Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.930
Side 15 av 115 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... SisteSiste
Viser resultater 351 til 375 av 2854

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #351
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Har 1000w jeg, to arbeidslamper fra tema'n blir ikke akkurat det samme.

  2. #352
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Blir liksom ikke like god spredning nei! Ble utrolig fornøyd med lysfordelingen, for det blir ikke skygge uansett hvor jeg står

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 22/01/16 kl 22:57

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  3. Takk Skårholen takket for denne posten
  4. #353
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Blir vel etter isolering og kvite vegger i garasjen i løpet av våren forhåpentligvis. Da kan man jo ordne litt mer lys også, for er vel bare og koble opp med stikkontakt så kan man vel koble det lovlig selv?

  5. #354
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Tja, ser ikke noe problem ved det nei Men mrstfu har nok bedre rede på forskrifter enn meg

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. #355
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Utstyr tilkoblet med støpsel skal med få unntak være ikke permanent montert, ja. Ved en eventuell elkontroll vil du få anmerkning på det.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  7. Takk HansOla takket for denne posten
  8. #356
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Ah så kjedelig. Jaja høre med onkel da, han er jo trikker kan sikkert koble de han og godkjenne det.

  9. #357
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Ah så kjedelig. Jaja høre med onkel da, han er jo trikker kan sikkert koble de han og godkjenne det.
    Nei, for å få det godkjent må du ha en bedrift med installatør - altså, kun bedrifter med ansvarsrett kan stå ansvarlige for en nstallasjon, og levere dokumentasjonen som kreves for å få det godkjent. Onkelen din kan ikke stå ansvarlig på egen hånd.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  10. #358
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Jajo sånn sett ja, men han jobber i et større firma som installatør / altmuligmann. Så vil tru det kan la seg ordne, har gjort det før

  11. #359
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Har nå fått svar av Jens Gustavsson, og en sts237/116 koster bare 1890 sek inkl. moms Så da er det bare å handle ny tenker jeg

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  12. #360
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Ah det er jo helt konge. Nesten som man bare skulle bestilt en selv også, men har litt lyst til å gi d-kammen et forsøk først

  13. #361
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Verdt et forsøk Det koster ingenting!

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  14. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  15. #362
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Det var det jeg tenkte også, se ann lønninga nå så kan det hende jeg kjøper turboen til Marius. For jeg har veldig lyst på den samtidig som jeg vil isolere garasjen og kjøpe en liten varmekanon, da blir det jo 'skruvær' også

  16. Takk vangsfreaken, HansOla takket for denne posten
  17. #363
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Spørs bare hvilken av kammene jeg skal ha da..116 er for de med original manifold, og 112 er for de med litt oppgradert :s Burde jeg uansett velge 116 mon tro?

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  18. #364
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Kommer vel ann på når du skal ha nytt grenrør det da, for er jo litt synd om du bruker 940 manifolden i starten og blir fornøyd eller om du føler du må ha et grenrør. Evt kjøpe 116 nå også selge den og kjøpe 112 når du bygger grenrør da.

  19. #365
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Tenkte å få sveist sammen et grenrør ganske fort, for har jo alle delene

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. #366
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Da ville jeg nok kanskje kjøpt 112 om Jens anbefaler det til grenrør

  21. Takk HansOla takket for denne posten
  22. #367
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Spørs bare hvilken av kammene jeg skal ha da..116 er for de med original manifold, og 112 er for de med litt oppgradert :s Burde jeg uansett velge 116 mon tro?
    Kammen bør være den siste delen man kjøper til oppsettet. Har du manifold og skal kjøre manifold, så velger du 116. Du kan kjøre 116 grader på grenrør, men du gir fra deg noe dreiemoment og noe effekt i forhold til å kjøre grenrør og 112.

    Hvis du skal kjøre grenrør så velger du 112, men da kan du IKKE kjøre manifold.

  23. Takk HansOla takket for denne posten
  24. #368
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Det var jo i grunn et veldig godt og enkelt svar. 116 funker bra på manifold, dårligere på grenrør. 112 funker svært dårlig på manifold men bra på grenrør. Da blir det evt 116 på min motor hvertfall.

  25. #369
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    så mye dere prater om kam så begynner jeg å lure på ny kam også.
    kg2t er vist ikke bra nok her hos dere.....

  26. #370
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Det var jo i grunn et veldig godt og enkelt svar. 116 funker bra på manifold, dårligere på grenrør. 112 funker svært dårlig på manifold men bra på grenrør. Da blir det evt 116 på min motor hvertfall.
    Vil presisere; vil ikke si at 116 funker dårligere på grenrør. Hvis noen har en motor med 116 LCA kam og manifold, men så driter eieren plutselig i holdbarhet og pålitelighet og monterer grenrør så får man en forbedring i resultatet. Sånn er det bare, men hvis kompisen har identisk oppsett bare med 112 LCA kam, så er den bilen raskere.
    Sist endret av Batland; 26/01/16 kl 22:24

  27. Takk Skårholen takket for denne posten
  28. #371
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    så mye dere prater om kam så begynner jeg å lure på ny kam også.
    kg2t er vist ikke bra nok her hos dere.....
    Det betyr ingenting. Hvis DU er fornøyd med det resultatet DU har med KG2T kammen så bør du beholde oppsettet slik det er. Problemet er bare det at jeg ikke har sett eller hørt om noen som faktisk har klart å få ett objektivt godt resultat med hverken VX kammene eller med KG2T kammen. Skrytetallene i KG katalogen er forresten hentet fra motoren til en Bergenser som også endret oppsettet sitt.

  29. #372
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det betyr ingenting. Hvis DU er fornøyd med det resultatet DU har med KG2T kammen så bør du beholde oppsettet slik det er. Problemet er bare det at jeg ikke har sett eller hørt om noen som faktisk har klart å få ett objektivt godt resultat med hverken VX kammene eller med KG2T kammen. Skrytetallene i KG katalogen er forresten hentet fra motoren til en Bergenser som også endret oppsettet sitt.
    nei er nå jeg har muligheten til å gjøre det skikkelig med en gang. liten vits å ha super turbo og alt annet på stell hvis kammen ødelegger

  30. #373
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Joda den er god nok men ikke til dette oppsettet. På din motor tror jeg faktisk at den kan passe veldig bra mtp turboen din, som er 45,7 på kompressor sia isteden for 51mm som E46 din er (blir min forhåpentligvis) og 54mm til Hans Ola.

  31. #374
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Joda den er god nok men ikke til dette oppsettet. På din motor tror jeg faktisk at den kan passe veldig bra mtp turboen din, som er 45,7 på kompressor sia isteden for 51mm som E46 din er (blir min forhåpentligvis) og 54mm til Hans Ola.
    ok dette kan jeg veldig lite om faktisk, har kjørt den kg2t kammen i lag med 19t for noen år siden og det fungerte da helt greit.

  32. #375
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Slik jeg har fått det forklart av noen av de som selger disse kammene, er at de passer veldig bra på biler med litt mindre turboer. Helt hvorfor klarte han ikke forklare men dette var noe han hadde lært av en hos KG. Men vi prøver for å lære, for den utlærte finnes ikke enda.

  33. Takk Marius takket for denne posten
Side 15 av 115 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •