Ferdig montert og fungerende Edis er det liten sjangs for å få feil med. Så problemene jeg snakker om er det hovedsaklig under montering man kan komme utfor.
Så da er eneste ulempen at du ikke har full kontroll over tenningen fra sprutet, om det skulle være behov for det.
At bilen starter når det er kaldt er vel en selvfølge om det er en bil man ikke bare bruker til bane o.l.? Det kaldeste jeg har mappet kaldstart til med MS er vel 18 minus om jeg husker rett. Men ettersom det stort sett er få dager med så kaldt vær der jeg har mappet kaldstart, så tror jeg ikke at jeg har kommet nårmere enn kanskje 80-90% "perfekt" maks. Bruker gjerne å gjenta kaldstarten flere ganger etter hverandre under samme mapping, for å komme nærmest mulig. Men ettersom kunn den første starten kan regnes som en ekte kaldstart, så må det nesten flere slike kalde dager til for å få det helt bra. Høres ut som du har fått det bra til, om den starter rimelig kjapt og ikke stopper igjen i 25 minus
Angående "kranglingen" litt lenger opp, så har jeg bare lyst å tilføye at selv om en DB kontakt som f.eks DB37 er en gammel oppfinnelse og ikke like bling som f.eks en robust vanntett Ampseal kontakt, så må man ikke undervurdere DB kontaktene.
Det er industrikontakter som har vært benyttet i mange ting i mange år, og gjerne langt mer kritisk enn PCer og datasprut.
Noe videre misjonering føler jeg ikke for å engasjere meg i.