Ikke at jeg veit hva du skal bruke detta til, men ettersom du ikke skriver noe om 4wd så kan det vel ikke værra værsting terrengkjøring.
Siden du har forkjærligheten for Volvo og har pensa inn på 7/940, så ville jeg tatt en 745, rivi vekk bakdørene og flytta C stolpen fram til Bstolpen. Da blir den vel omtrentlig 3m +-
Om du bruker 7/900 så har jo disse tank på 60 liter av plast, og den tåler jo endel, selvom den kanskje sitter litt utsatt til i noen situasjoner. Hva med å bruker org tank og legge stålplater rundt som beskyttelse?
En B230F har jo som kjent 116Hk, som du mener vil være nok? Selvom det er elektronisk insprut ville jeg heller gått for det enn en A-gasser... Om du ikke vil bygge om til Webere eller noe i den duren da.
Gå får en motor som tåler regreimshavari, ettersom den skal belastes og brukes hardt
Høyere bakkeklaring er vel ikkeno problem å få til, iallfall ikke bak.
Flytte demperfester, slenge på spiralfjærer og demper fra en 4-Runner, Patrol, Pajero e.l og forlenge panhardstag og opphenget og vips du har 20cm ekstra.
Forran blir det nok litt værre, men skal vel være mulig å få til noe lignende der også.
Brekk; veit at 4-Runner gutta monterer skivebrems fra bakhjulet på MC til mellomakselen, og detta skal visstnok funke supert!
Om du bruker org Volvo stiv bakaksel så får du jo på 13" hjul
En Dana diff burde vel holde, uten at jeg har noe personlig erfaring her.
Bruk bakaksel/utveksling fra en bil med automat, da den har lavere utveksling en bila med manuell.
M45 (4trinns) er vel såvidt jeg veit med gods av stål, og den skal vel tåle mer enn de nyere (M47) i alu...
Høres ut som en spennende greie! Men hva skal du bruke den til?
BTW, Vinsj kan være kjekt og ha!