Hvorfor ble den ikke bremset i femte gir da?
Hvorfor ble den ikke bremset i femte gir da?
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Fordi vi missforsto hverandre, han som bremset trudde jeg hadde 1:1 på 4gir
Sent from my iPhone using Tapatalk
Var etter bilen sto på hengern vi fant ut det
Hva tenkte du på?
Vet ikke hva som sitter i baken, ble bare montert uten å tenke på det
Hvis kassen har 1:1 på 5. gear og 1,2?:1 på 4. gear så stemmer bremsepapiret med påførte 4,41:1 utveksling bra med en 3,54:1 diff. Volden vet hva han driver med.
Det tror jeg på.
Jeg ble tidlig oppmerksom på denne mannen, men når man på youtube fikk se at han driver å trimmer mopeder, da var det gjort. Tenker at kun genuint motorinteresserte fortsetter med dette og har baller nok til å innrømme det. Utviklingen går jo sin nådeløse gang så det gjelder å følge og hente insprasjon der hvor man kan og ikke bare hvile på gammel erfaring.![]()
Sist endret av Batland; 03/10/15 kl 22:05
Jada bare jeg som har lest på feil bremse papir å blandet sammen sikkert.
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Volden har så langt jeg kjenner til ikke sagt ett eneste ord, han har bare GJORT DET, dokumentert det og lagt det på youtubeprofilen sin. Jeg utelukker ikke at dette er gjort for egenunderholdningen sin del. Morro å ha noe å se tilbake på også.
Sorry SWR, men jeg er blitt pålagt munnkurv i forhold til visse enkeltepisoder og kan ikke forklare nærmere, men for øyeblikket,,,,,,,Sammen med alle oss andre pratmakere...
Man kan jo se, vurdere og sammenligne selv: https://www.youtube.com/watch?v=0MQiuEWZ1b4
Youtube og kameratelefoner var ikke oppfunnet når jeg holdt på med det verste av sånne greier. GSX-R'en min var i omtrent like eksplodert form når jeg var ferdig med kappsaga på den helt i begynnelsen, min var jo kliss lik din en gang, hos min er ramma sveiset opp omtrent fra småbiter. Men hadde ikke kamera og tok ikke bilder.. Så jeg har ikke mye dokumentasjon fra de mest sinnsyke greiene.. Får begynne å dokumentere hver gang kompressorene får seg en overhaling i flowbenken - det hjelper faktisk veldig skal jeg si- og når R'en nå skal opp på litt forbi nivået til Mark Moisan, som du muligens vet hvem er.
![]()
"Impossible? ...Nah. Just needs more development time."
"Impossible? ...Nah. Just needs more development time."
Det går helt sikkert fint.![]()
Ser det har vært diskutert en del femmer, dette bremsepapiret dukket opp på VACN. 950nm før 4000rpm noen? Står ikke noe om hvilket fuel det kjøres...
Eier sier selv: Blei bra kurve ja , er 2,5 blokk med km kammer og mykje prøving og justering før det blei optimalt , 2200cc dyser og 6870 pt gen2 , Hansen grenrør og 5" dp.
Og rfs sine fingrer.
![]()
Sist endret av andersg; 06/02/16 kl 10:11
Synes at dette bekrefter nøyaktig det som har vært påstått i denne tråden.
1. Denne motoren er bygget med den lave blokken, strokerveiv og uvanlig KORTE råder. (I rødmotorsammenheng, ULTRAlavt rådeforhold.)
2. Hvis du ser på baktrykk vs ladetrykk så går denne racemotoren i praksis som en SUGEmotor og 5 syl. sugemotor har aldri vært ett problem.
3. Precision GEN2. turboene imponerer stort.
4. E98 RaceEtanol !!!!
Dersom man bygger en rødmotor eller en hvilken som helst annen motor etter samme oppskrift så VIL resultatet bli ENDA bedre.![]()
Sist endret av Batland; 06/02/16 kl 12:04
E98 er bekreftet ja, den motoren har visst slukt 200L allerede i helgen uten problemMå jo være et beist uten like.