Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.014
Side 17 av 54 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 425 av 1338

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #401
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjøpte denne fordi den har en mer relevant trykkskala og som også kan brukes som baktrykksmåler i fremtiden.
    http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Ve...er-2000032256/

  2. Takk Holck takket for denne posten
  3. #402

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Spør dumt kanskje, men hvordan får du tilført trykk til actuator med den der Batland ?

  4. #403
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Synes ikke det. Tror egentlig ikke at du spør for din egen skyld heller.

    Man kombinerer den med noe slikt: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...bo-2000032868/ og noe slikt: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Try...ol-2000024253/

  5. #404

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Det var en fin løsning

  6. #405
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Har en løsning med slange sykkelventil og en ladetrykksmåler. Det trenger man ikke tilgang til luft og kan ha med på prøvetur.

  7. Takk Holck takket for denne posten
  8. #406
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Det var en fin løsning
    Har fungert godt for meg iallefall. Enkelt og raskt å endre actuatortrykket opp og ned på en stabil og fin måte. Dette gjør det enkelt å finne ut på hvilket trykk actuator begynner å bevege seg og på hvilket trykk den står i bunn.

  9. Takk Holck takket for denne posten
  10. #407

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Har du forøvrig sett noen som selger aluminium senter del til EFR turboene Batland ? Mener jeg så på intervju fra SEMA at de skulle komme med det men har ikke sett noe priser på det enda.

  11. #408
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    EFR7163 har alu senterdel og er sjokkerende lett i forhold til andre turboer. En kompis byttet ut sine EFR7064 turboer med EFR7163 akkurat pga dette.
    Sist endret av Batland; 22/01/16 kl 17:29

  12. #409

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Ahhhh, riktig . De sa det var 4-5 pounds mindre vekt og det er rimelig sykt ja

  13. #410
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Nå gikk han karen her for V-bands husene i tillegg så forskjellen var nok betydelig større enn som så.

  14. #411

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Såpass ja . Det er rått

  15. #412

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post

    I Gr.A racing brukte Sierra Cosworth 500 Air injectorer til å styre ladetrykket fordi èn stk. vanlig solenoid er alt for treg og unøyaktig. Likevel er det slike akkurat slike universaksolenoider hovedsaklig brukes i dag og resultatene står i stil - langt fra imponerende og gevinst pr. brukt kr. er patetisk. Husker godt en praktisk test som FastFord gjennomførte for mange å siden. De testet en Cosworth med steg 3 sats, så monterte de en vanlig elektronisk boost controller og etter en hel dag med testing og justering så klarte de etterhvert å komme ned på samme tidene som bilen klarte i utgangspunktet.
    Så ikke at du hadde redigert denne før nå. Første spørsmålet som dukker hos meg er hvordan i all verden de fikk til det de FastFord gutta. Det må ligge noe mer bak historien enn det du skriver her.

  16. #413
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Det var ikke vanskelig og nei, det gjør det ikke. De tok en helt vanlig steg 3 Cosworth, testet den, monterte en eller annen elektronisk boost controller, koblet til slangene og testet og justerte på "gain", "boost", og "overboost" osv., mens de jaget tiden som ble prestert med det originale systemet.

    Eneste "noe mer" som evt. skulle ligge bak må være at det er en steg 3 Cosworth, dvs. det er ett velutviklet oppsett med manifold, integrert wg, -31 actuator og Cosworth kompressorkåpe. (Cosworth bruker KUN GARRETT -31 actuator eller -34 for høyere ladetrykk! Hvorfor?)

    Med grenrør, ekstern wg og mer tilfeldig kompressorkåpe på turboen så mister man spool up, respons og dreiemoment. Da kan man forsøke å hente inn igjen noe av det tapte med å overkompensere med en elektronisk boost controller, men Cosworth er ferdig utviklet og derfor er det ikke noe å hente. Jeg ser de samme egenskapene i EFR7064 med integrert wg. og derfor tror jeg at man henter ut potensialet med maksimalt forspent actuator og en god bleed ventil.

    En kravstor bekjent ønsket å rive løs 3. gear ved gasspådrag så vi fikk gjøre ett forsøk. Det ble bruk endel timer, 3 forskjellige actuatorer og 3 forskjellige bleed ventiler med mods. før ham ble fornøyd. Forskjellen mellom råeste oppsettet og det snilleste oppsettet var betydelig selv om maks ladetrykk var det samme så det er mye og hente og det er mye å lære med å teste med dette.
    Sist endret av Batland; 23/01/16 kl 19:10

  17. #414

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de har fått det til så lenge de ikke har fikla eventuelt med actuatoren. Så lenge den er innstilt som før de begynte så er det ingen måte de kan få lavere ladetrykk.

  18. #415
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan de har fått det til så lenge de ikke har fikla eventuelt med actuatoren. Så lenge den er innstilt som før de begynte så er det ingen måte de kan få lavere ladetrykk.
    Det gjorde de ikke.

    Hvis deres universal solenoid har større dyse enn det amalventilen til Cosworth har så kan man enkelt redusere ladetrykket. Videre kaster man bort mer luft. Dette presser luftflødet lenger til høyre i kompressorkartet til turboen. Dette reduserer effektiviteten, øker ladelufttemp. og baktrykk i enhver driftstilstand.
    Sist endret av Batland; 23/01/16 kl 19:17

  19. #416

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Hehe :-D, for du glemte jo ikke å si at de kjørte med ladetrykk styring før de begynte med den seperate elektroniske boost controllern. Det stiller selvfølgelig ting i et helt annet perspektiv. For å gjøre kveruleringa minimal: hvis de ikke hadde hatt noen form for ladetrykk styring fra før, du er vel da enig at det ikke er mulig at det kan gå dårligere med en elektronisk boost controller?

  20. #417

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Ferdig med å redigere innlegga dine Batland ?

  21. #418
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Fått testet noe mer da? Meste av snø og dritt har jo regnet bort nå vel?

    Er veldig spent på når du ser positivt manifoldtrykk og når du har fullt.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  22. Takk Holck takket for denne posten
  23. #419
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Nei har vært i Danmark på jobb. Er på tur hjem nå. Er inne på tanken å sveise/lodde på en nippel på andre siden av wg klokka for å kjøre mottrykk. Spent på om det gjør at trykket bygges raskere. Sliter litt med å få brent ut chip og å få riktig checksum. Fikk det til tidligere men husker ikke helt hvordan :/ Begynner å bli gammel

  24. #420
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Aldri kikka på lh2.4, men checksum er jo bare å summere alt fram til offset for checksum og putte verdien der.
    Enklest å bruke f.eks hex workshop.

    Har du offsetadressa for checksum?
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  25. #421
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Bruker den plugin fila for LH2.4. Funka før jeg oppgraderte til Windows 10....

  26. #422
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Anbefaler mottrykksstyring sterkt, hentet inn rundt 200rpm fullttrykk på det, enda mer på hold, og ikke minst bedre respons mellom gira.

  27. Takk GMV takket for denne posten
  28. #423
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Bruker den plugin fila for LH2.4. Funka før jeg oppgraderte til Windows 10....
    Windows 10 ja... Savner igrunn XP x64 jeg.

    Checksum i lh2.4 var ikke rett fram som det er i motronic 4.3/4.4.
    Hvis du vil kan jeg godt se på det, men da må du gjøre endringen i f.eks hex workshop sjøl hvis ikke du sender over fila så jeg kan korrigere checksum.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  29. Takk GMV takket for denne posten
  30. #424
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Jeg må se litt mer på det. Er sikkert noe helt elementært jeg har glemt. Klarte ikke å brenne chippen heller. Jeg vet at fila må legges på andre halvdel av chip grunnet det er en 512k istedet for 256 som orginalt. Jeg har gjort det mange ganger i sommer men av en eller annen grunn får jeg det ikke til. Kommer opp error.

  31. #425
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Offset 0x8000?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Side 17 av 54 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •