Den EFR turboen taler en god sak her. Den er noe større, men ikke vanvittig mye større enn en T3 super 60 og mindre enn en T4 E50. Egenskapene er vel også overlegent bedre vil jeg tro! Redd jeg ikke blir fornøyd om jeg kjøper noe annet....
Den EFR turboen taler en god sak her. Den er noe større, men ikke vanvittig mye større enn en T3 super 60 og mindre enn en T4 E50. Egenskapene er vel også overlegent bedre vil jeg tro! Redd jeg ikke blir fornøyd om jeg kjøper noe annet....
Da bikket dette fra å være ett budsjettbygge til å bli noe litt mer seriøst.
Borg Warner EFR 7064 med T3 flens er kjøpt.
15k + vil jeg tro?
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Gratulerer så mye. Hvis du er flink og ordentlig og investerer i ett skikkelig oljefilter til turbo-oljen så har du turbo de neste 20 årene. Turbokostnad pr. kjørte km. blir hyggelig for å si det mildt når man sammenligner med andre for det hagler jo turboer rundtom.
Det er en tung investering, men når du ser på totalpris i forhold til sluttresultat og holdbarhet / pålitelighet så er det ett særdeles godt kjøp. "Kvaliteten verdsettes leeeenge etter at prisen er glemt!"![]()
Sist endret av Batland; 15/10/15 kl 12:12
Titta litt på pris, og fant ut den kom på ca $2000 og da blir det nok vertfall 20k ja :P Heldigvis engangsinvestering da![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Blir spennende å følge med her..Har du mappinga på g nå eller er det planer om å bytte ut lh2.4 systemet?
Det går ganske greit å mappe men det er noe tungvint da det ikke går å mappe bensin og tenning samtidig. Får se om ikke den får Haltech E8n jeg har liggende.
Det er umulig å unngå hvis du fortsetter med denne type valg.![]()
Med ett kompresjonsforhold tilpasset det drivstoffet du skal kjøre og det ladetrykket du trenger å kjøre så er du garantert suksess. Hadde nettopp nå en Coswortheier med EFR7064 på tråden. Han fortalte at han hadde vært ute å kjørt nå når det er blitt litt kaldere i været. Full gass fra 60 km/t på 3. gear førte til turtallsperre direkte. 0 motstand og 0 fremdrift. Gasspådrag i 4. gear går i hjulspinn. Dette er ting som sivilister har store problemer med å tro på, men hvis du følger samme oppskrift så får du samme resultat.![]()
Blir morro og se hva en slik turbo kan gjøre med en ellers ganske standard motor.
Da var turbo i hus. Litt større enn antatt men ser veldig bra og robust ut. Overrasket over hvor tynt godset i eksoshuset er.
Fleire bilder av turbo!![]()
Gjerne bedre kvalitet![]()
Spent på korleis motoren blir med denna![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Det får bli senere. Reiste på jobb i dag. Men lover å komme med mer bilder underveis.
Hvordan vil disse to produkter fungere på org grenrøret tro?
Manifoldlakk
Innvendig grenrørscoating
Kan jo ikke kjøre med en så flott turbo som EFR på ett rustent grenrør![]()
Da har jeg så smått begynt å sett på turbobytte. Men grenrøret jeg hadde i reserve viste seg å ha sprukket så måtte ta det som sto på bilen fra før. Skal plane vekk labyrinttettingen i morgen og borre/gjenge opp til M10 pinnebolter. Olje og vann koblinger viste seg heller ikke å ha riktig størrelse på gjenger kontra orginalt så må få ordnet opp i det også.