Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  105
Side 47 av 48 FørstFørst ... 37 45 46 47 48 SisteSiste
Viser resultater 1.151 til 1.175 av 1176

Tråd: samaron/Frank sin '86 740 Turbo - originalprosjekt/oppussing

  1. #1151
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Ja, har funnet ut det på den harde måten. Tydeligvis ikke godt nok å gå til profesjonelle aktører og be dem reparere noe ordentlig. Bilverksteder generelt kan ikke reparere noe, bare bytte deler. Litt misvisende å ha et stort skilt på utsiden hvor det står dem kan reparere...

  2. #1152
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    Blir sånn når det bare er pensjonistene som har yrkestoltheten i behold og det blir sett på som straff av læregutten å skru på eldre biler.
    er vel derfor jeg kunn sender bilen til Bilia og du kan velge han som har lengst fartstid i yrket til å ta eu og evt reparere ting.
    Samme gjelder jo skandalen på ettermarkedet hvor en hvis olabiltema ikke sjekket om slagene dems faktisk tålte bensin.
    datablad ligger heller ikke tilgjengelig så du vet ikke om krympeslangen tåler bensin feks. derfor du evt må teste. hvor lenge...., får samvittigheten din bestemme .
    nokk OT. Clas ohlson har visstnok krympeslanger i polyolefin.

  3. #1153

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Må sette på en klemme på slangen fra fødepumpen...

    Kjipt at hver gang jeg leser i denne tråden så er det bare problemer og tull med verksteder som ikke gjør godt nok arbeid.
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  4. #1154
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Har nå klippet bort flatstiftkontaktene og loddet. Jobber med vedlikehold i et firma som leverer brønntestutstyr til nordsjøen. Sjekket databladene på krympestrømpene vi bruker og dem tåler bensin. Har også fjernet rustet, hatt på flere lag med sink, grunning og lakk. Vil si det ser passelig bra ut nå, burde holde rustet i sjakk en stund! Det var slangeklemmer i begge ender av pumpen, jeg hadde bare tatt denne av før jeg tok bildet. Noen her som kan si om dette er riktig satt sammen nå? Når jeg fikk den så dinglet pumpen løst, var ikke skrudd fast noe sted. Jordingsledningen til pumpen var også løs på skruen, på innsiden av klemringen. Et under at den i det heletatt har fungert med så dårlig kontakt! Som sagt, er dette riktig nå? Pumpen står litt skjevt, antagelig pga slangen er så stiv.





  5. #1155

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Slik jeg ser det så står pumpen 90 grader feil i forhold til armaturet. Den siste "bøyen" som du har satt skrue gjennom skal ligge bak klemringen så vidt jeg har sett tidligere.

    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  6. #1156
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Aha, skjønner! Sier seg vel litt selv når jeg ser etter nå. Skal rette på det. Ikke helt enkelt av og til når pumpen var løs når jeg fikk den...

  7. #1157
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Ble slik etter jeg rettet på det. Alt passet mye bedre og ingenting var på "halv åtte".

    Sist endret av samaron; 05/10/15 kl 16:47

  8. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  9. #1158

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Så bra
    Armaturet ditt så strøkent ut nå! Ett lag til med sink for å være sikker, så tror jeg du kan putte det på plass uten bekymringer
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  10. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  11. #1159
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Har slitt med at bilen er tung å starte siden sommeren. Trodde lekkasjen i tankarmaturet var synderen, men etter å ha reparert det så er den like tung å starte. Snakket med volvoforhandleren og konklusjonen ble at bensintrykkregulatoren måtte være årsaken. Kjøpte en ny slik (som kostet en liten formue), byttet den i går. Startet bilen i dag, og gjett hva? Like tung å starte igjen...

    Problemet er at bensintrykket forsvinner over tid. Tar noen timer, men forsvinner. Så når jeg skal starte bilen på morgenen så må trykket bygges opp på nytt før den starter. Må kjinne motoren i en 10-20 sekund, slippe nøkkelen, vri om på nytt og starter rett opp. Når jeg byttet BTRen så var det ikke trykk i systemet når jeg tok den ut. Da hadde bilen stått over natten. Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Er ingen ytre lekkasjer.


  12. #1160
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mai 2012
    Sted
    Overhalla
    VCCN medlemsnummer
    2772
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard

    hører du at bensinpumpen starter og går i 1.2 sec, så stopper igjen når du bare setter på tenninga? om ikke så kan det være bensinpumpereleet, eller bensinhjernen som ikke primer pumpa og bygger opp bensintrykk
    '87 744 Turbo mitt lille bruks bil prosjekt

  13. #1161
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Pumpene sviver ikke når jeg skrur på tenningen. Sviver bare når starteren går og når bilen starter. Det er slik det skal være på disse gamle bilene, og har alltid vært slik i mitt eie.

    Laget en tråd under det modellspesifikke forumet angående dette problemet: http://forum.vccn.no/showthread.php?...ter-noen-timer
    Sist endret av samaron; 11/10/15 kl 13:53

  14. #1162
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mai 2012
    Sted
    Overhalla
    VCCN medlemsnummer
    2772
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard

    hmm, men er vel motronic på denne, er vant med LH2.4 som primer pumpa, men tyder jo på at bensinpumpe rele som starter sent, som gjør til sent bensintrykk da, eventuelt kan det være en tempgiver som jukser og sier at bilen er litt varm når den er kald.
    '87 744 Turbo mitt lille bruks bil prosjekt

  15. #1163
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Sensorene er ikke ett år gamle en gang. Reléet er også knapt to år gammelt.

    Når jeg snakket med dem hos merkeforhandleren så var samme spørsmål stilt. Når jeg sa at pumpene sviver bare når starteren går, så fikk jeg "ååå, du har såpass gammel bil ja." Med andre ord helt normalt. Det med at pumpen sviver når tenning blir skrudd på ble nok introdusert med LH2.2, som antagelig var året etter min bil.

    Når bilen får bygd opp trykket og starter, så er det ingenting unormalt med driften. Går jevnt, fint og som et oljet lyn.

  16. #1164
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mai 2012
    Sted
    Overhalla
    VCCN medlemsnummer
    2772
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard

    hmm, kan hende det ja som jeg trodde når jeg skrev, at det var LH2.4, men dette er jo en motronic bil, så det kan jeg ikke noe om desverre, men om du har tilgang til en ekstra hjerne, så kan du prøve det man vet aldrig, er jo elektronikk som er snart og er 30 år nå så kan jo hendet det har skjedd noe med ett eller annet
    '87 744 Turbo mitt lille bruks bil prosjekt

  17. #1165
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Jeg har vært ganske nøye med elektronikken. Byttet kondensatorer her og der osv. Tror nok alt er som det skal være.

  18. #1166
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    sjekket dysene på denne bilen? det KAN jo være mulig årsak til mange av dine problemer med denne bilen.
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  19. #1167
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Ja, kan hende det er problemet. Gjorde en liten test nå ved å starte bilen, skrudde den av med en gang, og startet igjen. Den var fortsatt litt vrang, men startet relativt kjapt. Lot den stå i noen minutter og prøvde igjen, da var den like vrang som første gang. Da kan vel dette sies å være et kaldstartproblem og ikke bensintrykkproblem som jeg antok.

    Usikker på hvordan denne kan testes, får søke litt rundt og se om jeg finner et svar.

    Er noe forbanna møkk med sånne irriterende feil, men litt greit også. Blir litt lærdom av det og øker erfaringen.

  20. #1168
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mai 2012
    Sted
    Overhalla
    VCCN medlemsnummer
    2772
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard

    eneste måten er og bytte giverene, er den giveren ved cyl 3 som er til hjernen

    Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
    '87 744 Turbo mitt lille bruks bil prosjekt

  21. #1169
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Litt rart om den skulle være defekt når den ikke er ett år gammel en gang. Skal ut og måle litt nå om alt stemmer.

  22. #1170
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke samme giverne til sprutet og kaldstarten. Til kaldstarten er det en termotidskontakt som er koblet i serie med kaldstartdysa (er den giveren som er bakerst på toppen) mener på jeg leste en eller annen plass at den gir signal til dysa i 7sek
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  23. #1171
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Hvor lenge den åpner varierer med temperaturen. Nappet av kontakten og målte spenningen når jeg fikk en annen til å vri om nøkkelen. Fikk rundt 11 volt i noen få sekunder, så det er spenning hvertfall. Ohmet selve termotidskontakten og fikk 63 ohm når den var kald og 60 ohm når den ble varm. Trodde vel denne da i praksis skulle ha 0 ohm når den var kald?

  24. #1172
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av samaron Vis post
    Hvor lenge den åpner varierer med temperaturen. Nappet av kontakten og målte spenningen når jeg fikk en annen til å vri om nøkkelen. Fikk rundt 11 volt i noen få sekunder, så det er spenning hvertfall. Ohmet selve termotidskontakten og fikk 63 ohm når den var kald og 60 ohm når den ble varm. Trodde vel denne da i praksis skulle ha 0 ohm når den var kald?
    Ja da bare spørs om det ikke er den som er synderen, den skal jo bryte kretsen når den er varm
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  25. #1173
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    var hos forhandleren i dag og bestilte den bryteren. Ikke lett å finne i systemet deres. Fant etter lang og lenge en termotidsbrytare eller hva den het. Var ingen tegninger med referanse til hvor den skal være eller hva den er, så håper det er riktig del. Koster jo over 1000kr den saken.

  26. #1174
    Registrerte brukere samaron sin avatar
    Medlem siden
    01. mai 2012
    Sted
    Jæren
    Innlegg
    978
    Antall takk

    Standard

    Endelig fått byttet den termotidsbryteren. Heldigvis riktig del som ble bestilt. Testet den med å slenge den i fryseboksen litt, og kunne måle tilnermet 0 ohm. Puttet den i varmt vann og motstanden økte igjen. Den som står i bilen har over 60 ohm til enhver tid. Trodde denne delen ble byttet i forbindelse med motoroverhalingen som jeg hadde for nesten ett år siden nå. Tydeligvis ikke, da den bærer preg av å ha stått i bilen en del lenger...


  27. #1175
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    hvordan går det? 11mnd sia last update...

Side 47 av 48 FørstFørst ... 37 45 46 47 48 SisteSiste

Lignende tråder

  1. EspenAa: Volvo C70 Turbo. Bilder av BBS felgene
    By EspenAa in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 97
    Siste post: 25/03/14, 17:40
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •