Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.014
Side 9 av 54 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 1338

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #201
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Den EFR turboen taler en god sak her. Den er noe større, men ikke vanvittig mye større enn en T3 super 60 og mindre enn en T4 E50. Egenskapene er vel også overlegent bedre vil jeg tro! Redd jeg ikke blir fornøyd om jeg kjøper noe annet....

  2. #202
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Den EFR turboen taler en god sak her. Den er noe større, men ikke vanvittig mye større enn en T3 super 60 og mindre enn en T4 E50. Egenskapene er vel også overlegent bedre vil jeg tro! Redd jeg ikke blir fornøyd om jeg kjøper noe annet....
    Dette kan jeg kun kommentere med ett eneste ord: "Agreed!"

  3. #203
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Da bikket dette fra å være ett budsjettbygge til å bli noe litt mer seriøst.
    Borg Warner EFR 7064 med T3 flens er kjøpt.

  4. Takk Marius, HansOla, stibz, Daniel.B, Kent o takket for denne posten
  5. #204
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Da bikket dette fra å være ett budsjettbygge til å bli noe litt mer seriøst.
    Borg Warner EFR 7064 med T3 flens er kjøpt.
    Tør jeg spørre om prisen?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  6. #205
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Tør jeg spørre om prisen?
    Da svarer jeg bare "høy prisklasse"

  7. Takk kimove takket for denne posten
  8. #206
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Da svarer jeg bare "høy prisklasse"
    Prøv litt mer presist a, jeg ble nysgjerrig er flere av oss som vil ha mer

    Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

  9. #207
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    15k + vil jeg tro?

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  10. Takk GMV takket for denne posten
  11. #208
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Da bikket dette fra å være ett budsjettbygge til å bli noe litt mer seriøst.
    Borg Warner EFR 7064 med T3 flens er kjøpt.
    Herlig!

    Moro når ting tar "litt" av.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  12. #209
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Da bikket dette fra å være ett budsjettbygge til å bli noe litt mer seriøst.
    Borg Warner EFR 7064 med T3 flens er kjøpt.
    Gratulerer så mye. Hvis du er flink og ordentlig og investerer i ett skikkelig oljefilter til turbo-oljen så har du turbo de neste 20 årene. Turbokostnad pr. kjørte km. blir hyggelig for å si det mildt når man sammenligner med andre for det hagler jo turboer rundtom.
    Det er en tung investering, men når du ser på totalpris i forhold til sluttresultat og holdbarhet / pålitelighet så er det ett særdeles godt kjøp. "Kvaliteten verdsettes leeeenge etter at prisen er glemt!"
    Sist endret av Batland; 15/10/15 kl 12:12

  13. #210
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    15k + vil jeg tro?
    Må nok opp minst 5k til.....

  14. #211
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Titta litt på pris, og fant ut den kom på ca $2000 og da blir det nok vertfall 20k ja :P Heldigvis engangsinvestering da

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  15. #212
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Håper jaggu det blir bra nå.

  16. Takk Lasse R, HansOla takket for denne posten
  17. #213
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Blir spennende å følge med her..Har du mappinga på g nå eller er det planer om å bytte ut lh2.4 systemet?

  18. #214
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Det går ganske greit å mappe men det er noe tungvint da det ikke går å mappe bensin og tenning samtidig. Får se om ikke den får Haltech E8n jeg har liggende.

  19. #215
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Håper jaggu det blir bra nå.
    Det er umulig å unngå hvis du fortsetter med denne type valg.
    Med ett kompresjonsforhold tilpasset det drivstoffet du skal kjøre og det ladetrykket du trenger å kjøre så er du garantert suksess. Hadde nettopp nå en Coswortheier med EFR7064 på tråden. Han fortalte at han hadde vært ute å kjørt nå når det er blitt litt kaldere i været. Full gass fra 60 km/t på 3. gear førte til turtallsperre direkte. 0 motstand og 0 fremdrift. Gasspådrag i 4. gear går i hjulspinn. Dette er ting som sivilister har store problemer med å tro på, men hvis du følger samme oppskrift så får du samme resultat.

  20. #216
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Blir morro og se hva en slik turbo kan gjøre med en ellers ganske standard motor.

  21. #217
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Da var turbo i hus. Litt større enn antatt men ser veldig bra og robust ut. Overrasket over hvor tynt godset i eksoshuset er.

  22. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  23. #218

  24. Takk HansOla, Lasse R, stibz takket for denne posten
  25. #219
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Fleire bilder av turbo!
    Gjerne bedre kvalitet

    Spent på korleis motoren blir med denna
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  26. #220
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Det får bli senere. Reiste på jobb i dag. Men lover å komme med mer bilder underveis.

  27. #221

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    758
    Antall takk

    Standard

    Viss du skal montere turboen på org grenrør, så vil du truleg få problem med WG festebraketten. det er feste hol til denne rundt turbo ca 270 grader, men ikkje for å montere eksos inn frå sida. Volvobrage laga eit adapter til meg, for montering

  28. Takk GMV takket for denne posten
  29. #222
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Da var turbo i hus. Litt større enn antatt men ser veldig bra og robust ut. Overrasket over hvor tynt godset i eksoshuset er.
    Gratulerer.

    Store tunge turbinhus er gammeldags med arv fra lastebilenes dieselmotorer. Bare ta en titt på Tial sine rustfrie høykvalitet ettermarkedshus. EFR er i denne gaten.

  30. Takk GMV takket for denne posten
  31. #223
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Hvordan vil disse to produkter fungere på org grenrøret tro?

    Manifoldlakk

    Innvendig grenrørscoating

    Kan jo ikke kjøre med en så flott turbo som EFR på ett rustent grenrør

  32. #224
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg så smått begynt å sett på turbobytte. Men grenrøret jeg hadde i reserve viste seg å ha sprukket så måtte ta det som sto på bilen fra før. Skal plane vekk labyrinttettingen i morgen og borre/gjenge opp til M10 pinnebolter. Olje og vann koblinger viste seg heller ikke å ha riktig størrelse på gjenger kontra orginalt så må få ordnet opp i det også.

  33. Takk HansOla, Lasse R, V90 takket for denne posten
  34. #225
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Da har jeg så smått begynt å sett på turbobytte. Men grenrøret jeg hadde i reserve viste seg å ha sprukket så måtte ta det som sto på bilen fra før. Skal plane vekk labyrinttettingen i morgen og borre/gjenge opp til M10 pinnebolter. Olje og vann koblinger viste seg heller ikke å ha riktig størrelse på gjenger kontra orginalt så må få ordnet opp i det også.
    Hvorfor ikke heller frese grop i avgashuset og heller bruke labyrinttetningen for den den er verdt ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

Side 9 av 54 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •