hehe du har 1 mindre enn meng du da
eller rettere sagt jeg har igjen 3 etter å ha solgt unna 3 nå hehe
enn så lenge hehe
men driver å ser litt på nettet... Mitsubishi Evo 9 var det tror jeg som er utrustet med samme brembo bremsene som R bilene har. kan ikke det stemme? mener Ekren var den som sa det var 9ern av Evon som hadde samme type.
finnes det braketter til å montere de bak kalipterne eller er det bare de forran som finnes ferdig cnc laget? og er det noen som har fått godkjent ombygging til disse?
er vell også knapt med felger som går på med slike bremser? Compomotive og R felgene med ET20? andre felger på 240 som går på?
Håper da ikkje du skal ha c70 stoler + 4 punktseler? Dette har jeg virkelig ikkje troen på.. blir skikkelig ricer.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
vent å se tror ikke det trenger å bli så fælt! men blir det så kommer det ikke til å bli montert. det ser jeg først når setene er på plass
He, he... Du har mange baller i lufta for tiden 16v, C70 interiør, lakkering i Polen, R-bremser, 940n og Eu-kontroll m.m... Håper du finner ut at døgnet har nok timer
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
Lakkering i polen?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
har bmw 7 serie skiver som er boret om til volvo boltsirkel hvis det er av int. passer fint sammen med r calippere
www.l-m-r.se
både bak og fram.. men står ikke hvilke skiver de er laget til..
Ingenting er umulig, bare vanskeligere.
Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
Prosjekttråd;
http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!
Lakking i polen\lakking i norge. kunne vært samme greia hehe bare å finne et seriøst lakkverksted
V90: døgnet har ikke nok timer ei heller pengeboka har dype nok lommer
men har fått alle bremsedelene til vogna nå så da blir det fiks og rep av den til helga tenker jeg! å så påfølgende eu kontroll på mandag eller noe. får se hva jeg rekker\MÅ rekke takk for linken! har glemt litt den sida, så var greit å gå inn og lese der igjen!
tatt en mini service på bila i dag. handla meg olje og har filter liggende, men det begynnte da å regne så besatt akkurat nå... skifta luftfilter. ble nytt 3" konfilter... fikk festa det litt bedre denne gangen nå eller hur "matrosen"? var ikke så godt festa fant vi ut...
har ikke blinklys på bila på noe vis så tenkte kanskje det var releet... kjøpte et på biltema, funka ei stund og når jeg starta bila så funka ikke det igjen. men da begynte til gjengjeld ladelampa\batteri lampa å lyse. + 2 sikkringer har røket. var vell nr 10 + en til husker ikke nå hvilken.
på original releet til blinklyset står det 2 (4) 21W og noe mer... men på biltema sitt står det 100W og var det eneste de hadde... stemmer det da altså ikke? noen som har et reserve blinklysrele liggende? eller passer det fra 740 overens?
har heller ikke fått turtellern til å fungere enda. kabelen er koblet til turtellern, men er bare to kabler koblet til Coilen. finner ingen lignende kabel i nærheten der til å koble på... ???
det rare er at akkurat når jeg slår på tenninga så gir turtellern fra seg et lite rykk akkurat som den får kontakt i et nanosekund eller noe... så jeg vetta søren hva det er som mangler eller hvor kabelen i motorrommet er jeg. rett ut fra torpedoveggen så står det en "blå" kabel som ikke er kobla noen plass, men er vell ikke den heller tenker jeg...
satte også inn klokka med kabelmatte fra forrige ebay handel med strøkne målere og klokke med kabler så nå fungerer den detaljen i bilen også nice to have!
har også bestilt opp original oljetrykksgiver 5bars, etter Karl var så snill å stille med delenr. skal se om jeg ikke klarer å luske ut et delenr til oljetempgivern å så har jeg alle målerne i drift i løpet av ferien håper jeg... hadde vært toppers! litt mer stas med ting som faktisk fungerer der de står istede for døde målere til ingen nytte bare show liksom...
har å kjøpt et par småting for å fått pussa litt på steder der det er litt kritisk med å få tatt overflate rusta i ferien nå. så da er det bare å benytte seg av enhver dag med finvær framover. skal ta et par runder på fosen også for å få prisoverslag på lakkering av bilen så får vi se om det blir polen eller ikke polen eller polakker i norge? har fått et par gode anbefalinger av Volvo-Power aka min lille bitch (jadajada jeg skal passe meg så du ikke slenger desert eagel'n i trynet på meg på onsdan når vi skal fikse bremsene bak på 945n\drittbilen!)
lite hjelp å få her bare folk som leser og ingen som har noe tips?
de her kablene ligger på siden av blinklysreleet... hva er de til...? enen er blenda i seg selv i kontakten... den andre er bare kabel til noe som ikke er kobla til.
dette er kanskje kabler ferdig koblet til cdspiller? men hvilke kabler er til hva? får man overganger til disse ferdig med konakt stykke?
den blå er vell signal til revers lyset? den går ned på pluggen på girkassen
1976 Volvo 242 (b230ft,Getrag,Holset++)
1987 Volvo 740 (b230fk,m90)
garasjetråd : http://forum.vccn.no/showthread.php?...3%A5d-INNBRUDD!
Er det sånn at verken blinklys og "fest setebeltet FFS" ikke funker?
Akkurat det problemet har jeg, det startet med at det funka sånn nå og da, så plutselig var det helt dødt. Nå har jeg selvfølgelig ikke fått tid til å sjekka det opp noe bedre, siden bilen har vært helt skrudd fra hverandre, men jeg også kunne gjerne trengt noen tips ang det der..
Jævlig irriterende.
husker ikke ang setebelte greia i og med at jeg knapt har had noe slikt i drift på bilen
men blinklysa fungerer ikke i det heletatt... må vell til med nytt originalrele eller noe... for biltema sitt skapte bare tull! funka fram til jeg starta bilen, og så røyk 2 sikringer som sagt. skjønner ikke hvorfor...??
blå til ryggelys? okei da er den grei.
Kan det rett og slett være at Biltemas rele ikke tåler strømmen?
Det høres jo rart ut, men det er jo tross alt Biltema.
det står liksom 100w på biltemareleet og 2(4) 21watt på volvo original(hella) så spørs om det er derfor... men rart det klikker når jeg starter motorn og ikke når jeg testkjører med nødblinken bare og h+v uten at motorn er i gang.
noen som har et hella\original rele liggende ekstra?
det er å få tak i overganger til CD spiller ja har en liggendes, men trenger den desverre selv da jeg henta meg en 245 i dag
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Overgang fant jeg på Torshov.. Er 2 typer, så memoriser hvilken du har.
Og den kontakta med hvit/rød ledning, er ikke den til turteller da?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Finstad: får ta meg en tur å sjekke på torshov.
Joakim: nja det er jo en rødhvit som ligger bak hovedinstrumentet, men den er kobla på turtellern, den der har også to kabler inn i seg. tror det var en helhvit også i tillegg til rødhvit.
driver enda å roter å styrer med det med den store turtellern som ikke gir noe respons og da ikke er å finne kabel til i motor rommet...
ingen rødhvit kabel her...
hva er den dingsen der for noe? vet den har noe med motor å gjøre for når jeg kobla den av så stoppa motorn... men hva? sitter en rødvhit kabel der, som jeg kanskje tenkte var til turtellern... men det gav null respons gitt. hva kan den være til?
fant en slik blå kabel ut fra ledningsmatta der... prøvde også å koble den til coilen, men da stoppa motorn ingen reaksjon mot jording, men mot coil så stoppa motorn. har ikke multimeter i nærheten så får ikke sjekka noe der men. noen anelse hva det er til?
et lite spørsmål på sii: det sitter jo en standardkontakt for slik 3er målers ledningsnett\kontakt under dashen... den er plugga sammen med ledningsnettet på 3ern min. men voltmeteret viser jo ingenting. er det ikke koblet på eller hvor kobles den ev på? er det forskjellig koblingsmåte på turbobil og vanlig med den ledningsmatta der?
har bestilt opp oljetrykksgiver til instrumentet så blir å montere det i ferien om det kommer nå, samt oljetempgiver også om den er å skaffe på volvo, har forespurt! utetempinstrument blir også montert i ferien nå. men ligger det noe ledninger klare i motor rommet for noe av de oljeinstrumentene, eller bør\må jeg legge opp nytt selv om det ligger en kontakt inni der som kan kobles til, dog uvisst hvor de er kobla og fører henn da...