinnelig postet av HarryVolvo Vis post
Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt utgangspunkt i en Nissan Patrol (gamle typen med 3,3TD), Toyota Hilux, eller noe i den retninga.. Da er det stortsett bare å heve karossen maks fra understellet, slenge på større hjul, og tut å kjør.. Patrol er slitesterk som FAEN og har sinnsykt god fremkommelighet originalt.

Finnes jo folk i offroad-gjengen som har korta inn patroler, slik at bakhjulene ligger rett under der hvor baksetet skulle vært.. Kort akselavstand med andre ord.
Jeg ser poenget ditt, men det vi er ute etter, er et kjøretøy med ganske lav totalhøyde, og kort hjulbase (derav ønsket om å korte inn mellomaksel). Jeg frykter at en dieselpickup eller lignende blir litt i overkant. Misforstå meg rett, jeg synes Hilux er dritfete biler, men pickupprosjektet mitt (Lightyear skal ha Niva) blir tatt på et seinere tidspunkt.

Samtidig er jeg veldig glad i å skru Volvo, og tilgjengeligheten på en gammalt, men fungerende
RWD
-donorbil er ganske grei, såvidt jeg har sett.

For å si det sånn: Top Gear klarte ikke å ødelegge en Hilux (før de lagde båt av en), så jeg har ikke tenkt å prøve