Har 1000w jeg, to arbeidslamper fra tema'n blir ikke akkurat det samme.
Har 1000w jeg, to arbeidslamper fra tema'n blir ikke akkurat det samme.
Blir liksom ikke like god spredning nei! Ble utrolig fornøyd med lysfordelingen, for det blir ikke skygge uansett hvor jeg står
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 22/01/16 kl 22:57
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Blir vel etter isolering og kvite vegger i garasjen i løpet av våren forhåpentligvis. Da kan man jo ordne litt mer lys også, for er vel bare og koble opp med stikkontakt så kan man vel koble det lovlig selv?
Tja, ser ikke noe problem ved det neiMen mrstfu har nok bedre rede på forskrifter enn meg
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Utstyr tilkoblet med støpsel skal med få unntak være ikke permanent montert, ja. Ved en eventuell elkontroll vil du få anmerkning på det.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Ah så kjedelig. Jaja høre med onkel da, han er jo trikker kan sikkert koble de han og godkjenne det.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Jajo sånn sett ja, men han jobber i et større firma som installatør / altmuligmann. Så vil tru det kan la seg ordne, har gjort det før![]()
Har nå fått svar av Jens Gustavsson, og en sts237/116 koster bare 1890 sek inkl. momsSå da er det bare å handle ny tenker jeg
![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Ah det er jo helt konge. Nesten som man bare skulle bestilt en selv også, men har litt lyst til å gi d-kammen et forsøk først![]()
Verdt et forsøkDet koster ingenting!
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Det var det jeg tenkte også, se ann lønninga nå så kan det hende jeg kjøper turboen til Marius. For jeg har veldig lyst på den samtidig som jeg vil isolere garasjen og kjøpe en liten varmekanon, da blir det jo 'skruvær' også![]()
Spørs bare hvilken av kammene jeg skal ha da..116 er for de med original manifold, og 112 er for de med litt oppgradert :s Burde jeg uansett velge 116 mon tro?
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Kommer vel ann på når du skal ha nytt grenrør det da, for er jo litt synd om du bruker 940 manifolden i starten og blir fornøyd eller om du føler du må ha et grenrør. Evt kjøpe 116 nå også selge den og kjøpe 112 når du bygger grenrør da.
Tenkte å få sveist sammen et grenrør ganske fort, for har jo alle delene
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Da ville jeg nok kanskje kjøpt 112 om Jens anbefaler det til grenrør![]()
Kammen bør være den siste delen man kjøper til oppsettet. Har du manifold og skal kjøre manifold, så velger du 116. Du kan kjøre 116 grader på grenrør, men du gir fra deg noe dreiemoment og noe effekt i forhold til å kjøre grenrør og 112.
Hvis du skal kjøre grenrør så velger du 112, men da kan du IKKE kjøre manifold.
Det var jo i grunn et veldig godt og enkelt svar. 116 funker bra på manifold, dårligere på grenrør. 112 funker svært dårlig på manifold men bra på grenrør. Da blir det evt 116 på min motor hvertfall.
så mye dere prater om kam så begynner jeg å lure på ny kam også.
kg2t er vist ikke bra nok her hos dere.....![]()
Vil presisere; vil ikke si at 116 funker dårligere på grenrør. Hvis noen har en motor med 116 LCA kam og manifold, men så driter eieren plutselig i holdbarhet og pålitelighet og monterer grenrør så får man en forbedring i resultatet. Sånn er det bare, men hvis kompisen har identisk oppsett bare med 112 LCA kam, så er den bilen raskere.
Sist endret av Batland; 26/01/16 kl 22:24
Det betyr ingenting. Hvis DU er fornøyd med det resultatet DU har med KG2T kammen så bør du beholde oppsettet slik det er. Problemet er bare det at jeg ikke har sett eller hørt om noen som faktisk har klart å få ett objektivt godt resultat med hverken VX kammene eller med KG2T kammen. Skrytetallene i KG katalogen er forresten hentet fra motoren til en Bergenser som også endret oppsettet sitt.
Joda den er god nok men ikke til dette oppsettet. På din motor tror jeg faktisk at den kan passe veldig bra mtp turboen din, som er 45,7 på kompressor sia isteden for 51mm som E46 din er (blir min forhåpentligvis) og 54mm til Hans Ola.
Slik jeg har fått det forklart av noen av de som selger disse kammene, er at de passer veldig bra på biler med litt mindre turboer. Helt hvorfor klarte han ikke forklare men dette var noe han hadde lært av en hos KG. Men vi prøver for å lære, for den utlærte finnes ikke enda.