Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 59 av 77 FørstFørst ... 9 49 57 58 59 60 61 69 ... SisteSiste
Viser resultater 1.451 til 1.475 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #1451
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Var det jeg og fant ut. Må vel gå å finne en løsning for 60-2 og wastespark.
    Er ikke noe problem det, lodd inn ekstra coildriver og bruk towercoilen fra edisen
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  2. #1452
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Finnes det noe "how to" og kan man ha den innebygd i MSn?

  3. #1453
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Ettermontering av Edis er noe jeg bruker fraråde på biler som ikke har det originalt.
    Om du ikke kan bruke fordeler, så selger DIYautotune en quadspark modul med 4 bip373 transistorer. Vanntett, så du kan montere den hvor du vil.
    I grunn så er de originale tenningsmodulene til LH 2.4 kraftige også.

    Edit: Ja. Sjekk ut manualen for MS2 pcb v3.0
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  4. Takk GMV, kimove takket for denne posten
  5. #1454
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Finnes det noe "how to" og kan man ha den innebygd i MSn?
    En fin plass å starte er megamanual.com
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  6. #1455
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Vil i grunn heller anbefalt msextra manualene.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  7. #1456
    Registrerte brukere Rocket sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard

    Kjøp heller brukt skikkelig sprut, som er beregnet på mer en fordelertenning og som det finnes skikkelig manualer og koblingsskjemar til.

  8. #1457
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Vil i grunn heller anbefalt msextra manualene.
    Jeg ser du fraråder Edis, er det noen spesifikk grunn til det? når sant skal sies skal jeg bygge om til fordeler igjen på grunn av blant annet å få det til å se mer originalt ut

    Og hva er fordelene med ekstrakoden kontra den originale? jeg kjører pr dags dato med den den originale på mitt kort.
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  9. #1458
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rocket Vis post
    Kjøp heller brukt skikkelig sprut, som er beregnet på mer en fordelertenning og som det finnes skikkelig manualer og koblingsskjemar til.
    Hva er det som ikke er skikkelig med MS da ?

    Kompetanse og support på div forum og hos de lokale trimmerne her i området er meget oppegående
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  10. #1459
    Registrerte brukere Rocket sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Hva er det som ikke er skikkelig med MS da ?
    -Ustabilt.
    -Treg
    -Dårlig ledningnsnett
    -Dårlig kontakt til ledningnsett.
    -Jalla hardware generelt.
    -Må oppgraderes harware of software for å klare ting som er standard på de fleste andre sprut.
    -På grunn av harware opgraderinger er det veldig vanskelig å finne koblingskjemaer som inkluderer alt.
    -Overaskende dyrt hvis man tar med alle "mods"
    -Dårlig/ uoversiktlig manual.
    -Den berømte forum supporten som i prinsippet er en haug med DIY folk med dårlig selvinnsikt.

    Når man ser hva et brukt anerkjent sprut går for om dagen, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe ms lenger. Det er å spare seg til fant.

  11. #1460
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rocket Vis post
    -Ustabilt.
    -Treg
    -Dårlig ledningnsnett
    -Dårlig kontakt til ledningnsett.
    -Jalla hardware generelt.
    -Må oppgraderes harware of software for å klare ting som er standard på de fleste andre sprut.
    -På grunn av harware opgraderinger er det veldig vanskelig å finne koblingskjemaer som inkluderer alt.
    -Overaskende dyrt hvis man tar med alle "mods"
    -Dårlig/ uoversiktlig manual.
    -Den berømte forum supporten som i prinsippet er en haug med DIY folk med dårlig selvinnsikt.

    Når man ser hva et brukt anerkjent sprut går for om dagen, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe ms lenger. Det er å spare seg til fant.
    Dyrt er det ikke Selv med full spec.
    Harware ligger fint inni ett alu hus? Hva er problemet
    Kontakten har ikke brent seg for meg. Ikke sett eller hørt om det heller, er skrudd på, kommer ingen vei.
    Ustabilt er det heller ikke, det ustabile er com adapteret til pc somregel. Har du pc med com er det ittno problem.
    Lett å oppdatere softwear, kommer stadig artige funksjoner

    Hva er det Ms ikke kan som "vanlige" sprut kan?

  12. #1461
    Registrerte brukere Rocket sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard

    Ja unnskyld. Glemte COM porten. Sist jeg så på kalenderen sto det 2015.... Er forsåvidt mange sprut med com port, så den er ikke helt fare. Men de fleste burde ha kommet seg over på usb nå.
    Er ikke akkurat billig heller syns jeg.
    Med ustabilt, så mente jeg at du ikke får to like run i benken med det...
    Du syntes ikke den dsub kontakten på ledningnettet ser noe gammeldags ut da? Hvis du sammenlikner med de forsegla kontaktene med løse pinner som man finner på det meste andre av datasprut. Ledningene er lodda fast i kontakten på ms nettet, de er utsat for utmatning og brudd. Hvis de går av så er det kort vei bort for å kortslutte mot ett annet punkt.
    Skikkelig lekker den alu boksen ja Det som er inni den er vel også henta på øverste hylle...
    Lett å oppdatere software på de fleste sprut, men sjeldent at man må legge in software fra andre en dem som lager sprutet.

    Et vanlig sprut kan styre mer enn en coil for eksempel

    Men skal ikke nekte dere å kjøre ms hvis dere absolutt vil
    Sist endret av Rocket; 14/12/15 kl 13:26

  13. #1462
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Bare så snedig, er somregel personer som aldri har brukt MS som klager over det
    Er en kar her i strøket med 600 hk cosworth tass, kjørte MS 2. Kjempefornøyd. Men han hadde ikke X kortet så gikk over til nira pga kom over ett billig. Dette pga han ville ha det sekvensielt.
    Nå er jo X kortet her, og det har utganger i hue og rævva.
    Men han hadde ingen ting å klage på
    Å jo, du kan styre mer enn en coil. Alle dyseutganger og coildrivere kan aktiveres ved 40 forskjellige variabler, du setter verdiene. Du kan lage map via to variabler eks rpm og clt og lage 3d map av det som den følger frekvens eller duty.
    Du kan også lage on off opplegg te shiftlight etc. Så hvor du har vært de siste åra veit ikke jeg

    Dette er kunn extrautganger

  14. #1463
    Registrerte brukere Rocket sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard

    Har hatt ms jeg... Har siden hvert gjennom en del andre sprut og Samtlige har hvert mye lettere å jobbe med. Akkurat hvor mye hester man bremser med ett sprut sier jo egentlig ikke så mye. Det er det jo motoren og han som sitter bak tastaturet som bestemmer. Hvor lenger motoren går med det og kjørbar het sier mer.
    Jeg tenkte på ms2 jeg. Det kan vel ikke gjøre allverdens fra fabrikk.
    En ms3x koster jo så godt som 8000 fra DIY auto tune MS pro er fin, men den er jo enda dyrere. Syns ikke prisen på de kan forsvares sammenliknet med å kjøpe ett kvalitets sprut.

    Sånn som den note`n oppi i høyre hjørne der er en av mange ting som irriterer meg med ms.

    Kan du ikke bruke ms3x på femmern din da? Var det ikke du som slet med å få til femmer cop litt tilbake i tråden her?
    Sist endret av Rocket; 14/12/15 kl 15:47

  15. #1464
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Problemene skyldtes svikt i egene elektriske prestasjoner

  16. #1465
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Jeg ser du fraråder Edis, er det noen spesifikk grunn til det? når sant skal sies skal jeg bygge om til fordeler igjen på grunn av blant annet å få det til å se mer originalt ut

    Og hva er fordelene med ekstrakoden kontra den originale? jeg kjører pr dags dato med den den originale på mitt kort.
    For å presisere, så fraråder jeg ikke Edis, men ettermontering av det. Har selv Edis8 på en av bilene mine, uten at det er noe problem
    Ved ettermontering har du ikke diagnosemulighet som man har med originalsprut. Og med tanke på at det i vertfall når jeg prøvde sist, så var det veldig lite info å finne om feilsøking på ettermontert Edis.
    Med Edis har du heller ikke full kontroll på tenning. Du kan ikke gå under 10 grader eller kutte tenning.
    Med f.eks originalt b230fk tenningsanlegg får du både større nøyaktighet og mulighet til senere tenning og kutt av tenning. Større utvalg for oppgradering til kraftig tenning.
    Feil kan ofte diagnoseres rett fra sprutet.
    Med pcb v2.2 kort og eldre kan jeg forstå at man velger edis, ettersom det i utgangspungtet ikke har tenningsutgang.

    Ikke noe galt med B&G kode om du er fornøyd med det. Men MS2extra kodene har en del funksjoner jeg mener er basic som jeg gjerne vil ha.
    F.eks 16x16 VE map, bensinkutt og rimelig god diagnosemulighet på triggersignal.
    I tillegg til hel masse andre nyttige eller unyttige funksjoner.
    Brukte B&G kode en god stund jeg og faktisk
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  17. #1466
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    For å presisere, så fraråder jeg ikke Edis, men ettermontering av det. Har selv Edis8 på en av bilene mine, uten at det er noe problem
    Ved ettermontering har du ikke diagnosemulighet som man har med originalsprut. Og med tanke på at det i vertfall når jeg prøvde sist, så var det veldig lite info å finne om feilsøking på ettermontert Edis.
    Med Edis har du heller ikke full kontroll på tenning. Du kan ikke gå under 10 grader eller kutte tenning.
    Med f.eks originalt b230fk tenningsanlegg får du både større nøyaktighet og mulighet til senere tenning og kutt av tenning. Større utvalg for oppgradering til kraftig tenning.
    Feil kan ofte diagnoseres rett fra sprutet.
    Med pcb v2.2 kort og eldre kan jeg forstå at man velger edis, ettersom det i utgangspungtet ikke har tenningsutgang.

    Ikke noe galt med B&G kode om du er fornøyd med det. Men MS2extra kodene har en del funksjoner jeg mener er basic som jeg gjerne vil ha.
    F.eks 16x16 VE map, bensinkutt og rimelig god diagnosemulighet på triggersignal.
    I tillegg til hel masse andre nyttige eller unyttige funksjoner.
    Brukte B&G kode en god stund jeg og faktisk
    Takk for et godt utfyllende svar

    Da ble jeg litt klokere
    Har ettermontert Edis på min B230ET og har faktisk ikke til nå hatt noe som helst trøbbel med tenningen (bank i bordet ) eneste tullet jeg har hatt etter to år med MS2v3 er en gåen TPS og forstyrrelser på usb/com adapteret men det kan ikke relateres til sprutet har faktisk startet bilen ned i -25 uten problemer Men, det har nok hatt godt av et nytt map og å få koblet opp en tomgangsmotor uansett (kjører i dag med tomgangsventil fra B230E)
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  18. #1467
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Ferdig montert og fungerende Edis er det liten sjangs for å få feil med. Så problemene jeg snakker om er det hovedsaklig under montering man kan komme utfor.
    Så da er eneste ulempen at du ikke har full kontroll over tenningen fra sprutet, om det skulle være behov for det.

    At bilen starter når det er kaldt er vel en selvfølge om det er en bil man ikke bare bruker til bane o.l.? Det kaldeste jeg har mappet kaldstart til med MS er vel 18 minus om jeg husker rett. Men ettersom det stort sett er få dager med så kaldt vær der jeg har mappet kaldstart, så tror jeg ikke at jeg har kommet nårmere enn kanskje 80-90% "perfekt" maks. Bruker gjerne å gjenta kaldstarten flere ganger etter hverandre under samme mapping, for å komme nærmest mulig. Men ettersom kunn den første starten kan regnes som en ekte kaldstart, så må det nesten flere slike kalde dager til for å få det helt bra. Høres ut som du har fått det bra til, om den starter rimelig kjapt og ikke stopper igjen i 25 minus

    Angående "kranglingen" litt lenger opp, så har jeg bare lyst å tilføye at selv om en DB kontakt som f.eks DB37 er en gammel oppfinnelse og ikke like bling som f.eks en robust vanntett Ampseal kontakt, så må man ikke undervurdere DB kontaktene.
    Det er industrikontakter som har vært benyttet i mange ting i mange år, og gjerne langt mer kritisk enn PCer og datasprut.
    Noe videre misjonering føler jeg ikke for å engasjere meg i.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  19. Takk kimove takket for denne posten
  20. #1468
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Bare så snedig, er somregel personer som aldri har brukt MS som klager over det
    Er en kar her i strøket med 600 hk cosworth tass, kjørte MS 2.
    Angående Cosworth med MS. Ser du holder til i Telemark. Kjenner til en som begynte med MS2, og har vel nå gått over til MS3X. Hvit sedan om jeg husker rett. Og holder vel til i Skien. Og der i strøket er det vel også en med Escort mk2 eller mk1 som ivertfall har hatt MS2. Husker ikke om han har Cosworth eller ohc turbo maskin.
    Sistnevnte slet litt med kommunikkasjonsproblemer, så det er mulig han bruker annet sprut nå.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  21. #1469
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Ferdig montert og fungerende Edis er det liten sjangs for å få feil med. Så problemene jeg snakker om er det hovedsaklig under montering man kan komme utfor.
    Så da er eneste ulempen at du ikke har full kontroll over tenningen fra sprutet, om det skulle være behov for det.

    At bilen starter når det er kaldt er vel en selvfølge om det er en bil man ikke bare bruker til bane o.l.? Det kaldeste jeg har mappet kaldstart til med MS er vel 18 minus om jeg husker rett. Men ettersom det stort sett er få dager med så kaldt vær der jeg har mappet kaldstart, så tror jeg ikke at jeg har kommet nårmere enn kanskje 80-90% "perfekt" maks. Bruker gjerne å gjenta kaldstarten flere ganger etter hverandre under samme mapping, for å komme nærmest mulig. Men ettersom kunn den første starten kan regnes som en ekte kaldstart, så må det nesten flere slike kalde dager til for å få det helt bra. Høres ut som du har fått det bra til, om den starter rimelig kjapt og ikke stopper igjen i 25 minus

    Angående "kranglingen" litt lenger opp, så har jeg bare lyst å tilføye at selv om en DB kontakt som f.eks DB37 er en gammel oppfinnelse og ikke like bling som f.eks en robust vanntett Ampseal kontakt, så må man ikke undervurdere DB kontaktene.
    Det er industrikontakter som har vært benyttet i mange ting i mange år, og gjerne langt mer kritisk enn PCer og datasprut.
    Noe videre misjonering føler jeg ikke for å engasjere meg i.
    Har hatt en tendens til å stoppe rett etter start når det er så kaldt, men er ikke hver gang heller Er overrasket selv at vi fikk det så bra til både jeg og han som hjalp meg under oppstart og når vi var ute å mappet litt
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  22. #1470
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Da trenger den nok litt mer ASE % og taper.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  23. Takk kimove takket for denne posten
  24. #1471
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.653
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rocket Vis post
    -Ustabilt.
    -Treg
    -Dårlig ledningnsnett
    -Dårlig kontakt til ledningnsett.
    -Jalla hardware generelt.
    -Må oppgraderes harware of software for å klare ting som er standard på de fleste andre sprut.
    -På grunn av harware opgraderinger er det veldig vanskelig å finne koblingskjemaer som inkluderer alt.
    -Overaskende dyrt hvis man tar med alle "mods"
    -Dårlig/ uoversiktlig manual.
    -Den berømte forum supporten som i prinsippet er en haug med DIY folk med dårlig selvinnsikt.

    Når man ser hva et brukt anerkjent sprut går for om dagen, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe ms lenger. Det er å spare seg til fant.
    Agreed!

    Før man kjøper seg ett sprut så kan man ringe rundt til de som mapper og høre hva de har å si. De har vanligvis massevis av praktisk og RELEVANT erfaring.

    Her ett eks. https://www.youtube.com/watch?v=pns3MSoz1aA

  25. #1472
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Agreed!

    Før man kjøper seg ett sprut så kan man ringe rundt til de som mapper og høre hva de har å si. De har vanligvis massevis av praktisk og RELEVANT erfaring.

    Her ett eks. https://www.youtube.com/watch?v=pns3MSoz1aA
    Joda, jeg ser hva folk ska fram til. Er vell mye av det dær var kjent. Spesielt det med tomgang. Men har en kamerat med autronick, og det er ikke bare dans på roser det heller.
    Nira har jeg hørt mye bra om, men da er det ville sprengt mitt budsjett totalt I alle fall nytt
    Men fortsatt, er mye kunnskapsmangel, og amatører som styrer med MS, er vell en sammenheng. Om jeg Fikk ett Nira i nevanne er det ikke sikkert det blei så mye bedre

  26. #1473
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Angående Cosworth med MS. Ser du holder til i Telemark. Kjenner til en som begynte med MS2, og har vel nå gått over til MS3X. Hvit sedan om jeg husker rett. Og holder vel til i Skien. Og der i strøket er det vel også en med Escort mk2 eller mk1 som ivertfall har hatt MS2. Husker ikke om han har Cosworth eller ohc turbo maskin.
    Sistnevnte slet litt med kommunikkasjonsproblemer, så det er mulig han bruker annet sprut nå.
    Aha, mulig slik jeg forstod var det MS 2 han hadde, behøver vell ikke nevne hele navnet men fornavnet er Jo.

  27. #1474
    Registrerte brukere Rocket sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2010
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Joda, jeg ser hva folk ska fram til. Er vell mye av det dær var kjent. Spesielt det med tomgang. Men har en kamerat med autronick, og det er ikke bare dans på roser det heller.
    Nira har jeg hørt mye bra om, men da er det ville sprengt mitt budsjett totalt I alle fall nytt
    Men fortsatt, er mye kunnskapsmangel, og amatører som styrer med MS, er vell en sammenheng. Om jeg Fikk ett Nira i nevanne er det ikke sikkert det blei så mye bedre
    Bra du er enig Autronic er litt oppskrytt ja, men sm3 og sm4 er bra og de er raske å mappe som betyr en del. Nå som det er kommet så mye annet billig og bra så begynner prisen på de å bli grei også Det er dyrt å kjøpe nytt ja, men det er mange som gir opp og selger unna så man kan finne ubrukte sprut til en billig penge. Eller brukt for den saks skyld, det er jo ikke noe som blir slitt akkurat Alle disse er billigere/samme pris som ett nytt ms3x:
    Nira i3+ http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html...AP_ALL&ref=fas
    DTA s80 pro http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html...AP_ALL&ref=fas
    Euro EFI http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html...AP_ALL&ref=fas
    Electromotive tec gt http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html...AP_ALL&ref=fas
    Har også sett Autronic, VEMS og Vipec i samme prisklasse eller billigere
    Viktig å tenke på antall timer i benken og garasjen også når man reiner kostnaden på ett sprut.
    Sist endret av Rocket; 17/12/15 kl 07:59

  28. #1475
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Men ossen ligger Motec ann? Ser Det M600 ser ut til å erstatte ms3x javnt sånn cirka. ikke like mange utganger, men nok til mitt bruk. Erfaringer? Blei anbefalt det av bekjent som er på grensa til motorbygger. Har egen rulle hjemme å greier. Han mente det var ett godt sprut

    Ps: sjekket pris... 33 000 kr
    Sist endret av TomX95; 17/12/15 kl 20:11

Side 59 av 77 FørstFørst ... 9 49 57 58 59 60 61 69 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •