Jeg kjøpte denne fordi den har en mer relevant trykkskala og som også kan brukes som baktrykksmåler i fremtiden.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Ve...er-2000032256/
Jeg kjøpte denne fordi den har en mer relevant trykkskala og som også kan brukes som baktrykksmåler i fremtiden.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Ve...er-2000032256/
Spør dumt kanskje, men hvordan får du tilført trykk til actuator med den der Batland ?
Synes ikke det. Tror egentlig ikke at du spør for din egen skyld heller.![]()
Man kombinerer den med noe slikt: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...bo-2000032868/ og noe slikt: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Try...ol-2000024253/
Har en løsning med slange sykkelventil og en ladetrykksmåler. Det trenger man ikke tilgang til luft og kan ha med på prøvetur.
Har du forøvrig sett noen som selger aluminium senter del til EFR turboene Batland ? Mener jeg så på intervju fra SEMA at de skulle komme med det men har ikke sett noe priser på det enda.
EFR7163 har alu senterdel og er sjokkerende lett i forhold til andre turboer. En kompis byttet ut sine EFR7064 turboer med EFR7163 akkurat pga dette.
Sist endret av Batland; 22/01/16 kl 17:29
Ahhhh, riktig. De sa det var 4-5 pounds mindre vekt og det er rimelig sykt ja
![]()
Nå gikk han karen her for V-bands husene i tillegg så forskjellen var nok betydelig større enn som så.![]()
Det var ikke vanskelig og nei, det gjør det ikke. De tok en helt vanlig steg 3 Cosworth, testet den, monterte en eller annen elektronisk boost controller, koblet til slangene og testet og justerte på "gain", "boost", og "overboost" osv., mens de jaget tiden som ble prestert med det originale systemet.
Eneste "noe mer" som evt. skulle ligge bak må være at det er en steg 3 Cosworth, dvs. det er ett velutviklet oppsett med manifold, integrert wg, -31 actuator og Cosworth kompressorkåpe. (Cosworth bruker KUN GARRETT -31 actuator eller -34 for høyere ladetrykk! Hvorfor?)
Med grenrør, ekstern wg og mer tilfeldig kompressorkåpe på turboen så mister man spool up, respons og dreiemoment. Da kan man forsøke å hente inn igjen noe av det tapte med å overkompensere med en elektronisk boost controller, men Cosworth er ferdig utviklet og derfor er det ikke noe å hente. Jeg ser de samme egenskapene i EFR7064 med integrert wg. og derfor tror jeg at man henter ut potensialet med maksimalt forspent actuator og en god bleed ventil.
En kravstor bekjent ønsket å rive løs 3. gear ved gasspådrag så vi fikk gjøre ett forsøk. Det ble bruk endel timer, 3 forskjellige actuatorer og 3 forskjellige bleed ventiler med mods. før ham ble fornøyd. Forskjellen mellom råeste oppsettet og det snilleste oppsettet var betydelig selv om maks ladetrykk var det samme så det er mye og hente og det er mye å lære med å teste med dette.
Sist endret av Batland; 23/01/16 kl 19:10
Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de har fått det til så lenge de ikke har fikla eventuelt med actuatoren. Så lenge den er innstilt som før de begynte så er det ingen måte de kan få lavere ladetrykk.
Det gjorde de ikke.
Hvis deres universal solenoid har større dyse enn det amalventilen til Cosworth har så kan man enkelt redusere ladetrykket. Videre kaster man bort mer luft. Dette presser luftflødet lenger til høyre i kompressorkartet til turboen. Dette reduserer effektiviteten, øker ladelufttemp. og baktrykk i enhver driftstilstand.
Sist endret av Batland; 23/01/16 kl 19:17
Hehe :-D, for du glemte jo ikke å si at de kjørte med ladetrykk styring før de begynte med den seperate elektroniske boost controllern. Det stiller selvfølgelig ting i et helt annet perspektiv. For å gjøre kveruleringa minimal: hvis de ikke hadde hatt noen form for ladetrykk styring fra før, du er vel da enig at det ikke er mulig at det kan gå dårligere med en elektronisk boost controller?
Ferdig med å redigere innlegga dine Batland ?
Fått testet noe mer da? Meste av snø og dritt har jo regnet bort nå vel?![]()
Er veldig spent på når du ser positivt manifoldtrykk og når du har fullt.![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Nei har vært i Danmark på jobb. Er på tur hjem nå. Er inne på tanken å sveise/lodde på en nippel på andre siden av wg klokka for å kjøre mottrykk. Spent på om det gjør at trykket bygges raskere. Sliter litt med å få brent ut chip og å få riktig checksum. Fikk det til tidligere men husker ikke helt hvordan :/ Begynner å bli gammel![]()
Aldri kikka på lh2.4, men checksum er jo bare å summere alt fram til offset for checksum og putte verdien der.
Enklest å bruke f.eks hex workshop.
Har du offsetadressa for checksum?
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Bruker den plugin fila for LH2.4. Funka før jeg oppgraderte til Windows 10....
Anbefaler mottrykksstyring sterkt, hentet inn rundt 200rpm fullttrykk på det, enda mer på hold, og ikke minst bedre respons mellom gira.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Jeg må se litt mer på det. Er sikkert noe helt elementært jeg har glemt. Klarte ikke å brenne chippen heller. Jeg vet at fila må legges på andre halvdel av chip grunnet det er en 512k istedet for 256 som orginalt. Jeg har gjort det mange ganger i sommer men av en eller annen grunn får jeg det ikke til. Kommer opp error.
Offset 0x8000?
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe