Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Hehehe, det siste der var ett godt uttrykk som må forsøkes adoptert!
(Synd at man ikke klarer å få politikere til å leve etter dette.)
Har selv problemer med de som syter på at det er stor forskjell på teori og praksis på de enkleste ting.

Den første der, med mods., njaaaa...
Jeg mener at målet er dreiemomentkurve og effekt, ikke flowtall. På 60 tallet flødet Ford alle toppene sine og solgte de dårligste til ikke-fabriksteamene, men dette var fiasko. De som flødet best fungerte ikke best så de gikk over til å effektmåle toppene og så selge de som gav dårlig resultat, men kanskje flødet godt. True story.
Teori og praksis eksempelet igjen.

Uansett,,,
Jeg oppfatter det da slik at dere to er enige i at å senke gulvet som vist på bildet er måten å gjøre det på med 530 topper, ja? Praktiske tester i flødebenk har vist dere dette, ja?
Ja, og for å tale for min egen del... ikke bare i en flowbenk Portene mine var nemmelig ganske nøyaktig slik du har beskrevet din metode, i samme kopi-fella med å grave i taket "som alle andre, alltid har gjort", da jeg monterte sammen motoren første gang, og det ga 114hk på navene ved 6000rpm, samme motoren som nå gir 130 på nav (etter jeg la ned og bredda kortside radien og fylte epoxy i taket, til noe som er trangere enn Ø35mm) på 5000-6000rpm Seff ikke rakett-forsjell prosentvis, men på originale ventiler og samme kammen uten å ha rørt noen setevinkler osv, er det ikke ubetydelig