Hiv deg rundt med breddinga!Gleder meg til og sjå den ferdig
![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
det gleder vi oss alle til![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Har kåla litt med fjørbeina til bakstillinga mi i det siste. Der måtte jeg egentlig kjøpe komplett sett til hel bil å det ble uaktuellt...
Teipa opp litt der det skal kappes
Stutte beinSteffen på forumet som har dreia hylser til meg
På det øverste røret i bilde har jeg kappet det slik at det tilsvarer ¨flaske¨ lengden til en bilstein cs framdemper til 240. Det nederste massive røret tilsvarer lengden på en belasta orginaldemper til audi 90. Her ser dere at jeg må forlenge fjørbeinet 4cm nedover hvis det skal sammsvare med hele opplegget.
Rørene til høyre er avkappa fjørbein til 240. Her måtte jeg dreie ned ca 1mm for å få på gjengehylse.
Ferdig sveisa
Da er det kun glassblåsing og behaldling igjen![]()
GOOOD PÅSKE!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Noen her som har pulverlakkert coilovers før? Spørsmålet er om det er holdbart i gjengepartiet!
Skal egentlig galvanisere dem, men dem ville ikke anbefale meg å ta det i svart, for det kunne bli stygt med tiden..
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
hvis du pulverlakkerer gjengepartiet så får du ikke på mutterne etterpå, garantert! pulverlakk blir veldig tykt..
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
Pulverlakkerte mine coilovers foran, men ikke gjengeparti det er kun sandblåst..
Får aldri på mutterne igjen om du pulverlakker alt ;p
Blir nok å lakkere under gjengene ja...
Nytt spørsmålNoen som har alle boltene til rammelagrene i t5 motoren jeg kunne lånt? Skal kun brukes til å måle lagerklaringer
![]()
Fått noe skikk på motoren enda da?
Ja har du et sett jeg kanskje kunne lånt?
Høres bra utJa stemmer.
Noen som har en formening om hva det er lurt å vaske alublokka mrd før montering? Jeg må jo slipe til plass for rådene å da blir det jo en del spon osv, så hele blokka skulle hatt en skikkelig invendig vask
Edit: For eks steame den med høytrykk?
Sist endret av Amundsen T5r; 03/04/16 kl 14:24
Diesel?
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Njaaa. Blokka er jo rein inni så dette er kun for å skylle vekk spon![]()
Tor24 mente bremserens og så bruke WD40 vil være fint å vaske med. Litt trykkluft først tar sikkert vekk mye.
Coiloverane blei fine!
Bytter du heile framstillinga eller kun spindel og fjørbein?
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Framstillinga er ferdig. Hva tenker du på?![]()
Aha, detta er bakstillinga?
Torgeir har vel laga grom framstiling til deg?![]()
Ja og jaStår vell litt tilbake i tråden
![]()
Vart bra detta Chriss![]()
Ja veldig fornøyd![]()