Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  7
Side 8 av 8 FørstFørst ... 6 7 8
Viser resultater 176 til 181 av 181

Tråd: Olav: '90 745GLT - Bilstereoprosjekt

Registrerte brukere Olav sin avatar
    Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Fikk bytta bakakslingen til slutt og det løste problemet. Heldig som jeg var, tok støttelageret på mellomakselen kveld i samme slengen og lagde en ulyd som var ti ganger verre, men dette var en smal sak å bytte. Så nå er endelig bilen fri for alvorlige ulyder for første gang på godt over ett år.

I mangel på bedre ting å gjøre denne helga prøvde jeg meg litt med symaskina, og lagde et førsteutkast til ny girspakmansjett i samme stoff som taket.

Jeg er litt usikker på om dette blir fint, eller bare harry?

Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Antall takk

Standard

Spottet bilen din på "Nattpatruljen" på MAX i går, sto parkert i Trondheim sentrum. Olav

Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Spottet bilen din på "Nattpatruljen" på MAX i går, sto parkert i Trondheim sentrum. Olav
    Det stemmer vel at den har vært "statist" der ja

Ser jeg har glemt å oppdatere her, men prosjektet har nok nådd slutten..

Hadde en del trøbbel med bilen på slutten. Det startet med at bakakselen begynte å lage fæle lyder, så bilen ble knapt nok kjørt en god periode til jeg fikk byttet den. Etter dette fikk jeg kjørt litt igjen før jeg ble oppmerksom på en ulyd i motoren. Da ble bilen parkert igjen, og motoren demontert og levert til Cylmo for en sjekk. Det viste seg å være slitasje på stempler og sylindre, noe som ble for dyrt å reparere.

Bilen selges derfor i deler. Har det meste unntatt motor som allerede er solgt.

Trist å kvitte seg med bilen som jeg kjøpte da jeg var 18 i 2007. Da hadde den gått 185 000 km. Nå har den gått ca 250 000 km, men da ville den altså ikke mer :(

Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Det var kjedelige greier :(
    Alltid trist å skilles med biler man har hatt en stund :( Kjenner selv savnet etter stasjonsvognen min etter jeg smalt. Tror jeg kan takke den for at jeg gikk fra det uten skader

Men du kunne jo gjerne kastet nedi enn annen motor da Du har jo styrt fælt med bilen i det jeg har sett gjennom tråden her.
    Med det sagt så vil jeg si at det er grise gromt alt du har gjort Jeg hadde vurdert å blåse nytt liv med ny motor ihvertfall hadde aldri klart å skilles med bilen

Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Antall takk

Standard

Jeg hadde benyttet anledningen til å hive i en FK jeg

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Medlem siden
    30. nov. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Den opprinnelige planen var å sette inn en FK. Siden det er en del som er annerledes på 16 V sugemotor og 8 V turbomotor, tenkte jeg det ville være greiest å finne en delebil med grei motor.

Fant noen, men prisene på 940 med FK er høye selv om resten av bilen er oppbrukt. Så da ble det ny bil istedenfor.

Side 8 av 8 FørstFørst ... 6 7 8

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •